ممنوعیت واکسن کراون برای زنان باردار زیر 18 سال

ممنوعیت واکسن کراون برای زنان باردار زیر 18 سال

روز جدید واکسن کراون در زنان باردار زیر 18 سال منع مصرف دارد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی زنجان، واکسن تاج را می توان در دوران بارداری به تمامی زنان باردار بالای 18 سال بدون در نظر گرفتن هفته بارداری تزریق کرد.

واکسن های زنان باردار سینوفارم و آسترازنکا هستند و سینوفارم به طور معمول برای همه زنان باردار تزریق می شود و واکسن برای زنان باردار زیر 18 سال ممنوع است.

شایان ذکر است نوبت دوم واکسن آسترازنکا به خانم های بارداری که اولین نوبت آسترازنکا را دریافت کرده اند تزریق می شود اما برای نوبت اول در صورت موجود بودن واکسن آسترازنکا پس از درخواست کتبی و رضایت شخصی تزریق می شود.

تزریق تقویت کننده (دوز سوم) بر اساس نوع واکسن تزریق شده در دوز اول و دوم است.

افرادی که دوز دوم واکسن برکات و سینوفارم خود را به مدت سه ماه و واکسن سوبرانا را به مدت یک ماه دریافت می کنند، می توانند برای دریافت نوبت سوم واکسن با مراکز جامع واکسیناسیون استان تماس بگیرند.

گروه هایی که 6 ماه از دریافت دوز دوم واکسن کرونا، آسترازنکا و اسپوتنیکوف گذشته است نیز می توانند برای دوز تقویت کننده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

لازم به ذکر است که تزریق نوبت سوم یا یادآوری واکسن کرونا برای افراد در معرض خطر که نیاز به توجه بیشتری دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید