انسداد انسداد برای زوج های نابارور / از هر 3 زوج نابارور یک نفر تحت درمان قرار می گیرد

ساعت: 15:31
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797911

اگرچه امروزه ناباروری به عنوان یک بیماری در نظر گرفته نمی شود، اما یکی از متغیرهای کلیدی تأثیرگذار بر تغییرات رشد جمعیت است. در کشورهایی که در سال‌های اخیر رشد جمعیت کاهش یافته است، مسئولان تلاش می‌کنند با ارائه خدمات حمایتی مناسب، رویای بچه‌دار شدن را برای برخی خانواده‌ها غیرممکن کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، تحلیل ها، سرشماری ها و آمار جمعیتی نشان می دهد کشور ما در شرایط بحرانی قرار دارد.

تخمین زده می شود که میزان پیری در دهه 1420 دو برابر خواهد شد. یعنی از هر 4.8 نفر یک نفر سالمند خواهد بود.

اگرچه امروزه ناباروری به عنوان یک بیماری در نظر گرفته نمی شود، اما یکی از متغیرهای کلیدی تأثیرگذار بر تغییرات رشد جمعیت است.

1bb7bb7d 2786 4e32 8939 e5d2217c7f8a خبر خاکستری

ما از هر سه زوج «نابارور» یک نفر را درمان می کنیم

خلیل جلیلی معاون پژوهشی جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت: در زمینه درمان زوج های نابارور جهاد دانشگاهی عملکرد خوبی دارد و در حال حاضر از هر سه زوج نابارور یک نفر با روش های نوین درمان می شود.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز از سال 1375 در جهاد دانشگاهی کرمانشاه تاسیس شده و زیر نظر پژوهشگاه رویان فعالیت می کند.

جلیلی گفت: در این مرکز زوج های نابارور به طور متوسط ​​30 درصد با موفقیت درمان می شوند که مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی بوده و نشان از موفقیت چشمگیر این مرکز در طول فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: این موفقیت منجر به افزایش تعداد بیماران توصیه شده از 833 زوج نابارور در سال 96 به حدود 4800 زوج در سال گذشته شده است و شاهد افزایش 12 درصدی مراجعات هستیم.

جلیلی گفت: در این مرکز 5 متخصص زنان و زایمان و بورسیه ناباروری مشغول به کار هستند که از مجرب ترین پزشکان غرب کشور هستند.

وی افزود: گزارش های کمی و کیفی درمان به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ارسال می شود و دانشگاه بر فعالیت های مرکز نظارت لازم را اعمال خواهد کرد.

معاون جهاد پژوهشی دانشگاه کرمانشاه گفت: علاوه بر کرمانشاه، زوج های نابارور بسیاری از استان های همجوار از جمله همدان، لرستان، کردستان و ایلام نیز به این مرکز تعلق دارند.

58314e2a 0972 492e 9848 5084836d0d8e خبر خاکستری

90 درصد تعرفه توسط دولت پرداخت می شود

جلیلی ادامه داد: به همین منظور قراردادهایی نیز با سایر دستگاه ها و نهادها برای حمایت از درمان زوج های نابارور منعقد شده است. یکی از این قراردادها مربوط به طرح «حمایت از زوج های نابارور» است که برای زوج های زیر 42 سال است. «اگر فرزندی نداشته باشد یا تنها یک فرزند داشته باشد، 90 درصد تعرفه را دولت پرداخت می کند.

جلیلی گفت: در یکی دیگر از قراردادهای خدمت بسیجیان، زوجینی که معرفی نامه از موسسه خدمات درمانی بسیجیان به همراه داشته باشند تا سقف درج شده در معرفی نامه از تخفیف برخوردار خواهند شد.

افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند می توانند تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گیرند

امید گادری، مدیرعامل بیمه سلامت کرمانشاه نیز به تشریح نحوه پوشش خدمات ناباروری این سازمان پرداخت و گفت: زوجین با پوشش بیمه ای 90 درصدی تعرفه دولتی می توانند در یک سال از خدمات ناباروری بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت و ارتقای رشد و جوان سازی جمعیت در راستای افزایش نرخ زاد و ولد در سال جاری، سازمان بیمه سلامت به عنوان نهاد پیشرو در راستای حمایت های مالی و افزایش جمعیت نرخ تولد.”

قادری خاطرنشان کرد: افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند با توجه به شرایط خود می توانند تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گیرند. به این ترتیب می توان از پوشش بیمه ای برای زوج های نابارور فاقد بیمه همانند سایر افراد جامعه استفاده کرد.

f4a9a478 31d8 4fe7 ad0c f3dee10eb747 خبر خاکستری

وی ادامه داد: در حال حاضر خدمات درمان ناباروری شامل ویزیت، جراحی، دارو و مواد مصرفی و همچنین اقدامات تشخیصی و درمانی برای زوج های نابارور در حال بررسی است.

وی همچنین به ضوابط پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری، پرداخت انواع خسارات و نشان گذاری زوج های نابارور اشاره کرد و گفت: ارائه شده توسط صندوق مردمی، صندوق دهقانان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت. و به سایر لایه های سیستم ارجاع 1 ارائه می شود، ممکن است خدمات ناباروری را بدون رعایت نظام ارجاع دریافت کند.

قادری گفت: وجوه پیش بینی شده در بند اول و همچنین سایر صندوق های سازمان می توانند خدمات ناباروری را با مراجعه به مراکز دولتی غیردولتی، خیریه و خصوصی با تعرفه بخش عمومی غیردولتی دریافت کنند.

وی گفت: این وجوه در قالب انواع خسارت از ابتدای سال جاری تا دستور دوم پرداخت می شود.

مدیرعامل بیمه سلامت استان کرمانشاه اذعان داشت: امکان انعقاد قرارداد با مراکزی که پروانه بهره برداری و مدیر فنی آنها تکمیل نشده است، با موافقت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی برای فعالیت های گروه درمان ناباروری و به اشتراک گذاری امکان پذیر است. این سازمان برای خدمات پاراکلینیکی و تجهیزات مورد نیاز 90 درصد خدمات باروری پرداخت کند.

b449cf48 8ffe 4b70 aeeb 3ce0c62c567f خبر خاکستری

قادری افزود: پرداخت ها به دو صورت انجام می شود: یا بیمار به مراکز دولتی مراجعه می کند (بیمارستان معتضدی کرمانشاه است) و در آنجا فقط ده درصد هزینه ها را پرداخت می کند یا اگر به مراکز خصوصی مراجعه می کنند، مدارک را به مرکز ارائه می کنند. اداره کل بیمه.» در ابتدای خیابان جعفری (کسری) بهداشتی ارائه دهید که 90 درصد هزینه را جبران می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید