چگونه می توانیم از عوارض احتمالی واکسن تاج جلوگیری کنیم؟

ساعت: 09:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1799914

تب، سردرد، خستگی، درد و تورم در محل تزریق همچنان از عوارض جانبی رایج برای دوزهای تقویت کننده هستند. به طور کلی، این عوارض بسیار خفیف هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در حالی که واکسن‌های کووید-۱۹ می‌توانند در برابر شکل شدید بیماری و مرگ ناشی از آن محافظت کنند، گاهی اوقات با عوارض جانبی همراه هستند که می‌توانند با علائم خفیف تا متوسط ​​ظاهر شوند. کارشناسان همچنین معتقدند که دوزهای تقویت کننده مطمئناً با عوارض جانبی بیشتری نسبت به دوز اولیه واکسن همراه نیستند.

کارشناسان توصیه می کنند که برای به حداقل رساندن این عوارض جانبی، باید سلامت خود را با رعایت تعادل رژیم غذایی، نوشیدن آب کافی و خواب کافی حفظ کنید. همچنین توصیه می شود مشروبات الکلی ننوشید، سیگار نکشید و غذاهای ناسالم مصرف نکنید.

زمانی که واکسن تزریق می شود، بسته به نوع واکسن، انواع مختلفی از آنتی ژن ویروسی وارد بدن می شود. این آنتی ژن ها برای ایجاد پاسخ آنتی بادی و در نتیجه خنثی سازی آنتی بادی در بدن هنگام حمله ویروس زمینه ای طراحی شده اند. از آنجایی که این واکنش بدن ما است، تب خفیف، بدن درد و گلودرد غیر معمول نیست. این اثرات در دوز اول بیشتر و پس از دوز دوم نسبتاً کمتر و در دوز یادآوری کمتر است.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا به نقل از هندوستان تایمز

دیدگاهتان را بنویسید