کشف محموله بزرگ مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد / افزایش کشفیات مواد مخدر در استان + تصاویر


ساعت: 15:27
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877849

این موضوع در کنفرانس مطبوعاتی شورای منطقه ای مبارزه با مواد مخدر مورد بحث قرار گرفت.

معاون انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال 1400 بیش از 7 تن و 954 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس نشست خبری مدیران کمیسیون های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به ریاست معاون عمرانی استانداری در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.


مبارزه جدی با اعتیاد یک مطالبه عمومی و یک مسئولیت اجتماعی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبارزه جدی با مواد مخدر و اعتیاد باید به یک مطالبه عمومی و یک مسئولیت اجتماعی تبدیل شود.

سید جواد هاشمی مهر در نشست خبری روسای کمیسیون های تخصصی شورای هماهنگی امور مواد مخدر استان گفت: استان.

وی گفت: این استان در سال های اخیر بارها در بین سایر استان های کشور در زمینه اقدامات مختلف پیشگیرانه، درمان و درمان اعتیاد و بهبود وضعیت معتادان پیش قدم شده است که حاصل تلاش گروهی است.

وی مواد مخدر و اعتیاد را ریشه اصلی آسیب های اجتماعی در جامعه می داند که با هم افزایی و مشارکت جمعی در پیشگیری، کنترل و درمان محقق می شود. قطعا موثرترین استراتژی.

هاشمی مهر با اشاره به اینکه شیوع اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد کمتر از میانگین کشوری است و یکی از پاک ترین استان ها هستیم، گفت: از این راه پیش برویم.

674f797b 61cd 4d56 8122 677badca5a51 خبر خاکستری

سیاستمدار امنیتی، امنیتی و اجتماعی استانداری به مناطق با آلودگی و آسیب بیشتر اشاره کرد و گفت: اقدامات نظارتی، کنترلی و عملیاتی باید به گونه ای باشد که تمامی مناطق روستایی، بخشداری و شهرستان های استان برای قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر و معتادان باشد. بسیار ناامن می شوند

وی بر استفاده بیشتر از ظرفیت گروه های ورزشی، هنرمندان، اصحاب رسانه، بهورزان، خیران و سازمان های مردم نهاد و مسئولان استانی در امر پیشگیری، مبارزه با مواد مخدر و درمان اعتیاد تاکید کرد و گفت: این هدف می تواند وضعیت را بهبود بخشد. خوب و بیشتر

نماینده سیاسی، امنیتی و اجتماعی مجلس و رئیس کمیسیون مشارکت های مردمی در مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد استان به اقدامات و عملکرد این کمیسیون اشاره کرد و گفت: ه.

به گفته هاشمی مهر، در مجموع 121 سمن یا NGO در استان در این زمینه فعال هستند که در طول یک سال گذشته اقدامات خوبی انجام داده اند که منجر به پیشروی استان شده است.

c084b51a 3ef2 4c3c 9d3a 3f16aab256d3 خبر خاکستری

وی به انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد و کمک به معتادان متجاهر و بهبودیافتگان استان ها اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه با توجه به ارائه موثر به صورت پایلوت در کشور مطرح شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اجرای 13 طرح توسط سازمان های مردم نهاد کمیته مشارکت های مردمی را مورد اشاره قرار داد و افزود: برای 75 نفر از معتادان درمان شده شغل ایجاد شده است.

هاشمی مهر برپایی سمینارهای آموزشی، برگزاری 2 همایش منطقه ای، تفاهم نامه با تکنسین ها و متخصصان برای آموزش و پرداخت 329 میلیون تن بیمه را از دیگر اقدامات و برنامه های هدفمند در این راستا عنوان کرد.

جانشین فرماندهی انتظامی ناحیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران در مبارزه با مواد مخدر گفت: پلیس اصلی ترین و مسئول ترین نهاد در مبارزه با مواد مخدر است که بیش از سه هزار شهید تقدیم مبارزه با مواد مخدر شده است. بیش از 13000 جانباز جان باختند.

سرهنگ اکبری گفت: ما همسایه کشوری هستیم که بیش از 85 درصد مواد مخدر را تامین می کند. برنامه‌ها و تلاش‌های مختلفی در این زمینه انجام شده است که در ایران ۷۵ درصد تریاک، ۶۱ درصد مرفین و ۱۰ درصد هروئین کشف شده است.

وی افزود: در سال 99 نسبت به سال قبل افزایش کشفیات داشتیم و علاوه بر مبارزه با پدیده مبارزه با مواد مخدر آگاهی رسانی و از ورود مناسب جلوگیری شد.

e981a6c3 28df 4722 a8f8 d6ebda1fac19 خبر خاکستری

این مقام مسئول گفت: در سال 1400 بیش از 7 تن و 954 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد که نسبت به سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد یکی از پاک ترین استان ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر است.

سرهنگ اکبری ادامه داد: سال گذشته یک هزار و 246 نفر به اتهام قاچاق 263 دستگاه خودرو، 19 باند، 2 هزار و 876 عدد قرص روانگردان و 8 قبضه اسلحه کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان به آگاهی از مواد مخدر اشاره کرد و گفت: 207 کلاس آموزشی در استان با 112 هزار و 130 نفر آموزش دیده اند.

مدیرکل بهزیستی استان در این نشست گفت: بیش از 175 فعالیت سازمان اجتماعی در حوزه مواد مخدر وجود دارد، 21 مرکز ترک اعتیاد با مجوز سازمان اجتماعی فعالیت می کنند.

آریا گفت: در سال 1400 آموزش مهارت های زندگی با 10 هزار و 570 سمینار، آموزش بین زندانیان با 2 هزار و 555 نفر، یادگیری 453 نفر در محیط کار، هزار و 672 نفر در محیط نظامی، 2 هزار و 402 نفر در مدارس و راهپیمایی ها و مسابقات، 22 هزار و 800 نفر با تولید 390 بسته آموزشی، آموزش با همکاری معاونت فضای مجازی دادگستری، 3500 بروشور آموزشی، دو همایش منطقه ای در گچساران، سمینارهای سلامت در یاسوج و سی سخت، برنامه مشترک با جمعیت سلامت و جریان استان کوم و سایر اقدامات.

معاون فضای مجازی دادگستری منطقه در این جلسه گفت: در حوزه مواد مخدر طبق قانون سه اقدام مهم در حوزه پیشگیری، درمان و درمان قضایی در حال انجام است.

نادریان با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند با مجموعه‌ای از کمیته‌های اطلاع‌رسانی تعامل خود را افزایش دهند، گفت: وی به زندان رفت و با وجود اقدامات متعدد آموزشی، تسهیلاتی و پیشگیری، شاهد تکرار تخلفات وی هستیم، بنابراین نیازمند اقدامات ریشه‌ای هستیم.

وی افزود: در دهه 1400 کاهش حضور زنان در حوزه مواد مخدر را داشتیم.

سیدناصر رضایی گفت: واقعاً بحث گسترش مصرف در بین دانش آموزان روستایی مطرح نیست و بیشتر گرایش ها تجربه مصرفی است که با جدیت هم دنبال می شود.

رضایی با اشاره به اجرای طرح مددکاری در سطح مدارس تصریح کرد: 70 مدرسه در استان تحت پوشش این طرح هستند.

وی گفت: شیوع اعتیاد در استان 2.3 درصد است.

رضایی با تاکید بر اینکه منطقه پرخطر در استان نداریم، گفت: 17 تا 30 منطقه پرخطر در استان شناسایی شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: اطلس پیشگیری در حوزه آسیب های اجتماعی در استان تنظیم شده است.

رضایی با اشاره به اینکه ده ها سمینار در استان برگزار شده است، گفت: توانمندسازی جامعه هدف از دیگر برنامه های کمیسیون های مختلف است.

رضایی از فعالیت 77 کمپ در استان خبر داد و گفت: این کمپ ها شامل 21 کمپ درمانی و کمپ متادون درمانی دی.

رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوال خبرنگار صبح زاگرس مبنی بر اقدامات انجام شده برای شناسایی فروشندگان سایبری و اینستاگرام، گفت: تا به امروز گزارشی از توزیع هیچ گونه مواد مخدر سایبری مشاهده نشده و مشاهدات در این زمینه ادامه دارد، اما ممکن است رسانه ها گزارش دهند که مشاهداتی در این زمینه داشته اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید