بیش از 70 درصد از جمعیت هدف ما با دو دوز واکسن واکسینه می شوند/ 5 واحد فعال در کشور برای تولید واکسن کراون وجود دارد.

ساعت: 20:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799545

عین اللهی گفت: تقریبا 90 درصد جمعیت هدف ما یک نوبت واکسن دریافت کرده اند و بیش از 70 درصد آنها دو نوبت واکسن خودشان را دریافت کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تهران پرس ، بهرام عین اللهی در همایش بزرگ تجلیل از عوامل و شرکت کنندگان در طرح بسیج ملی شهید حاج قاسم سلیمانی و مدعیان سلامت که امشب در سالن همایش سران کشورهای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: ما ببینید، تاریخ درس گرفتن است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ملت عزیز ما در دفاع مقدس تاریخ پرافتخاری را رقم زدند و باید گفت مهمترین رکن تاریخ مردم هر کشوری هستند. قدرت باید برای مردم شناخته شود.

وی ادامه داد: در این برهه از تاریخ با ویروس کرونا مواجه بوده ایم که یک معضل جهانی بود و تا امروز 308 میلیون نفر به این ویروس مبتلا شده اند و پنجاه و پنج میلیون نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. امروزه ویروس کرونا شایع ترین عامل عفونت در ایالات متحده است.

عین اللهی گفت: در بحران کرونا کشور شاهد قربانیان زن و مرد بوده ایم و علیرغم مشکلاتی که کشورهای دیگر برای ما ایجاد کرده اند، با مشکلات و دشمن مقابله کرده ایم و تیم پزشکی در مقابله با کرونا شجاعانه ایستاده است. شیوع.” تیم با مردم است.

وی با اشاره به صحنه های زیبای ایثار گفت: مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند که این صحنه ها توسط رسانه ها ضبط شود و تدبیر شهید سلیمانی مصداق بارز حمایت مردم از کادر درمانی بود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: قربانی ملت بزرگی را به نام خود در جهان ثبت کرده ایم و بسیج و تدبیر شهید سلیمانی به عنوان نگینی در تاریخ کشور ثبت شده است.

وی گفت: ما پنج واحد برای تولید واکسن داریم، تولید واکسن برای یک ویروس پیچیده بسیار دشوار است که به ما اطمینان قلبی می دهد.

عین اللهی گفت: واکسیناسیون در جمهوری اسلامی ایران حرکتی بی نظیر در دنیا بود که با همکاری مردم انجام شد و نزدیک به 90 درصد از جامعه هدف ما یک نوبت و بیش از 70 درصد آنها دو واکسن دریافت کردند. دوزهای واکسن آنها و در طول یک هفته آمار و ارقام هفته را دریافت کردیم و باید گفت که شکست دشمنان در تحریم های ما قطعی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید