ثبت 60000 مورد واکسن کراون / چگونه عوارض واکسن تاج را در سامانه ثبت کنیم؟

ساعت: 09:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783794

تاکنون حدود 60 هزار مورد عوارض واکسن در سامانه مربوطه ثبت شده است که اکثراً پس از 2 تا 3 روز از بین می روند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس سازمان پیشگیری از بیماری‌های واکسن وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره عوارض واکسن‌های ضد کووید گفت: واکسن‌ها و واکسن‌ها مؤثرترین مداخلات بهداشتی شناخته شده برای حفظ سلامت انسان و پیشگیری از مرگ هستند.

وی با اشاره به اینکه فرآیند تولید واکسن‌های ضد کووید تحت پروتکل‌های پیچیده و کاملاً علمی است، گفت: ایمن‌سازی و ایمنی واکسن‌ها در فازهای یک، دو و سه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. ما مطمئنیم.

نحوه ثبت عوارض واکسن کرونا در کشور

زهرایی افزود: همچنین در مرحله مصرف عوارض احتمالی واکسن ها با سیستم مراقبتی موجود مشاهده می شود و برای داشتن گزارش دقیق، سامانه سیار به نشانی www.salamat.gov.ir راه اندازی شده و مردم در صورتی که تزریق واکسن دارای عوارض بوده و در این سامانه ثبت شده باشد می تواند.

رئیس اداره بیماری های پیشگیری واکسن وزارت بهداشت گفت: تاکنون نزدیک به 60 هزار مورد عوارض واکسن در سامانه ثبت شده است که خوشبختانه عموماً عوارض مورد انتظار مانند درد محل تزریق، کوفتگی، بی حالی و سردرد را دارند. تا 3 روز آنها خود به خود از بین می روند. علاوه بر مزایای فراوان واکسن، این عوارض کاملاً قابل قبول هستند.

زهرایی در پایان با بیان اینکه تاکنون حدود 97 میلیون دوز واکسن به کشور تزریق شده است، افزود: خوشبختانه عوارض ثبت شده کاملاً مورد انتظار و قابل مقایسه با اسناد بین المللی است و نگران این موضوع نباشید. . “

انتهای پیام/

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید