گزارش کمیته بین المللی پارالمپیک از کاروان ایران در بحرین / جوانان پارالمپیک ایرانی بر بام آسیا ایستادند

ساعت: 15:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791277

کمیته بین المللی پارالمپیک گزارشی از حضور ایران در بازی های پاراآسیایی 2021 بحرین منتشر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمیته بین المللی پارالمپیک گزارشی از حضور ایران در بازی های پاراآسیایی 2021 بحرین منتشر کرد.

در این گزارش آمده است:

چهارمین دوره بازی های آسیایی جوانان به میزبانی بحرین با حضور نزدیک به 800 ورزشکار از 30 کشور قاره کهن در منامه برگزار شد.

در این رویداد جوانان پارالمپیکی ایران با کسب 122 مدال از 550 مدال موجود موفق شدند در رده بندی کشورها مقام اول را از آن خود کنند. پس از ایران، تایلند و ژاپن با 33 و 30 مدال طلا به ترتیب دوم و سوم شدند.

در رشته تکواندو نیز تیم ایران عملکرد استثنایی از خود به نمایش گذاشت و موفق شد از مجموع 22 مدال موجود، 7 مدال شامل 3 طلا را از آن خود کند. تیم‌های ایرانی در آخرین روز این رقابت‌ها موفق شدند در دیدار نهایی بسکتبال با ویلچر و فوتبال خود به پیروزی برسند و عنوان قهرمانی را از آن خود کنند. تیم بسکتبال با ویلچر ایران موفق شد با نتیجه ۱۱۷ بر ۱۸ عراق را شکست دهد و به مدال طلا دست یابد. گلزنان جوان ایرانی نیز موفق شدند با نتیجه 3 بر 4 تایلند را شکست دهند و خود را به عنوان نیروی بلامنازع فوتبال آسیا معرفی کنند.

علاوه بر این، میراث سیامند رحمان در وزنه برداری با کسب مجموع 6 مدال طلا توسط وزنه برداران جوان ایرانی در این مسابقات نمایان شد.

طبق اعلام کمیته پارالمپیک آسیا، ازبکستان میزبان بعدی بازی های پارالمپیک جوانان 2025 خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید