مجوز جذب بیمارستان راز و جرگلان ارتش/ تامین اعتبار بیمارستان 64 تختخوابی در سفر رئیس جمهور


ساعت: 11:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866414

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

حسن براتی زاده گفت: مجوز تامین برق متناسب با نوع فعالیت مرکز درمانی ارتش در راز و جرگلان از وزارت بهداشت اخذ شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آستارک، حسن براتی زاده معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بازدید از بیمارستان صحرایی ارتش در راز و جرگلان آخرین اقدامات در خصوص استفاده از تجهیزات پزشکی نظامی را بیان کرد. فضا در راز و جرگلان: جلسات متعددی در این زمینه در سطح کلان و استانی برگزار شد و با توجه به نیازهای درمانی این منطقه محروم و نظر حمایتی این وزارتخانه، با ارائه خدمات درمانی در این مرکز موافقت شد.

براتی زاده افزود: در این راستا بازدیدهایی از سوی معاونت نیروی پزشکی و فنی دانشگاه برای نظارت بر اقدامات نهایی پس از مقطع کارشناسی و به منظور تاکید بر تسریع در کار این مرکز انجام شد.

وی بیان کرد: مجوز تامین برق از وزارت بهداشت، متناسب با نوع فعالیت مرکز درمانی و با انجام تعهدات لازم ارتش برای تکمیل تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی، کادر درمانی و متخصصان متناسب نیازهای انسانی و تجهیزات در شهر این مرکز به مردم خدمات ارائه می دهد.

وی با تاکید بر اینکه کادر درمانی این مرکز با توجه به نوع عملیات تامین می شود، افزود: در حال حاضر 4 پزشک متخصص اطفال، داخلی، زنان و رادیولوژی به ساکنین منطقه خدمات درمانی ارائه می کنند. نیازهای مردم منطقه تامین می شود، اما تجهیزات لازم برای درمان تخصصی باید توسط ارتش تامین شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: راه اندازی داروخانه 24 ساعته و تامین تجهیزات دیالیز با توجه به حضور بیماران دیالیزی در این شهرستان یکی از موارد مهم است. خدمات اجباری و تکمیلی ارائه شود.

وی البته با یادآوری اینکه اساس تامین این مرکز توسط دانشگاه علوم پزشکی استان تجهیز توسط ارتش و تحویل به دانشگاه است، گفت: نحوه انتقال این مکان به دانشگاه چگونه است. همچنین مشخص نشده است.

وی ادامه داد: ارائه هر گونه خدمات درمانی در این مکان مستلزم عقد قرارداد با بیمه های سلامت است تا بیماران از این خدمات بهره مند شوند، اما انجام این موارد اساسی به دلیل نامشخص بودن روش انتقال، نوع انتقال است. تجهیزات و خدمات پزشکی ارائه می شود.»، حل نشده باقی مانده است.

وی در بخشی از سخنان خود به بیمارستان 64 تختخوابی راز و جرگلان اشاره کرد و اعلام کرد: این پروژه به عنوان یکی از درخواست های بزرگ مردم در دستور کار دانشگاه قرار دارد که فاز اول نقشه برداری این پروژه انجام شده و به اداره کل ارائه شده است. وزارت و تایید شده است. مرحله دوم نقشه برداری آغاز می شود و مزایده بیمارستان تکمیل می شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: این طرح دارای اعتبارات ملی مصوب سال 1401 از محل اعتبارات سال جاری است که در سفر رئیس جمهور به استان اعتبارات خوبی برای آن در نظر گرفته شد.

براتی زاده ادامه داد: با همکاری شورای شهر راز و معتمدین شهرستان، زمین این پروژه به دانشگاه علوم پزشکی استان واگذار شد و مشاور پروژه شناسایی و اقدامات اولیه برای ساخت بیمارستان 64 تختخوابی راز و جرگله انجام شد. در حال حاضر در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید