جذب 40 هزار میلیارد اعتبار در سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی/ این اعتبار بیش از بودجه استانی است.


ساعت: 17:56
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1844020

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت:

کلامی گفت: وام جذب شده بیشتر از بودجه ادارات است، به عنوان مثال بودجه فرهنگ و رهبری ولایت در ابتدای سال تعیین می شود و وام خرید خانه ستارخان توسط خود وزارتخانه تامین می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد کلامی در گفت و گو با خبرنگار آناج، درباره میزان وام استان در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی، اظهار کرد: وام اعطایی در سفر رئیس جمهور به استان به دو قسمت تقسیم می شود؛ وام اعطایی شده در سفر رئیس جمهور به استان به دو قسمت تقسیم می شود. قسمت اول مربوط به دستگاه های دولتی و با بیش از 30 هزار میلیارد تن از طریق وزارتخانه تامین می شود.

وی ادامه داد: قسمت دوم وام است که برای شرکت های صنعت محور و کشاورزی در نظر گرفته شده است که از طریق برنامه و سازمان بودجه تامین می شود و با این وام بیش از 40 هزار میلیارد تن فولاد از محل اعتبارات استانی جذب شد.

معاون اقتصادی استانداری با بیان اینکه این وام جدا از فاینانس و سایر امتیازات است، گفت: در سفر رئیس جمهور به تبریز از جمله وام و وام بسیار زیاد دیگری اخذ شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این وام در بودجه قابل مشاهده است یا خیر، توضیح داد: وام مصرفی بیش از بودجه دستگاه هاست، به عنوان مثال بودجه فرهنگ و جهت گیری استان در ابتدای سال تعیین می شود و وام برای آن پیش بینی می شود. خرید خانه ستارخان

کلامی با اشاره به چالش اصلی سازمان برنامه و بودجه گفت: در کنار تامین اعتبار از سوی وزارتخانه ها، چالش اصلی ما با سازمان برنامه و بودجه، تامین مالی پروژه های دانش بنیان و کشاورزی بود که خوشبختانه توانستیم این بودجه را جذب کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید