چگونه می توانیم زمینه ظهور امام عصر را فراهم کنیم؟


ساعت: 09:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۷
کد خبر: 1816382

نیمه شعبان از آن روزهایی است که بیش از همه به یاد امام زمان (عج) هستیم، البته در این روز که با آرمان های حضرت حجت (عج) تجدید میثاق می کنیم باید شور انتظار را همراهی کنیم. با حکمت و در جهت هموار کردن راه ظهور آن قدم بر می دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، نیمه شعبان یکی از اعیاد بزرگی است که مجامع جهانی به ویژه مسلمانان سالروز میلاد پیامبر موعود(ص) را جشن می گیرند و به دلیل سال ها انتظار، بغض تلخی بر گلویشان سنگینی می کند و چون طبق به آیات و افسانه ها هرگز زمین از وجود حجت خدا خالی نمی ماند و اینک ولی و پیشوای جهان غایب هستند، همه راه را برای ظهورشان هموار کنیم.

در چنین روزی علاوه بر لزوم ایمان به وجود امام عصر(عج)، منتظر واقعی، ضمن تجدید بیعت با امام زمان(عج)، با عزمی راسخ دوباره در وظایف خود تجدید نظر می کند. تا به آنها عمل کند. تلاش کن و بیا بالا


19136dcf af8a 4b84 bfe2 644f96eff5bd خبر خاکستری


اصل تمدن نوین اسلامی با مبدأ همسو است

زهرا جنجانی در گفت و گو با مرصاد گفت: یکی از نکات مهم در بحث انتظار این است که انتظار به معنای نارضایتی از وضعیت موجود است، در واقع باید برای بهبود وضعیت موجود تلاش کرد.

وی افزود: وظیفه خطیر ما این است که تمام تلاش خود را برای آماده سازی جامعه برای بازگشت امام زمان (عج) به کار گیریم.

کارشناس مسائل دینی گفت: امام زمان (عج) از ما انتظار جهانی شدن دارد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تمدن نوین اسلامی اصل آن زمینه سازی برای ظهور است.

جانجانی خاطرنشان کرد: یکی از موارد ضروری از جمله انتظارات امام زمان(عج) از ما، حذف امام عصر(عج) از غربت است.

وی افزود: اکنون بسیاری از مردم به ناامیدی رسیده اند و متوجه نیستند که راه حل یأس و مشکلاتشان در رأج امام زمان (عج) است.

این کارشناس مسائل دینی گفت: یکی از انتظارات امام عصر(عج) شناخت امام زمان(عج) و آشنایی با دیگران است.

جانجانی خاطرنشان کرد: از جمله ویژگی های منتظران امام عصر(عج) وفای به عهد، صداقت، رحمت و گسترش عدالت است.


8cb7e4ef b04e 4dc5 85d4 ebc6a92d3c13 خبر خاکستری

وی افزود: می گویند در آخرالزمان شرایط به گونه ای می شود که مردم برای رسیدن منجی خود دعا کنند و این تذکر از منتظران حضرت ولیعصر (عج) باشد.

جانجانی با اشاره به گسترش اسلام در زمان ظهور امام عصر(عج) گفت: اگر می خواهیم ناصر دین و امام عصر(عج) باشیم باید دین آنها را بشناسیم و به دیگران معرفی کنیم.

وی افزود: همچنین در جوانی شایسته نیست که جوان در یکی از این دو حالت باشد یا علم و دانش کسب کند، بنابراین اگر بخواهیم با امام زمان (عج) دوست باشیم باید. یا دانشمند باش یا دانشمند.”

این کارشناس مذهبی گفت: او به دلیل نارضایتی واقعا منتظر فردی است که بخواهد وضعیت فعلی را بهبود بخشد.

جانجانی گفت: امیدواریم جامعه به سمتی برود که رفاه عمومی باشد و همه مردم بخواهند منجی بیاید.


برای ظهور امام زمان باید برای مردم امید ایجاد کنیم

مهدی توسلی نیز در گفت و گو با مرصاد گفت: امروز نیاز به بررسی و تحلیل نشانه های آخرالزمان داریم و باید برای این حوادث برنامه ریزی کرد.


29b8f662 cc32 46af a4a4 6f616c0df002 خبر خاکستری

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) در مورد نشانه های آخرالزمان صحبت می کردند، افزود: باید در راستای ظهور امام زمان و حکومتی که برپا می شود برای مردم امید ایجاد کنیم. “

این کارشناس مذهبی گفت: یکی از اندیشه های بزرگی که در همه ادیان وجود دارد، امید به ظهور موعود است. در واقع ظهور منجی مختص اسلام و شیعه نیست، بلکه در همه ادیان این بحث وجود دارد.»

حجت الاسلام توسلی گفت: باید مطالعه کنیم که امام زمان(عج) از ما چه انتظاری دارد، زیرا بسیاری از مردم عبادات را انجام می دهند و سختی های مستحبی ها را تحمل می کنند که امام زمان(عج) را به دیدن وا می دارند در حالی که من می بینم. دارای پاراگراف -عصر(عج) هنر نیست، زیرا همه ما آن را چنان می بینیم که برادران یوسف پیامبر آن را دیدند و ندانستند، در واقع مهم شناخت امام زمان(عج) است… و این هدف و انگیزه آنها

وی با بیان اینکه امام زمان (عج) امروز از ما توقع خاصی دارد، افزود: شیخ بهلول در پاسخ به اینکه برای دیدن امام زمان (عج) و ارتباط با او در دنیا وارسته و زاهد چه باید کرد. گفت بسیار ارزشمند است که لازم نیست کار خاصی انجام دهید، وظایف خود را انجام دهید و تابوها را رها کنید.

حجت الاسلام توسلی گفت: امروز انتظار امام زمان (عج) از منتظران این است که برای انجام تعهدات خود تلاش کنیم و تابوشکنی کنیم، زیرا بسیاری از واجبات که شخصی و حکومتی است مربوط به یک مسئله منشأ، بنابراین باید در نظر گرفته شود.”

وی گفت: امروز مردم باید امیدوار باشند و آن را به یکدیگر منتقل کنند.


a0c6a09d 2fa7 447f a0f9 ccf1c3be477d خبر خاکستری

این کارشناس مسائل دینی گفت: امروز مردم باید برای افزایش سربازان امام عصر(عج) تلاش کنند و این امر نه تنها با نماز و عزاداری، بلکه با ادای فرائض و ترک محرمات میسر می شود. سوال.”

حجت الاسلام توسلی خاطرنشان کرد: در کراماتی که بسیاری از بزرگان داشتند و بعد از عمرشان کشف شد، دیدیم که امام زمان(عج) بر انجام وظایف و خروج از تابو تکیه کرد و امروز با بی توجهی به این موضوع، جامعه ما دچار تردید شده است. تا آنجا که بلایای اجتماعی و آسیب های موجود در سطح جامعه ناشی از عدم رعایت این تعهدات است.

وی افزود: مردم باید کار خود را به درستی انجام دهند و دانشمندان باید آنها را به خوبی راهنمایی کنند و دولت باید تلاش کند مسائل اقتصادی، سیاسی و حکومتی را بر اساس دین مبین اسلام بسازد و با مردم صادق باشد.

حجت الاسلام توسلی گفت: امیدواریم در قیام حضرت ولیعصر(عج) در زمره سربازان آن حضرت باشیم و دعا می کنیم در رکاب امام زمان(عج) جهاد و شهادت حاصل شود.

وی افزود: امروز دشمن در حال بسترسازی، برنامه ریزی و انجام کارهای فرهنگی است تا امام زمان (عج) را فردی کند که قصد کشتن دارد، در حالی که اینطور نیست و جد رسول الله است. (آنها تا آنجا که ممکن است عمل می کنند و حق را دعوت می کنند و طبق افسانه، یهودیان را از طریق تورات اصلی، مسیحیت را از طریق انجیل اصلی و تحریف نشده و مسلمانان را از طریق قرآن راهنمایی می کنند.

به گزارش مرصاد، در چنین روز بزرگی که نیمه شعبان و سالروز ولادت با سعادت حضرت خوجت علیه السلام را جشن می گیریم، باید برای زمینه سازی ظهور حضرت بیعت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید