نهضت انقلاب اسلامی از عاشورا گذشته است/ افتخار امروز را مدیون عاشورا هستیم


ساعت: 10:11
تاریخ انتشار: 1401/05/16
کد خبر: 1888367

امیرالمومنین(ع) فرمانده استان ایلام گفت: نهضت انقلاب اسلامی از عاشورا گذشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، سرلشکر ‘جمال شکرمی’ فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در جمع عزاداران روستای زنجیره علیا گفت: روستای زنجیره علیا دارای متدین و متدین است. مردم محور است و یکی از پایگاه های تاثیرگذار در اربعین است.

وی افزود: وحدت، وحدت و آرامش در سایه اهل بیت و عمل به موازین اسلامی است.

سردار شکرمی همچنین گفت: عاشورا جنبه های مختلفی دارد که سعادت دنیوی و اخروی را شامل می شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام خاطرنشان کرد: دو رکن عرفانی عاشورا شهود و جدایی است. در عاشورا منیت نیست، مردم کوچک دیده می شوند، برای رضای خدا حرکت می کنند، حرکت مردم برای خدا و عدم دلبستگی به غیر خدا، انعطاف است، عبادت، عدم برتری از ویژگی های عرفانی عاشورا است.

وی گفت: ابعاد عاشورای 1401 با عاشورای 61 متفاوت است و شکل دشمنی و نوع برخوردها متفاوت است. مراسم عزاداری فقط یک مراسم نیست، بلکه راهی برای رسیدن به رضای خداست.

سردار شکرمی با اشاره به خودشناسی گفت: باید بدانیم کجا هستیم، آیا مسیر ما در مسیر اباعبدالله است، آیا از عاشورا گذشته ایم.

وی با اشاره به نهضت انقلاب اسلامی پس از عاشورا گفت: نهضت امام خمینی (ره) بعد از عاشورا بود و همه دشمنان را دفع کرد و تا انقلاب پیروز نشد از هیچ چیز نترسید و این یکی از درس های عاشورا است.

سردار شکرمی گفت: امروز اگر رهبر انقلاب دشمنان را دفع کند، درس عاشورا همین است.

وی با اشاره به رعایت پوشش اسلامی گفت: اگر برای عاشورا حرکت کند، همه جا لباس خود را رعایت می کند.

یکی از فرماندهان امیرالمومنین (ع) ایلام با اشاره به درس عاشورا گفت: اطاعت یعنی حاج قاسم که برای حفظ مردم در همه جا حاضر شد، این یکی از درس های عاشورا و نتیجه آوارگی است. .

وی با بیان این مطلب ادامه داد: جبهه ضد عاشورا به خاطر دنیا دست به هر کاری می زند و حتی حاضر است سر امام خود را نیز قطع کند.

سردار شکرمی با بیان اینکه سربلندی امروز را مدیون عاشورا هستیم، گفت: اگر امروز سربلند باشیم، دشمنان را به دور می بریم و دشمنان منطقه را ترک می کنند و آمریکا و هم پیمانانش افول می کنند، این تحت تأثیر عاشورا است.

فرمانده امیرالمومنین(ع) استان ایلام بیان کرد: سربلندی ما اهل بیت را به درس گرفتن از عاشورا و پیمودن این راه می خواند. دشمن جنگ ترکیبی را به راه انداخته و هر چه داریم را هدف قرار داده است، اما اگر تحت تأثیر فرهنگ اهل بیت حرکت کنیم، خانواده ما بیمه می شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید