انقلاب اسلامی فرهنگ عاشورا به روز شده را در دنیای مدرن پدید آورد / گفتمان انقلابی. تنها گفتمان رهایی بخش


ساعت: 13:03
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1899910

سردار سلیمانی گفت: ملت ایران دارای نظام سیاسی مستقلی است که بر اساس مردم سالاری اسلامی شکل گرفت و ایران را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، سردار سرلشکر غلامرضا سلیمانی روز چهارشنبه در همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت هشت سال دفاع مقدس که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: پیشمرگان مسلمان کرد پرچمدار عزت، آزادگی، حماسه و شهادت، رزمندگان بزرگواری بودند که سالیان دراز در دوران سختی و سختی در میدان حضور یافتند و جان خود را فدای آرمان های انقلاب اسلامی کردند.

وی افزود: ملت بزرگ ایران با انتخاب مردم سالاری دینی دوران جدیدی را آغاز کرده است که فرصتی نه تنها برای ملت ایران بلکه برای بشریت محسوب می شود. فرهنگ دفاع مقدس که مردم غیور کردستان در ایجاد آن نقش پررنگی داشتند، امروز فرهنگ آزادی خواهی محسوب می شود و ملت هایی که می خواهند مستقل باشند در سراسر جهان در این مدرسه حضور می یابند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه دوران باشکوهی در دوران دفاع مقدس رخ داد، گفت: نباید این فرهنگ رهایی بخش و شادی بخش را فراموش کنیم.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: ملت ایران در دوران دفاع مقدس از مرزهای جغرافیایی، ناموس و آزادی خود دفاع کرد و بیش از 250 هزار شهید داد و خالق فرهنگ به روز عاشورا، ایثار و صبر اسلامی در دنیای مدرن است.

وی خاطرنشان کرد: استحکام تجهیزات و تنها تکیه بر فناوری تسلیحات نمی تواند دلیل پیروزی باشد. بلکه شرط پیروزی یک ملت وجود روحیه مقاومت است و این درسی است که ملت ایران در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس معلم این مکتب مقاومت بودند.

سردار سلیمانی تصریح کرد: جبهه مقاومت بازتاب فرهنگ مقاومت ملت ایران و مردم کردستان است و نمی توان جلوی این فرهنگ را گرفت.

وی افزود: این فرهنگ برخلاف میل دشمنان در حال تقویت و گسترش است و به عنوان یک گفتمان آزادیبخش به کمک ملت های مستضعف جهان خواهد آمد.


786ff01b 9190 449f 8841 dc33c8c10970 خبر خاکستری


امنیت اساس پیشرفت اقتصادی و اجتماعی است

سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه به امنیت به عنوان بستر پیشرفت اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: باید همواره از این امنیت پایدار پاسداری کنیم.

وی همچنین با اشاره به میهمان نوازی مردم کردستان از زائران اربعین حسینی، گفت: در اربعین حسینی شاهد دوستی ویژه خواهران و برادران اهل سنت بودیم و آنها از زائران در منازل خود پذیرایی کردند و همین موضوع باعث تحریکات ضد انقلاب شد. .

سردار حسینی تصریح کرد: مردم کردستان عاشق اهل بیت علیهم السلام هستند و در اربعین حسینی و پذیرایی از زائران اربعین این اهمیت را به جهانیان نشان دادند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید