مادران باردار و زوج های نابارور بدون بیمه تحت پوشش قرار می گیرند


ساعت: 15:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897189

پیمان کجار بیگی گفت: مادران باردار فاقد بیمه به مدت دو سال به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; پس از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانان، ارائه دهندگان خدمات درمانی از جمله شرکت های بیمه موظف به ارائه خدمات بیشتر به زوجین شدند.

در همین راستا، سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر از سال گذشته خدمات رسانی به زوج های نابارور را آغاز کرد و اعلام کرد که تاکنون بخش زیادی از هزینه های درمان ناباروری در بخش های بیمارستانی و سرپایی را پرداخت کرده است. همچنین بیمه سلامت اعلام کرد زوج هایی که قبل از تصویب این قانون در سال 1400 تحت درمان ناباروری قرار گرفته اند، می توانند برای جبران خسارت های مختلف اقدام کنند و هزینه های خود را دریافت کنند.

بر اساس اعلام مدیرکل بیمه سلامت قزوین مادران باردار فاقد بیمه به مدت دو سال به صورت رایگان بیمه خواهند شد.

پیمان قجربیگی در گفت و گو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه خدمات درمان ناباروری در استان قزوین گفت: خدمات ناباروری در بخش دولتی توسط مرکز آموزش و درمان استان ارائه می شود که از خرداد ماه سال 1401 فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: کلیه خدمات ناباروری مرکز آموزش و درمان استان اعم از IUI، IVF، ICST، FET مشمول 90 درصد تعرفه دولتی است. همچنین هزینه خودپرداختی برای مددجویان مراکز درمانی ناباروری دولتی و دانشگاهی 10 درصد مبلغ تعهد شده توسط صندوق سلامت است و مابه التفاوت تعهد مواد مصرفی بر عهده بیمار است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین با اشاره به اینکه مرکز خصوصی درمان ناباروری قزوین دارای قرارداد بیمه سلامت نیست، گفت: یک کلینیک خصوصی نیز در شهر قزوین خدمات ناباروری ارائه می دهد.

قجربیگی ادامه داد: هزینه کلیه خدمات ناباروری IUI، IVF، ICST، FET در این مرکز به طور کامل توسط مراجعین پرداخت می شود اما بیمه شدگان می توانند با اخذ مدارک از مراکز مربوطه و ارائه آن تا 90 درصد نرخ بخش دولتی را دریافت کنند. به دفاتر پیشخوان بیمه سلامت استان ها سازمان های مردم نهاد موظف به دریافت بیمه سلامت در قالب خسارت های مختلف هستند.


در سال گذشته 46 زوج نابارور شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتند

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین تصریح کرد: کلیه بیمه شدگانی که به مراکز ناباروری طرف قرارداد خارج از استان مراجعه می کنند می توانند با پرداخت بهای تمام شده و اخذ مدارک از مراکز مربوطه و ارائه تا سقف 90 درصد از کل تعرفه غیردولتی را پرداخت کنند. به دفاتر پیشخوان بیمه سلامت استان مراجعه کنند. طبق فاکتور دریافت می کنید

قجربیگی افزود: مابه التفاوت هزینه های خصوصی و دولتی غیردولتی قابل پرداخت نیست و باید توسط مشتری تامین شود. همچنین 70 درصد تعرفه بخش خصوصی به دلیل بلاتکلیفی در اجرا و عدم دریافت بخشنامه در حال حاضر قابل اعمال نیست.

این مسئول گفت: سال گذشته 46 زوج نابارور در این منطقه داشتیم که 53 میلیون تومان سهم بیمه سلامت بود.

وی افزود: در سال جدید 54 زوج نابارور مشخص داشتیم که 55 میلیون تومان برای درمان این گروه هزینه شد.

قاجار بیگی گفت: بیشترین داروهای مصرفی در زمینه درمان ناباروری به ترتیب فولیتروپین، آتاکاسپارین و اچ ام جی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین با اشاره به اینکه تعرفه خدمات کمک باروری از رژیم جهانی خارج شده و برای پرداخت تعرفه به مراکز درمانی بر اساس کدهای کتاب ارزش نسبی تغییر یافته است، ادامه داد: تعداد مبتلایان جهانی است. 14 مورد که تاکنون 27 میلیون تومان بوده است هزینه های سامانه تبادل اسناد بستری در سال گذشته هزینه شده است.

وی در پایان گفت: تعداد پرونده های جهانی 28 مورد است که تاکنون 50 میلیون تومان در سامانه تبادل اسناد بستری در سال جاری هزینه شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، فرزندان این مادران باردار تا پنج سالگی بدون انجام آزمایش جامع بیمه می شوند و پس از پنج سالگی آزمایش جامع انجام می شود و همچنان می توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند. همچنین مادران باردار می توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند و این بیمه نامه را دریافت کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید