بیمه سلامت 90 درصد هزینه های درمان ناباروری/100 درصد پوشش طرح الکترونیکی نسخه در استان سمنان را پوشش می دهد.


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۰
کد خبر: 1889189

مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان از پوشش 100 درصدی طرح نسخه الکترونیکی در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات؛ سید محمد حسینی مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان در تابلوی اطلاع رسانی و در جمع خبرنگاران با اشاره به پوشش افراد بدون بیمه گفت: در طرح پوشش همگانی بیمه در کشور 5 میلیون و 500 هزار نفر بیمه شدند. رایگان.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان، امسال 22 هزار نفر در این استان از بیمه سلامت رایگان برخوردار شدند.

وی افزود: مشمولان سالی دو بار قند و خون خود را به صورت رایگان اندازه گیری می کنند.

حسینی با اشاره به فعالیت 28 پزشک خانواده در استان گفت: ویزیت پزشک خانواده هزینه کمتری پرداخت می کند و پولی برای بیمه تعلق نمی گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان در ادامه تصریح کرد: کسانی که به صورت اورژانسی به بیمارستان مراجعه می کنند نیازی به مراجعه به پزشک خانواده ندارند.

وی در خصوص اجرای سیاست های اعلام شده حمایت از خانواده گفت: زنان باردار بدون بیمه تا پایان دوره شیردهی و فرزندان آنها تا سن 5 سالگی بیمه خواهند شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان درباره پوشش بیمه ای در اداره ناباروری اظهار کرد: زوج های نابارور زیر 49 سال می توانند در مدت یک سال از خدمات سه دوره ناباروری شامل IVF، ICSI، IUI و FET با پوشش بیمه ای 90 استفاده کنند. درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و 90 درصد تعرفه بخش عمومی غیردولتی در بخش دولتی غیردولتی و 70 درصد تعرفه بخش خصوصی.

حسینی افزود: همچنین با کارشناسان زنان و زایمان قراردادی برای ارائه خدمات ناباروری با هزینه کمتر بسته شد.

وی با توجه به اینکه در سال های گذشته ارز به شرکت های دارویی پرداخت می شد، گفت: در حال حاضر پس از تهیه دارو پرداخت می شود و در نهایت این موضوع تاثیری در قیمت دارو ندارد.

مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان بیان کرد: هیچ تعهدی در قبال داروخانه ها نداریم و تا تیر 1401 با آنها پرداخت کرده ایم.

حسینی در خصوص وضعیت پرداخت بیمه ها نیز با ابراز خرسندی از وضعیت پرداخت ها اظهار داشت: پرداخت های بیمه در سال های اخیر وضعیت مطلوبی داشته است، بنابراین بدهی مربوط به بیمارستان های دانشگاهی تا ابتدای سال به طور کامل پرداخت شده است. و در مورد کلینیک ها و کلینیک ها و کلینیک ها تا جولای امسال تسویه حساب می شود.

مدیرکل بیمه سلامت خاطرنشان کرد: رسیدگی به مدارک 45 روز طول می کشد و در صورت تاخیر در پرداخت ها مربوط به مرکز مربوطه است که مدارک را با تاخیر آورده است.

وی درباره نسخه الکترونیک گفت: نسخه الکترونیکی از سال گذشته معرفی شد و در حال حاضر پوشش 100 درصدی در استان داریم.

مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح کرد: با این طرح هزینه های تنظیم سند دولت کاهش و در زمان اعتبار دهی دفاتر بیمه صرفه جویی شد.

حسینی از راه اندازی سامانه شهروندی خبر داد و گفت: هموطنان می توانند گذرنامه و مشخصات هویتی خود را با کد ملی و شماره همراه خود مشاهده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید