تزریق اولین دوز واکسن کراون به 90 درصد جمعیت آذربایجان شرقی/ روزانه 110 نفر بستری برای تاج در بیمارستان های استان

ساعت: 12:40
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789390

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تاکنون بیش از 90 درصد جمعیت بالای 12 سال آذربایجان شرقی واکسینه شده و اولین دوز این واکسن را دریافت کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنای، گلمعلی درستی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: 77 درصد از جمعیت بالای 12 سال آذربایجان شرقی هر دو دوز واکسن کراون را دریافت کرده اند تا به 85 درصد جمعیت رسیده است. مصونیت جمعی در استان

وی افزود: میانگین واکسیناسیون دانش آموزان در آذربایجان شرقی به بیش از 90 درصد رسیده است و در مجموع بیماری عروق کرونر در استان رو به کاهش است.

وی به درستی با بیان اینکه هیچ شهر قرمز و نارنجی کرونا در آذربایجان شرقی وجود ندارد، گفت: در حال حاضر هفت شهر استان به رنگ زرد و بقیه از جمله تبریز به رنگ آبی روی کرونا قرار گرفته اند.

470 بیمار عروق کرونر در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز گفت: در حال حاضر حدود 470 بیمار عروق کرونر در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری هستند که روزانه نتیجه حدود 110 آزمایش عروق کرونر در استان مثبت است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونر در آذربایجان شرقی به پنج تا شش مورد در روز و تعداد موارد جدید در استان به کمتر از 200 مورد کاهش یافته است.

وی گفت: در حال حاضر در ایران و آذربایجان شرقی موردی از نوع جدید تاج به نام اُمیکرون مشاهده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید