بیش از 80 درصد نسخه الکترونیکی در کشور محقق شد/ 20 میلیون روستایی بیمه سلامت دارند

ساعت: 17:04
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794214

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص ارائه خدمات بیمه سلامت در حوزه اوتیسم، توانبخشی و ناباروری گفت: بیش از 80 درصد نسخه الکترونیکی در کشور محقق می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،دکتر محمد ناصحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز اولین روز از اپلیکیشن نسخه الکترونیک است. در این زمینه بیم آن می رود که مشکلی پیش نیاید و بیمه ها به طور کامل به تعهدات خود عمل کنند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال 1399 که 5 درصد ساخت و اجرای نسخه الکترونیکی را داشتیم، امروز به بالای 80 درصد رسیده ایم.
رئیس کل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه میانگین کشوری نسخه‌نویسی الکترونیکی در بیمه سلامت کشور 80 درصد است، گفت: این برنامه در برخی استان‌ها به 100 درصد رسیده و حداقل 9 استان بیش از 90 درصد اجرا کرده‌اند. از برنامه است.”
وی افزود: اجرای این رقم با همه مشکلات موجود بسیار مناسب است. 95 درصد پرداخت ها برای کسانی که با ما قرارداد دارند الکترونیکی است.
ناصحی خاطرنشان کرد: بیمه سلامت به تعهدات خود در خصوص تامین زیرساخت ها اعم از سامانه واجد شرایط بودن و سامانه الکترونیک نسخه نویسی عمل کرده و آن را در دسترس همه سازمان ها و ذی نفعان قرار داده است.
وی گفت: ممکن است 5 درصد اینترنت قطع شود یا اتفاقی بیفتد که نسخه الکترونیکی آن نوشته نشود، بنابراین نسخه کاغذی تهیه می شود که نیاز به موافقت مراجع ذیربط و قانونگذار دارد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، نسخه الکترونیکی را طرح بسیار بزرگی دانست و گفت: نسخه الکترونیکی یکی از بخش های مهم سامانه سلامت الکترونیک است و به ویژه در ساماندهی منابع و هزینه ها در سلامت کمک زیادی می کند. اهميت دادن. از سوی دیگر با آزادسازی نرخ ارز تنها راه تخصیص منابع به ویژه برای بیماران خاص و داروهای گران قیمت نسخه الکترونیکی است تا مشکلی نداشته باشیم.
وی با اشاره به مزایای نسخه و نسخه الکترونیکی گفت: نسخه الکترونیکی خطاهای نوشتاری و خواندنی را در داروخانه کاهش می دهد همچنین در نسخه الکترونیکی می توان یک دارو را از یک داروخانه و داروی دیگر را از داروخانه دیگر تهیه کرد.
ناصحی با اشاره به ارائه خدمات بیمه سلامت در بخش های اوتیسم و ​​توانبخشی افزود: بیمه سلامت در بخش های کاردرمانی و گفتاردرمانی به بیماران مبتلا به اوتیسم خدمات ارائه می کند و همچنین از طریق قراردادهای مددکاری اجتماعی به افراد دارای معلولیت خدمات ارائه می کند.
وی گفت: از ابتدای امسال تا اواسط آذرماه حدود 158 میلیارد تومان برای توانبخشی بیماران هزینه شده است.
رئیس کل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر پرداخت به موقع مطالبات به مراکز درمانی گفت: بیمه سلامت تا پایان مهرماه مطالبات بخش خصوصی و تا پایان شهریورماه به بخش دولتی پرداخت کرده است.
وی افزود: در بخش روستایی در هفته اول تا پایان همین ماه و در بخش الکترونیک نیز در پایان همان ماه به تمامی دستگاه ها پرداخت می شود.
ناصحی با بیان اینکه بیش از 42 میلیون نفر در کشور نیز تحت پوشش پنج صندوق بیمه سلامت هستند، گفت: از این تعداد بیش از 20 میلیون نفر تحت پوشش صندوق روستایی و 13.5 میلیون نفر تحت پوشش صندوق عمومی هستند.
وی گفت: بیمه سلامت 700 میلیارد تومان برای پوشش خدمات بی اعتمادی در سال جاری اعتبار دارد و بیماران می توانند تا سه بار در سال در مراکز دولتی و خصوصی تا سقف 50 میلیون تومان خدمات دریافت کنند.
رئیس کل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه زیرساخت نسخه نویسی الکترونیکی تنها برای موسسات طرف قرارداد با آن سازمان ساخته شده است، گفت: باید توجه داشت که کل فرآیند فقط مربوط به بیمه سلامت نیست، همچنین بیمه درمانی طرف قرارداد متعلق به اوست. تامین زیرساخت ها با مراکز بدون قرارداد طبق قانون با سازمان نظام پزشکی و سازمان های ذیربط می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید