مادران باردار در دریافت واکسن کراون تردید نکنند / مادران نباید قبل از هفته 14 واکسینه شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی به نقل از خبرنگاران، استان کردستان در شرایط بحرانی و شرایط سختی از نظر تاج قرار دارد، بنابراین آسیب پذیری گروه های آسیب پذیر از جمله مادران باردار وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون زنان باردار مشمول شرایط واکسیناسیون، افزود: مادران باردار برای حفظ سلامت مادر و جنین باید با دریافت واکسن تاج از خود و نوزادشان در برابر کووید 19 محافظت کنند.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: مادران باردار به دلیل اندک بودن ذخایر تنفسی بیشتر در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری هستند، بنابراین بهتر است قبل از بارداری واکسن سندرم کرونری تزریق شود.

وی با بیان اینکه 14 هفته قبل برای مادران واکسیناسیون انجام نشده است اما پس از این مدت می توان آنها را واکسینه کرد، گفت: واکسن سینوفارم برای زنان باردار ایمن و مطمئن است و مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است. “

جدیدالاسلامی یا با اشاره به اینکه زنان بارداری که واکسن کراون را دریافت می کنند میزان بالایی از آنتی بادی را به فرزندان خود منتقل می کنند، افزود: در ماه گذشته 52 زن باردار برای تاج در بیمارستان های استان بستری شدند که 97 درصد آنها دریافت نکردند. واکسن مادران جان خود را از دست دادند.

وی افزود: طبق تحقیقات انجام شده مادران باردار مبتلا به عروق کرونر، بستری و فوت شده کسانی هستند که واکسن دریافت نکرده و تمایلی به واکسینه شدن نداشته اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مادران بارداری که این واکسن را دریافت می کنند، به این ویروس مبتلا نیستند و یا به آن مبتلا هستند، اما در بین افرادی که واکسینه نشده اند، خطر جان آنها وجود دارد. مادر و نوزاد «توصیه می شود که این گروه در دریافت واکسن به تعویق نیفتند.

وی با تاکید بر اینکه مادران باردار برای دریافت واکسن تاج به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند، گفت: مراکز بهداشتی و درمانی و جامع سلامت استان آمادگی تزریق واکسن تاج را به مادران باردار دارند و خانواده ها باید در این زمینه با ما همکاری کنند. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید