نشست شورای ریاستی و اجرایی بازی های پارالمپیک / ارائه اولین گزارش از دستاوردهای جوانان پاراآسیایی در بحرین

ساعت: 14:03
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793917

حسروی وفا: سیاست کیفیت و اعزام کمتر ورزشکار به رتبه های بالاتر

اولین دستاوردهای پاراآسیایی جوانان بحرین در نشست هیات رئیسه و هیات اجرایی بازی های پارالمپیک ارائه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یکصد و هشتاد و نهمین جلسه هیئت رئیسه و شورای اجرایی کمیته ملی پارالمپیک به ریاست محمود حسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

خسروی وفا: بحرین با سیاست کیفیت و اعزام کمتر ورزشکار به رتبه بالاتری دست یافته است.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به شهادت ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن، درگذشت والده گرانقدر آقای اسبقیان رئیس هیئت جانبازان را تسلیت گفت. و فدراسیون ورزش های معلولین.

خسوری وفا با اشاره به بازی های بحرین گفت: خدا را شکر این یک تجربه بسیار خوب و خاطره ای از ورزش و کشور است. عظمت رژه کاروان ها و کسب اولین نتیجه در آسیا، جمهوری اسلامی ایران را به خوبی نمایان کرد. در سیاست احراز صلاحیت نسبت به دوره قبل بازی ها تعداد رقبای کمتری داشتیم اما رتبه صعود گرفتیم. از بسیاری جهات، این سفر دشوار بود. ما از همان ابتدا با بحران مواجه بودیم. برگزار کننده بسیار ضعیف بود. از پاسخگویی نامه تا مشکلات حمل و نقل و تغییر برنامه مسابقات، افتتاحیه و … خوشبختانه بدون حاشیه خاصی مانور مناسبی برای جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

وی با اشاره به برگزاری سه جلسه ستاد بازی های پاراآسیایی هانگزو گفت: از همه اعضا می خواهم در انتخاب نام کاروان، شعارها و مسائل فرهنگی به ما کمک کنند.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک با تبریک انتخاب زهرا نعمتی به عضویت کمیته ورزشکاران کمیته بین المللی پارالمپیک گفت: وی از این پس در تمامی جلسات شورای اجرایی و مجمع حضور خواهد داشت.

حسروی وفا نیز از حضور موثر سارا جوانمردی در سه سال گذشته تقدیر کرد و از او خواست مانند گذشته به عنوان سومین بانوی طلایی پارالمپیک در جلسات حضور داشته باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خطاب به هادی رضایی، علیرضا معمری و ابراهیم فیروزی کسب عناوین بین المللی در والیبال نشسته آسیا را به آنها تبریک گفت.

خداحافظی و ارائه به حسابدار

در این جلسه با تلاش علی سلیمانی ذیحساب کمیسیون مورد ارزیابی قرار گرفت و نعمه نعیمی با حکم وزارت اقتصاد به عنوان ذیحساب معرفی شد.

تصویب 3 دستورالعمل

در این جلسه دستورالعمل ناظران فرهنگی و معلمان، پرداخت برنامه های آموزشی، پژوهشی و علمی آکادمی ملی پارالمپیک و همچنین مبالغ ارزی درخواستی اعضای جلسه تصویب شد.

گزارش بازی های بحرین

تابه سرپرست کاروان بازی های پاراآسیایی جوانان بحرین نیز گزارشی از این بازی ها ارائه کرد. وی در بخشی از این گزارش به اولین موفقیت ها در رشته های بوچیا، پاراکواندو و پارابادمینتون اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در تمامی رشته هایی که حضور داشتیم مدال گرفتیم.

اولین در کمیسیون زنان

نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک بانوان لیموچی نیز از برگزاری جلسات کمیسیون بانوان خبر داد و از حضور اولین بانوان فعال در راه اندازی ورزش جانبازان و معلولان در این کمیته خبر داد.

توسعه خدمات پزشکی ورزشی

نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با قدردانی از زحمات کارکنان و ورزشکاران کشورمان و رهبری کاروان کشورمان در بازی های بحرین گفت: فدراسیون پزشکی ورزشی در بازی های توکیو و بحرین خدمات گسترده تری را راه اندازی کرده است. فعالیت برای پارالمپیک از قبل. سوء ظن رئیس کمیسیون قابل تقدیر است.

درخواست بازدید نمایندگان از بازی های پارالمپیک

سردار قاسمی از اعضای هیئت رئیسه و شورای اجرایی پیشنهاد کرد نمایندگان فراکسیون پیشکسوتان و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بازی های پارالمپیک و فدراسیون های مرتبط بازدید کرده و برای آشنایی بیشتر با کمیته ملی پارالمپیک جلساتی برگزار کنند.

یزدیخواه: بودجه پارالمپیک تغییر می کند

سید علی یزدی خواه ناظر مجلس شورای اسلامی کمیته ملی پارالمپیک با تشکر از نمایندگان محترم مجلس به خاطر موفقیت در بازی های پارالمپیک بحرین خطاب به اعضای این جلسه گفت: تلاش ورزشکاران و کادر فنی و اعتماد به خداوند و اهل بیت(ع) یکی از مصادیق بهره وری را در مراسم بحرین برای سربلندی کشورمان قرار دادند.

وی ادامه داد: ما هم مردم و هم ورزشکاران در مجلس خدمتگزار شما هستیم و قطعاً بحث اصلاح بودجه بازی های پارالمپیک را در دستور کار داریم و با کمک نمایندگان محترم آن را پیگیری خواهیم کرد. بودجه بازی های پارالمپیک توکیو سال گذشته دیده نشد، بنابراین ما آن را تغییر دادیم، پس خدای ناکرده برای بودجه بازی های پارالمپیک هانگژو اقدام می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید