سیامند رحمان; ستاره ای که برای همیشه در آسمان ورزش ایران و جهان می درخشد/ جشن کمیته بین المللی پارالمپیک در سالگرد درگذشت رحمان


ساعت: 08:53
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812341

به مناسبت دومین سالگرد درگذشت قهرمان همیشه خندان؛

کمیته بین‌المللی پارالمپیک به مناسبت دومین سالگرد درگذشت سیامند رحمان، قوی‌ترین پارالمپیک جهان، ویدیویی از لحظه تاریخی رکورد ۳۱۰ کیلوگرم او در بازی‌های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ را منتشر کرد و به افتخار این قهرمانی رسید. قهرمان بزرگ

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمیته بین‌المللی پارالمپیک به مناسبت دومین سالگرد درگذشت سیامند رحمان، قوی‌ترین پارالمپیک جهان، ویدیویی از لحظه تاریخی رکورد ۳۱۰ کیلوگرم او در بازی‌های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ را منتشر کرد و به افتخار این قهرمانی رسید. قهرمان بزرگ

سیامند رحمان پهلوان هندان ورزشکاری سرشناس بود که آوازه افتخاری او نه تنها در ایران بلکه در جهان است و همواره یکی از مطرح ترین پارالمپیایی های تاریخ ورزش معلولان به شمار می رود.

وی در اول فروردین 1367 در شهر اشنویه (استان آذربایجان غربی) به دنیا آمد و در کودکی به فلج اطفال مبتلا شد.

از کودکی در مدرسه روحیه ای شاد و مثال زدنی داشت، با همان توانایی کم راه رفتن، فوتبال، تنیس روی میز و والیبال بازی می کرد و از یک جا نشستن متنفر بود.

پس از مدتی تمرینات ورزشی خود را در رشته بدنسازی با جدیت بیشتری دنبال کرد و به پیشنهاد دوستانش برای تست گیری به اردوی تیم ملی وزنه برداری رفت و سیامند که در رشته وزنه برداری کار نکرده بود. . او موفق شد وزنه 120 کیلوگرمی را بلند کند و توجه مربیان را به خود جلب کند و بدین ترتیب سیامند جوان در بیست سالگی (سال 1387) وارد اردوی تیم ملی شد.

در همان سال، تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان خود را برای مسابقات جهانی 2008 نیوجرسی آمریکا و سیامند آماده کرد و در حالی که تنها 15 روز با این تیم تمرین کرد، در اولین مسابقه برون مرزی خود شرکت کرد و به مدال طلا دست یافت. و رکورد 72.5 کیلوگرم جوانان جهان را شکست و عنوان قوی ترین وزنه بردار جوان معلول را نیز از آن خود کرد.

این مدال طلا آغاز سفری باشکوه بود که جوانی گمنام و گمنام را به ستاره ای بی بدیل در آسمان ورزش ایران و جهان تبدیل کرد.

سال 2010 برای وزنه بردار جوان ایرانی که موفق به کسب سه مدال طلا در مسابقات جهانی مالزی، بازی های پاراآسیایی گوانگجو و قهرمانی بین المللی لیبی، یک مدال نقره در مسابقات جهانی مالزی و یک مدال برنز شد، سال پر افتخاری بود. مسابقات بین المللی لیبی

تمایزات این پدیده در سال 2011 در دنیای استیم پاور لیفتینگ ادامه یافت و منجر به کسب دو مدال طلا در مسابقات جهانی امارات و مسابقات جهانی اردن شد.

با این حال، سال 2012 نقطه عطفی در زندگی ورزشی او بود. قهرمان جهان برای اولین بار برای حضور در مهمترین رویداد ورزشی معلولان آماده می شد و این بار برای سربلندی منتظر بازی های پارالمپیک لندن بود و سیامند رحمان موفق شد وزنه های 270 و 280 را مهار کند. کیلوگرم. با اختلاف 30 تا 40 کیلوگرم. رقبای اولین مدال طلای پارالمپیک خود را به دست آوردند و در حالی که آماده می شدند تا رکورد رویایی وزن 301 کیلوگرم خود را در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کنند، وزنه برداری کره ها قبل از قضاوت روی تخته به تعویق افتاد. O ایجاد این بدن قهرمان طلا سرد بود و نتوانست رکورد مورد نظر را ثبت کند اما این سوال نتوانست از شیرینی کسب اولین مدال طلای بازی های پارالمپیک برای او و کاروان ایران بکاهد.

سیامند پس از این افتخار بزرگ در دومین حضور خود در بازی های پاراآسیایی اینچئون در سال 2014 موفق به کسب دومین مدال طلای بازی های پاراآسیایی شد و در مسابقات جهانی امارات نیز در همان سال موفق به کسب مدال طلا شد.

قطار موفقیت سیامند جوان همچنان در حرکت بود و دو مدال طلا هم در آزاد و هم در منطقه آسیایی بازی های 2015 قزاقستان به دست آورد و خود را آماده می کرد. انتظار چهار ساله به پایان رسید و سیامند در آستانه اتمام کار نیمه تمام خود در لندن بود. حالا فقط مدال طلا برایش مهم نبود و می خواست رکورد رویایی خود را ثبت کند و در نهایت موفق شد با ثبت رکورد 310 کیلوگرم، این رکورد تاریخی را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند و در عین حال به مدال ارزشمند طلای پارالمپیک دست یابد.

حالا سیامند فردی است که روز به روز در دنیا مشهورتر می شود و طرفداران بی شماری از سرتاسر دنیا دارد و به ثبت رکورد تاریخی جدید در بازی های پارالمپیک 2020 توکیو می اندیشد.

قوی ترین معلول جهان نیز در سال 2017 خوش درخشید و موفق شد مدال طلای جام جهانی مکزیک را از آن خود کند و جوایز خود را در بازی های آسیایی 2018 ژاپن ادامه داد و بار دیگر طلا گرفت.

سومین و آخرین حضور سیامند رحمان در بازی های پاراآسیایی نیز در سال 2018 انجام شد و این بار جاکارتا میزبان قوی ترین بازی های پارالمپیک جهان بود.

در این مسابقه که با حضور پرشور هواداران این قهرمان سرشناس همراه بود، سیامند با رکورد 295 کیلوگرم موفق شد سومین مدال طلای خود در بازی های پاراآسیایی را کسب کند و هت تریک کند.

آخرین حضور این قهرمان بی نظیر جام جهانی 2019 قزاقستان انجام شد که منجر به کسب مدال طلا شد و در حالی که همگان برای تماشای رقابت دیدنی او در بازی های پارالمپیک 2020 توکیو لحظه شماری می کردند سیامند پسر. قهرمان ایران یکشنبه شب ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ بر اثر ایست قلبی درگذشت.

بی شک شکوه شهرت و افتخارات او برای همیشه در اذهان دوستداران و علاقه مندانش در سراسر جهان باقی خواهد ماند و راز این استقامت نه تنها به خاطر افتخارات او، بلکه به خاطر خوش اخلاقی و رویکرد مردمی او خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید