کشف یک تن و 412 کیلوگرم مواد افیونی در سیستان و بلوچستان/ دستگیری 22 قاچاقچی مرگ


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: 21.07.1401
کد خبر: 1903048

سردار احمد طاهری از کشف یک تن و 412 کیلوگرم مواد مخدر در جریان درگیری مسلحانه محیط بانان پلیس با قاچاقچیان تریاک در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای کنترل تحرکات باندهای قاچاق مواد مخدر در جنوب شرق کشور با اشراف اطلاعاتی مبارزه با مواد مخدر. ماموران پلیس مواد مخدر استان به شواهدی مبنی بر فعالیت عناصر مسلح دست یافتند و قاچاق مواد افیونی در مناطق شمال و جنوب استان کشف شد که قصد انتقال محموله های سنگین مواد مخدر از مناطق مذکور را داشتند. اعماق کشور

وی افزود: در این راستا با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده، محورهای تردد قاچاقچیان در شهرستان نیکشهر در جنوب و شهرستان های زاهدان، زابل، هیرمند و نیمروز در شمال استان شناسایی و گشت های پلیسی با هماهنگی و هماهنگی انجام شد. همزمان در قالب چند تیم پوششی و با اجرای هدفمند طرح کمین و مهار مناطق مورد نظر را تحت کنترل و مراقبت خود قرار دادند و توانستند محموله مورد نظر را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان گفت: قاچاقچیان مسلح مواد مخدر که با 3 دستگاه نیسان وانت، 8 هزار و 405 دستگاه خودروی سواری و یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به حمل مواد افیونی می کردند به محض مشاهده محیط بانان و مأموران پلیس، با اتخاذ موضع عملیاتی و شگردهای مناسب، اقدام به تیراندازی به سمت آنها کردند. و خودروهای حامل مواد را با آتش سنگین خود زمینگیر می کنند.

سردار طاهری تصریح کرد: سوداگران مرگ که برای رویارویی با محیط بانان پلیس بی تابی کرده بودند با رها کردن خودروهای حامل مواد مخدر متواری شدند و در تعقیب و گریز قاچاقچیان در ارتفاعات مناطق مذکور 22 سوداگر مرگ دستگیر و 6 نفر در بازداشت به سر می برند. اسلحه که از آنها 2 کلت و یک قبضه سلاح شکاری با 42 فشنگ کشف و ضبط شد.

وی خاطرنشان کرد: در پاکسازی مناطق درگیری و در بازرسی از خودروهای توقیف شده توسط قاچاقچیان در مجموع یک تن و 412 کیلوگرم تریاک کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با بیان اینکه تلاش برای دستگیری دیگر اعضای این باند قاچاق ادامه دارد، این امر حاکی از عزم جدی پلیس استان برای مقابله با پدیده قاچاق مواد افیونی است و از شهروندان خواست با اخبار و اطلاعات خود در تماس باشند. در این رابطه 110 به پلیس.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید