زوج های نابارور تحت پوشش بیمه سلامت نامحدود هستند/ 103 نفر در استان زنجان تحت درمان ناباروری قرار دارند.


ساعت: 16:40
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879636

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به پوشش خدمات درمانی برای زوج های نابارور گفت: محدودیتی در ارائه خدمات به زوج های نابارور وجود ندارد چرا که پیش از این خدمات در 4 بسته و با مبلغ مشخص ارائه می شد. اما اکنون محدودیتی در هزینه ها و خدمات وجود دارد.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; یعقوب شیویاری امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه 50.3 درصد از جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت در قالب 5 صندوق بیمه هستند، اظهار کرد: بیشترین تعداد بیمه شدگان به ترتیب در صندوق بیمه روستایی، کارکنان دولتی و کشوری هستند. .

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار و شواهد، خدمات ویژه ای به پوشش بیمه شده تمامی روستاییان و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر ارائه می شود.


* درمان زوج های نابارور در زنجان بدون محدودیت هزینه

مدیر عامل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به پوشش خدمات درمانی زوج های نابارور گفت: تعداد زیادی از زوج های نابارور هستند که با وجود هزینه های هنگفت در برخی موارد پس از گذشت بیش از 10 یا حتی 15 سال از تولد فرزندی نداشتند. زندگی مشترک «همچنین منجر به مشکلات روحی و روانی و جدایی زوج ها شد.

وی با بیان اینکه درمان زوج های نابارور از سال 1400 تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرد، گفت: امسال تغییراتی بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانان صورت گرفته است چرا که درصد بیشتری از هزینه ها توسط صندوق بیمه تامین می شود.

شیویاری گفت: اگر زوج های نابارور به خوبی مدیریت و درمان شوند، درصد زیادی از آنها صاحب فرزند می شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش درمان زوج های نابارور در بیمارستان آیت الله موسوی وجود دارد، افزود: اگر بخش خصوصی به زوج های نابارور خدمات ارائه کند، هزینه ها قابل پرداخت است و سازمان بیمه سلامت طبق قانون موظف است بهترین خدمات را ارائه کند. به بیمه شده.”


* 3103 زوج نابارور به دنبال درمان بودند

شیویاری با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات به زوج های نابارور وجود ندارد، بیان کرد: پیش از این محدودیت وجود داشت و خدمات در قالب 4 بسته خدمات و با مبلغ مشخصی ارائه می شد، اما در حال حاضر محدودیتی وجود ندارد و لوازم پزشکی و درمانی وجود ندارد. تجهیزات این زوج ها نیز 2 تن است که به 20 قلم و داروهای تحت پوشش از 12 قلم به 28 قلم افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کسر درمان این زوج 90 درصد بوده است، ادامه داد: سقط های مکرر، رحم اجاره ای و تخمک های اهدایی که در اختیار شخص ثالث گذاشته شده مشمول این قانون نمی شود که در قانون جدید به تعهدات بیمه سلامت اضافه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه ناباروری جز در موارد استثنایی تقریبا ریشه کن شده است، گفت: درمان زوج های نابارور ممکن است چندین سال طول بکشد اما در صورت درمان موثر خواهد بود.

وی گفت: درمان زوج های نابارور فرآیندی زمان بر است.

شیویاری خاطرنشان کرد: از زمانی که نامزدی تحت پوشش قرار گرفته است، 1.3 زوج نابارور برای درمان مراجعه کرده اند.


* 907 بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت زنجان هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه یکی از اولویت های اصلی سازمان در سال جاری نسخه الکترونیک است، گفت: میانگین ارزش نسخه های الکترونیکی در کشور بالای 98 درصد و در استان زنجان 100 درصد است. به جز مواد کوچکی که در صورت نیاز مورد نیاز است از کاغذ استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی خدمات ویژه ای با هزینه های بالا برای بیماران خاص و صعب العلاج ارائه می شود که متناسب با مراجعه بیماران به مراکز درمانی توسط بیمه سلامت توزیع و پذیرش می شود. .

شیویاری گفت: بر اساس آخرین آمار خرداد ماه امسال 907 بیمار خاص در قالب های التهابی، دیالیزی، پیوند کلیه، تالاسمی و هموفیلی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

این مسئول با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع که از صندوق بیمه همگانی آغاز کردیم، در دستور کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: 66 پزشک عمومی در استان داریم که از ظرفیت خود برای پزشک خانواده استفاده می کنند، البته تعدادی نیز از این پزشکان تمایلی به انعقاد قرارداد با بیمه سلامت ندارند، اما تاکنون 30 درصد از بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی را تحت پوشش طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه دو بیماری قند و فشار خون توسط پزشکان خانواده در حال بررسی است، افزود: این دو بیماری نیاز به غربالگری و مدیریت دارند و امیدواریم با مراجعه مستمر افراد بتوان از این بیماری ها غربالگری و پیشگیری کرد. “


85 میلیارد تن به خدمات دولتی و غیردولتی برای درمان بیماران عروق کرونر پرداخت شد.

مدیرعامل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه بیماری عروق کرونر قلب میهمان همیشگی جوامع بشری خواهد بود، گفت: خوشبختانه با انجام اقدامات لازم و فراخوان پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون مشترک، این بیماری در سطح جهان به ویژه در ایران مدیریت شده است. و امیدواریم دیگر مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونر وجود نداشته باشد.»

وی خاطرنشان کرد: 16 هزار و 500 نفر از بیمه شدگان CPA زنجان از اول اسفند 1396 تا پایان خرداد 1401 به دلیل بیماری عروق کرونر در بیمارستان های مختلف بستری شدند که حدود 200 هزار تن بیشتر از میانگین کشور و در این مدت است. بیش از 85 میلیارد تن به بخش دولتی و خصوصی پرداخت شد.

شیویاری میانگین مدت بستری شدن بیماران عروق کرونر در کشور را 5 روز و در استان زنجان را 6 روز دانست و خاطرنشان کرد: تعداد زنان بستری بیشتر از مردان است، این در حالی است که میانگین سنی بیماران کرونر بستری در استان زنجان. 60 سال است.

وی یادآور شد: برای ارائه بهترین خدمات به بیمه شدگان طی 2 سال گذشته هیچ یک از همکاران بیمه سلامت در استان زنجان مراجعه نکرده اند و تنها تعدادی به دلیل تغییر محل سکونت قرارداد خود را فسخ کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت زنجان حدود 85 درصد موسسات استان را طرف قرارداد اداره کل دانست و گفت: حدود 100 درصد داروخانه ها (126 مورد) نیز طرف قرارداد اداره کل هستند.


* پرداخت مطالبات شرکای کاری به روز است

وی در خصوص آخرین وضعیت پرداخت مطالبات به مراجع پیمانکاری گفت: مطالبات 1400 نفر از کلیه مراجع پیمانکاری پرداخت شده و مبالغ جزئی در صورت وجود به دلیل تاخیر در ارائه اسناد توسط آنها و بیمه سلامت کل کشور است. استان زنجان به دلیل شرکای خود نیست.

شیویاری با بیان اینکه در سال 1400 حدود 300 میلیارد تن به بیمه سلامت استان زنجان پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: 80 درصد از مطالبات ردیف اول (روستایی) نیز به داروخانه ها از جمله داروخانه های دولتی که بیشترین تقاضا را دارند پرداخت شده است. پرداخت شده.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید