قرائت کلام امام خمینی (ره) از مصادیق جهاد تبیین/اصلاح تریبون های فساد است که زمینه را برای فعالان اقتصادی فراهم می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در جریان سفر یک روزه هیئت دولت به استان مرکزی در اجتماع مردم خمین در مصلی امام خمینی (ره) این شهر حضور یافت و طی سخنانی گفت: امروز نسل جوان باید بیش از گذشته با شخصیت های تاریخی همراه باشد، با ساز امام راحل آشنا شویم، اخلاص اولین ویژگی امام و عشق به مکتب اسلام و اهل بیت(ع) بود. -بیت (ع) که امام راحل را به این مقام رساند.

رئیسی افزود: روح امام راحل (ره) همواره یار و یاور مردمی است که جان خود را برای رسیدن به اهداف عالیه انقلاب اسلامی فدا می کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به عنوان معلم بزرگ انقلاب اسلامی، مقاومت را به ملت ایران و همه آزادی خواهان جهان آموخت و تلاوت و بازگویی کلام ایشان مصداق جهاد تبیین است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امام (ره) به مردم اعتقاد دارد در حالی که بسیاری از سیاستمداران از مردم برای منافع خود استفاده می کنند، گفت: میزان رأی ملت، میزان رأی مردم است. رستگاری انسان امروز در اجرای احکام دین است و ادای دین در جامعه را یکی از ضروریات می داند.

وی افزود: در حالی که دینداران معتقدند دین امری شخصی و فردی است، امام (ره) معتقد است که دین می تواند بر فرد، جامعه و سیاست مجامع انسانی حکومت و هدایت کند.

آیت الله رئیسی گفت: یکی از ویژگی های امام (ره) توجه به محرومان و مستضعفان نه تنها در ایران بلکه در جهان بود.

وی ادامه داد: مقام رهبری می گوید پیرو خط امام در جامعه باشید و هرکس دغدغه های امام را بداند، جایگاه ولی فقیه مثال زدنی ترین خط امام است.

آیت الله رئیسی گفت: مردم خمین نشان دادند که نه تنها همشهری امام هستند، بلکه در رفتارشان هم ایشان را خوب می شناسند و به خوبی از ایشان پیروی می کنند.

رئیس جمهور گفت: 1000 شهید و 2500 شهید و جانباز در خمین نشان می دهد که زادگاه امام راحل مزین شهید نامیده می شود.

وی یادآور شد: مردم خمین خود را مردمی انقلابی، حزب الهی، عاشق شهدا و با بصیرت نشان دادند و این بصیرت که امروز در مردم خمین می یابیم، درس دشمنی و بی اعتمادی به بیگانگان است که از امام آموخته است.

آیت الله رئیسی گفت: کارهای انجام شده در خمین با آن چیزی که باید انجام شود فاصله زیادی دارد و اشتغال اولین مشکل این شهرستان است و دولت برای رفع مشکلات بیکاری در خمین تلاش می کند.

وی ادامه داد: کارهای انجام شده در خمین با آنچه که باید انجام شود فاصله زیادی دارد و اشتغال اولین مشکل این شهرستان است و تلاش دولت برای رفع مشکلات بیکاری در خمین است.

آیت الله رئیسی گفت: اقدامات خوبی در واحد تولیدی مانا انرژی انجام شده که می تواند اشتغال خوبی در شهرستان داشته باشد.


تولیدکنندگان اساس قدرت تولید کشور هستند

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کشورهای قدرتمند دارای مولفه هایی مانند تولید در بخش کشاورزی و صنعت و صادرات هستند، گفت: تولیدکنندگان در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی مبنای قدرت تولید کشور هستند که نیاز داخلی سایر کشورها را کاهش می دهد.

وی افزود: امروز هر کاری که در راستای تولید انجام می شود مهم است و نیازهای کشور را در حوزه کشاورزی و صنعت برطرف می کند و باعث استقلال و استقلال از سایر کشورها می شود.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: برخی از کارخانه ها به دلیل خصوصی سازی و افراد ناکارآمد و نادرست تعطیل و یا تولید آنها کاهش یافت باید زیرساخت ها فعال شود تا مشکل تولید و اشتغال به عنوان یکی از مسائل محوری جامعه حل شود و ما پیگیر هستیم.


املاک در دستور کار دولت نیست

رئیس جمهور تصریح کرد: به دنبال کارهای باقی مانده هستیم و جیب بری در دستور کار نیست، اما حل مشکلات مردم در دستور کار دولت است.

وی بابیان اینکه یکی دیگر از مشکلات این شهرستان مشکلات دامداری و کشاورزی است که باید برطرف شود، بیان کرد: آب یکی از مشکلات کشاورزان است و این مشکل کشاورزان و دامداران باید حل شود و مهم است و در حال انجام است. یک ردیف روزانه

آیت الله رئیسی ادامه داد: استان مرکزی ظرفیت های زیادی دارد اما به دلیل برخی سوء مدیریت ها، نقدینگی و مشکلات مواد اولیه، برخی پروژه ها نیمه کاره ماند و باید با زیرساخت های موجود و دغدغه مردم در استان و شهرهایی مانند خمین، آنها را فعال کنیم. حل خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: حضور پرشور مردم خمین در این اجتماع بر عهده من است و این حضور به برکت نام امام، مقام معظم رهبری و خون شهداست و جایگاه من خدمت به مردم است تا حل شود. مشکلات و لذا نظر مقام معظم رهبری که ما می توانیم. این باید در دستور کار همه باشد.

وی ادامه داد: حل مشکلات ناشی از تحریم ها و تهدیدهای داخل کشور در دستان توانمند مردم و استفاده از نیروی موثر و استفاده از ظرفیت موجود است.

آیت الله رئیسی گفت: ما تابع امام و رهبری و شهدایی چون سردار سلیمانی هستیم که به ما یاد دادند که «ما می توانیم» و معتقدیم با وجود مشکلات آینده کشور روشن است و با رهبری مقام معظم رهبری مشکلات حل خواهد شد. حل شده.


اصلاح پلتفرم‌های فاسد زمینه را برای فعالان اقتصادی فراهم می‌کند

رئیس جمهور گفت: با هر مشکل اقتصادی در جایی که فساد باشد مبارزه می کنیم و رانت خواری و اصلاح بسترهای مفسده می تواند زمینه را برای فعالان اقتصادی هموار کند و دولت به فضل الهی با انواع مفاسد مبارزه خواهد کرد. بیایید با حمایت مردم به مبارزه با فساد ادامه دهیم

وی افزود: علاوه بر اصلاحات اقتصادی، سرمایه گذاری داخلی و خارجی انجام می دهیم و در حوزه نفت و انرژی نیز کارهای خوبی انجام شده که می تواند تورم را در جامعه کنترل کند.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: اجرای این مهم با همکاری مردم با دولت و مسئولان مثمر ثمر خواهد بود و بسیاری از رانت خواران ریشه کن می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید