بیش از 160 مدال بین المللی در 60 روز گذشته به دست آمده است / ورزش همیشه پاسدار افتخار و افتخار ملت ایران بوده است

ساعت: 17:59
منتشر شده در: 1400/08/02
کد خبر: 1778652

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش یکی از مهم ترین عرصه های نمایش شکوه و افتخار ملت ها در جهان است، گفت: به لطف خداوند متعال ورزش ایران همواره حافظ عزت و سرافرازی بوده است. ملت بزرگ ایران “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم تجلیل از برندگان مدالهای بازیهای المپیک و پارالمپیک در توکیو 2020 و اهدای نوار کشتی 1400 ، که در سالن 5000 نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد. حمید سجادی با استقبال از آیت الله رئیسی ، وزرا ، سفرا ، مقامات ورزشی ، ورزشکاران ، قهرمانان و قهرمانان ایران در این مراسم گفت: کشور “مراسم تجلیل از مدال آوران بازی های المپیک و پارالمپیک در توکیو در سال 2020 و اهدای جایزه روبان کشتی 1400” در شرایطی برگزار می شود که کشتی و زیبایی ریشه در تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم و ایران دارد. همیشه مهد دلیرمردان و زنان غیور است که در راه عزت و آزادی و سربلندی میهن و اعتلای نام میهن تلاش خستگی ناپذیر می کنند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: قهرمانان کشورمان چه در عرصه ورزش و چه در دفاع از وطن همیشه جان خود را فدا کرده و جان شیرین خود را فدای نام ایران کرده اند و بیش از پنج هزار ورزشکاران فوت شده ، از جمله حاج قاسم سلیمانی ، این اهمیت را نشان می دهند. “

وی افزود: امروز شاهد یکی از زیباترین و افتخارآمیزترین رویدادهای ملی یعنی ارائه روبان قهرمانانه خواهیم بود.

سجادی افزود: نوار قهرمانانه به رسم تداوم آیین کهن جوانمردی و قهرمانی و زنده نگه داشتن نام و یاد قهرمانان بزرگ ایران از سال 1400 به دست قهرمان گرانقدر بسته می شود.

وی گفت: برای قهرمان عزیز و همه قهرمانان میهن آرزوی سلامتی و سربلندی داریم و امیدواریم این مرد شجاع و دیگر قهرمانان شجاع این سرزمین مقدس در همه عرصه ها از این فرصت برای خدمت قهرمانانه استفاده کنند تا رضایت مردم لبخند بزند. مردم نجیب و شریف و بنابراین رضایت رهبر بزرگ و دلسوز انقلاب به دست می آید و شادی حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بدون شک در این تلاش خلاصه می شود.

وی از حضور قهرمانان المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو، مربیان و سایر مدیران و مسئولان ورزشی کشور از جمله فدراسیون ها، کمیته های ملی پارالمپیک، وزارت ورزش و جوانان و مدیران کل استانی که به صورت ناشناس و شبانه روزی فعالیت می کنند، استقبال کرد. گزارشی از فعالیتها و فعالیتهای آن به مدت 60 روز به وزارت ورزش و جوانان.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: کاروان ایران در بازی های پارالمپیک 2020 توکیو با 62 ورزشکار در 10 رشته ورزشی وارد نهمین حضور خود در این بازی ها شد و در نهایت موفق به کسب 12 مدال طلا، 11 نقره و یک برنز شد. در مجموع 24 مدال در هفت رشته ورزشی رتبه سیزدهم بازی ها و از نظر کسب بیشترین مدال بهترین عملکرد تاریخ حضور وی و از نظر رتبه و مقام رتبه دوم تاریخ عملکرد به او.

پس از درخشش سه بانوی شایسته، بانوان متدین، جوانمرد و سعادتمند که همگی صاحب مدال طلا شدند، نقطه عطف را در حضور کاروان سردار دلا اعلام کردند.

سجاجی در ادامه سخنان خود به حضور کاروان ایران در بازی های المپیک توکیو نیز اشاره کرد و تصریح کرد: در بازی های المپیک، کاروان ایران با 65 ورزشکار در هجدهمین حضور خود در این بازی ها در سال 1398 به میدان آمد. 17 ورزش 3 طلا ، 2 نقره و 2 برنز و در مجموع 7 مدال در 4 ورزش مقام 27 را در بازیها به دست آورد و از نظر کیفیت مدالهای کسب شده ، دومین نتیجه را در تاریخ حضور خود کسب کرد. کسب بالاترین سهمیه تاریخ بازی ها و حضور 10 بانو در این کاروان نقطه عطفی در حضور ایران است.

سجاجی گفت: همچنین در طول 60 روز خدمت به ملت شریف ایران شاهد قهرمانی های غرور آفرین و درخشش ورزشکاران عزیزمان در میادین بین المللی بوده ایم لذا در بخش ورزشی مسابقات قهرمانی کشتی آزادگان کشورمان در مسابقات جهانی آزاد کشتی با 3 مدال طلا، 3 نقره به دست آورد و 1 مدال برنز بر سکوی سوم جهان ایستاد، کشتی گیران ما با 4 مدال طلا و 2 مدال برنز نایب قهرمان مسابقات جهانی کشتی شدند، تیم ملی والیبال ایران قهرمان شد. آسیا و دو بار میزبان را با اقتدار در ژاپن شکست داد. تیم ملی فوتبال ما برای کسب مجوز برای حضور در جام جهانی در این دوره با 3 برد و یک تساوی در بالای جدول گروه ب متوقف شدیم و امید زیادی به صعود بازیکنان کشورمان داریم.

وزیر ورزش و جوانان همچنین به درخشش ورزشکاران ایرانی توجه کرد و گفت: زنان کشورمان نیز شگفت زده شدند. تیم ملی هندبال بانوان برای اولین بار در بین 4 تیم برتر آسیا قرار گرفت و به جام جهانی هندبال راه یافت. وزنه برداری دختران نوجوان نیز به تاریخ پیوست و برای اولین بار بر سکوی سوم جهان ایستاد. مدال طلای هاشمی متقیان و تاریخ سازی با ثبت رکورد جهانی چتربازی ، مدال طلای سارا جوانمردی در تپانچه چتربازی و هت تریک زهرا نعمتی و کسب مدال طلای انفرادی در چتربازی ، کسب اولین مدال زنان جهان در صعود تاریخ توسط آلناز The تیم ملی فوتبال زنان که با شکست تیم ملی اردن به جام فوتبال زنان آسیا راه یافت.

سجادی گفت که مجموع تلاش ورزشکاران ، فرزندان شجاع کشور ، بیش از 160 مدال رنگی در این دوره در مسابقات جهانی ، قهرمانی آسیا و مسابقات بین المللی بوده است.

وی افزود: این افتخارات همراه با پیام های محبت آمیز و دیدار صمیمانه با مقام معظم رهبری و رهبران محترم قوای سه گانه ، انرژی و انگیزه قهرمانان ما را چند برابر کرده و باعث دلگرمی ورزشکاران و مربیان عزیز ما شده است.

وزیر ورزش و جوانان در گزارشی از روند برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در ورزش کشور گفت: با زحمات وزارت ورزش و جوانان و نظرات ارزشمند پیشکسوتان، کارشناسان و نشست‌های تخصصی با اعضای محترم شورای اسلامی مجمع مشورتی. نزدیک به 300 بازدید و بازدید ، برای توسعه ورزش با رویکرد عدالت محوری و توجه به مناطق کم درآمد ، و با توجه به شرایط و توسعه زیرساخت های توسعه ورزش زنان ، کلاسهای ویژه ، جانبازان و افراد دارای معلولیت و سایر گروه های هدف نیز برنامه ریزی گسترده ای انجام شده است.

وی توضیح داد که در دو ماه گذشته 9 سفر به مرکزی ، لرستان ، مازندران ، کوم ، آلبرگ ، جنوب شرقی تهران و استانهای کرمان انجام شده است. با دانشمندان بزرگ ، قهرمانان و نخبگان ورزشی و دیدارهای صمیمی با جوانان بخشی از فعالیتهایی که در زمینه ورزش در طول سفر به شهرهای مختلف انجام شد.

سجادی ادامه داد: یکی از مواردی که مورد نیاز عزیزان و ورزش دوستان بود ، بهره گیری از امکانات مجموعه های ورزشی ملی بود. در ابتدای حضور در وزارت ورزش و جوانان قول دادیم درهای مجموعه های بزرگ ورزشی را به روی مردم باز کنیم. «به اماکن ورزشی.

وی افزود: برای تحقق این وعده ، درب مجموعه بزرگ آزادی به روی مردم عزیز ما باز است و راه سلامت این مجموعه در هفته تربیت بدنی باز است و در اختیار عموم قرار می گیرد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: در این مدت وظیفه خود دانستیم با حضور در اردوهای تیم های ملی در رشته های مختلف، استقبال یا همراهی با کاروان های ورزشی، روحیه و انگیزه مضاعف را در بین قهرمانان کشور ایجاد کنیم.

وی با اشاره به آخرین روز هفته تربیت بدنی یادآور شد: به مناسبت هفته تربیت بدنی 183 طرح عمرانی که 137 مورد آن شامل پروژه های مناطق روستایی است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش یکی از مهم ترین عرصه های نمایش شکوه و افتخار ملت ها در جهان است که اکثر رویدادهای آن به صورت زنده میلیاردی تماشا می شود، گفت: خدا را شکر ورزش ایرانی. همیشه عزت و شکوه یک ملت بزرگ را حفظ می کند. اینجا ایران بود

وی با اشاره به رویدادهای ورزشی پیش رو گفت: با توجه به اینکه در کمتر از 11 ماه با 44 کشور آسیایی در بازیهای آسیایی و پاراآسیایی و همچنین در رویدادهای دیگر مانند بازیهای اسلامی ، المپیک زمستانی و بازی های پارالمپیک و جام جهانی. به میدان خواهیم رفت.

سجادی در پایان گفت: امروز گرد هم آمده ایم تا ضمن بهره مندی از رهنمودهای آیت الله رئیسی برای ترسیم افق های کشور در ورزش، از بازدید و تشویق ریاست محترم جمهور و دولت مردم و انقلاب استفاده کنیم. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید