گفتمان مبارزه با فساد در کشور نیاز به اصلاح دارد گفتمان مبارزه با فساد در کشور باید اصلاح شود


ساعت: 18:53
تاریخ انتشار: 1401/02/15
کد خبر: 1836600

دبیر ستاد ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: گفتمان و ادبیات کشور در زمینه مبارزه با فساد باید اصلاح و تبیین دقیق شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داوود گودرزی پنجشنبه شب به دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی گفت: از سال 1359 با صدور حکمی از سوی 8 تن از مقام معظم رهبری عزم جدی برای مبارزه با فساد وجود داشت. برای رسیدگی و تاکید بر فساد.

وی گفت: بیشتر سرمایه گذاران دلسوزانه وارد این عرصه شده اند و برخی به بهانه سرمایه گذاری سعی در غارت منافع کشور دارند.

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد کشور اصلاح دیدگاه برخی مدیران، مسئولان و حتی معاونان ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را یادآور شد و گفت: برای داخلی سازی اقتصاد چاره ای جز تولید در جنگ اقتصادی نداریم. به عنوان یکی از موانع اصلی تولید، زیرا اگر با فساد و قاچاق مبارزه نکنیم، وارد پازل دشمن خواهیم شد.

گودرزی به آثار و پیامدهای قاچاق در حوزه های بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و… اشاره کرد. و افزود: با تاکیدات مقام معظم رهبری، مردم صادق در این عرصه باید مسئولیت پذیر باشند و به طور عینی و عادلانه با فساد مبارزه کنند و دستگاه های نظارتی باید یاور و حامی واقعی در این عرصه باشند.

وی آسیب شناسی در این زمینه و مهندسی معکوس در بحث ریشه های فساد را یادآور شد و خاطرنشان کرد: به دور از تبعیض و استثناء باید با عوامل فساد مبارزه کرد و به دور از تبلیغات و نمایش کار در عمل، گام های جدی برداشت. در این منطقه محصول.

گودرزی افزود ما به دنبال اخاذی نیستیم، بلکه مدیران دلسوز و توانمند در کشور راه را بر فساد بسته اند و اجازه نخواهند داد که فساد در قالب شبکه های گسترده در کشور جریان یابد. برای مقابله با فساد و انجام اقدامات اصلاحی در ساختاری مناسب و یکپارچه.

وی قوه مجریه و مقننه را در خط مقدم مبارزه با فساد معرفی کرد و ادامه داد: قوه قضاییه در انتهای این مسیر قرار دارد و قطعاً دستگاه های اجرایی و نظارتی باید گام های عملی بردارند.

گودرزی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در این اردو تلاش می کنیم ادبیات و گفتمان مبارزه با فساد در کشور بین مردم، مسئولان و نخبگان و همچنین شفاف سازی و رصد دقیق مسائل و مشکلات را به درستی تبیین کنیم. “توجه.

وی از لزوم راه اندازی سامانه یکپارچه و مبارزه با فساد خبر داد و گفت: در قالب سامانه معاملات، نظارت بر تمامی جابجایی کالاها و بارها آسان است که در این راستا امیدواریم هر چه سریعتر نظارت هوشمند یکپارچه صورت گیرد. کالاها و محصولات سامانه «حرکت در مسیرهای مختلف از طریق وزارت راه، ناجا و اطلاعات مورد رصد و عدم انتقال به مبدا.

گودرزی افزود: در قرارگاه سعی داریم به دور از ساده انگاری و اقدام نمایشی، ریشه مشکلات و معضلات فساد را رصد کنیم و با قانونگذاری مناسب و فرآیندهای اصلاحی، به دور از اصلاح وضعیت کشور تلاش می کنیم. تضادها و منافع». بیا بریم.

وی توجه به فعالیت های فرهنگی و تشویق مردم به ساده زیستی در این زمینه را یادآور شد و گفت: برای مقابله با فساد ریشه ای و شبکه ای در کشور نیازمند یک جبهه منسجم، هوشمند و فراگیر در این زمینه هستیم. جدی گرفته شود.

گودرزی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: همه باید کمک کنند تا مبارزه با رشد و شفافیت با فساد گام برداریم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

دبیر ستاد ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی به تشکیل قرارگاه های استانی این قرارگاه اشاره کرد و ادامه داد: فساد فقط در مرکز کشور نیست، بلکه فساد در همه استان ها می تواند وجود داشته باشد که امیدواریم جلوی گسترش آن گرفته شود. فساد، ریشه کن کردن آن

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید