تزریق یک میلیون و 400 هزار دوز واکسن کراون در خراسان شمالی / تامین کادر درمانی بیمارستان رازو جرگلان ارتش پس از انتقال به دانشگاه


ساعت: 18:27
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836966

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:

سید جواد پورنگی با اشاره به اینکه از زمان شروع واکسیناسیون بیش از یک میلیون و 400 هزار نوبت واکسن در استان خراسان شمالی تزریق شده است، گفت: در نوبت اول 600 هزار، در مرحله دوم 550 و در مرحله سوم 250 هزار واکسن تزریق شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، سید جواد پورنگی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در نشست خبری هفته جاری در هفته رسانه سلامت در استان گفت: و در پیش بود.

وی با اشاره به اینکه توجه به شاخص های سلامت می تواند وضعیت استان را نسبت به میانگین کشوری و نقاط قوت و ضعف نشان دهد، ادامه داد: سرعت شاخص های سلامت بعد از انقلاب افزایش چشمگیری در این حوزه داشته است.پنج سال 60 زنده است. تعداد تولدها در کشور 60 سال است که امروز به 14 رسیده است.

این مقام مسئول یادآور شد: یکی از شاخص های مهم دیگر در حوزه سلامت به برکت جمهوری اسلامی ایران امید به زندگی است که در سال های گذشته حدود 69 سال بود اما امروز این شاخص به طور میانگین 78 سال است. زمانی فرا رسیده است که برای هر سال افزایش امید به زندگی برنامه ریزی و سیاست های مهمی اتخاذ شود.

پورنگی گفت: در استان خراسان شمالی شاخص امید به زندگی کمتر از میانگین کشوری است.

وی یکی از موضوعاتی که بخش بهداشت و درمان را متحول می کند، شاخص نیروی کار است که در کشور رشد قابل قبولی دارد/5 و در استان 0.33 است.

این مسئول اضافه کرد: استان خراسان شمالی با وجود همه مشکلات و مشکلات مربوط به زیرساخت ها، با همه تلاش ها و حمایت های مردم استان در رتبه اول کشوری در زمینه واکسیناسیون قرار گرفت.

پورنگی یکی از شاخص های عدالت سلامت در ایام ولیعهد را در دسترس بودن واکسن رایگان برای تمامی اقشار عنوان کرد و گفت: روند واکسیناسیون به گونه ای بود که در کمتر از سه ماه پوشش مطلوبی را در استان و استان ایجاد کرد. کشور.” E.

این مسئول گفت: با وضعیت مطلوب واکسیناسیون، بیماری عروق کرونر قلب در ششمین پیک خود، اگرچه مسری و کشنده‌تر بود، اما در این مدت یک عروق کرونر به خوبی کنترل شده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه از آغاز واکسیناسیون تاکنون بیش از یک میلیون و 400 هزار دوز واکسن در استان خراسان شمالی تزریق شده است، گفت: در نوبت اول 600 هزار، در مرحله دوم 550 و در مرحله دوم 250 هزار واکسن تزریق شده است. در مرحله سوم بود

پورنگی گفت: در حال حاضر شرایط بیمارستان های استان پایدار است و در بسیاری از روزها میزان مرگ و میر از تاج به صفر رسیده و تعداد بستری ها در 24 ساعت گذشته بسیار کم و تک رقمی شده است.

این مقام مسئول در تشریح وضعیت بیمارستان ارتش رازو جرگلان گفت: مقرر شد با بهره برداری از این سازه و تحویل آن به دانشگاه علوم پزشکی، چالش نیروی کار حل شود، بنابراین اکنون خدماتی مانند داخلی، کودک و … زنان.

وی با اشاره به اینکه پروژه بیمارستان پورسینا آشخانه مدتی است متوقف شده و در شرایط فعلی روند کار به خوبی پیش می رود، تصریح کرد: قطعاً استان سود زیادی خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید