مدیر عامل ارتباطات زیرساخت: کاهش پهنای باند اینترنت بین المللی درست نیست / بیش از 3 برابر ظرفیت اینترنت بین المللی مردم وجود دارد / بیشتر شکایات کندی اینترنت مربوط به فیلترشکن است

مدیر عامل ارتباطات زیرساخت: کاهش پهنای باند اینترنت بین المللی درست نیست / بیش از 3 برابر ظرفیت اینترنت بین المللی مردم وجود دارد / بیشتر شکایات کندی اینترنت مربوط به فیلترشکن است

امیر محمدزاده لاجوردی رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت ضمن تشریح علت کندی اینترنت از قول وزارت ارتباطات برای حل این مشکل خبر داد.

امیرمحمدزاده لایوردی رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص انتشار اخباری مبنی بر کاهش پهنای باند اینترنت بین‌الملل اظهار داشت: لازم به ذکر است که در حال حاضر ظرفیت اینترنت بین‌المللی بیش از 3 برابر نیاز مردم است. بنابراین مشکل کاهش پهنای باند درست نیست.

وی افزود: وضعیت شبکه داخلی نیز خوب است و در شرایط فعلی کمبود ظرفیت وجود ندارد. قطعی که وزیر ارتباطات از آن صحبت کرد به دلیل مشکل یکی از اپراتورها بود که با کمک وزارت ارتباطات برطرف شد.

لاجوردی افزود: به دلیل وجود ظرفیت کافی، آنلاین شدن مدارس و دانشگاه ها تاثیری در ایجاد اشباع شبکه ندارد و سرویس های داخلی بدون مشکل فعالیت می کنند.

رئیس شرکت زیرساخت درباره شکایات کاربران از کاهش سرعت اینترنت گفت: بیشترین شکایات مطرح شده در حوزه کندی اینترنت مربوط به فیلترشکن ها است. اتصال به اینترنت از طریق فیلتر علاوه بر آسیب رساندن به امنیت دستگاه کاربر، سرعت اینترنت را نیز کاهش می دهد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات برخی از کاربران به ویژه توسعه دهندگان و کاربران حرفه ای دسترسی به سایت ها و سرویس هایی است که ما را تحریم کرده اند و تاکنون این گونه کاربران از طریق فیلترشکن به آنها دسترسی پیدا کرده اند.

لاجوردی تصریح کرد: برای رفع مشکل این دسته از کاربران در وزارت ارتباطات و همچنین بخش خصوصی خدماتی برای رفع این مشکلات ارائه شد و اکنون دسترسی به بسیاری از سایت های ممنوعه بدون نیاز به فیلترشکن امکان پذیر است. با این حال، در این ماه یک سرویس با کیفیت بهتر برای این دسته از کاربران معرفی می شود. این موضوعات ربطی به حمله ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید