عضو کمیته طرح حفاظت مشترک: من یک فیلترشکن دارم / فیلترشکن ها توسط سازمان های امنیتی که خروجی را می دانند باقی مانده اند.

عضو کمیته طرح حفاظت مشترک: من یک فیلترشکن دارم / فیلترشکن ها توسط سازمان های امنیتی که خروجی را می دانند باقی مانده اند.

روز جدید : مهرداد ویس کرمی نماینده خرم آباد در مجلس گفت: من فیلتر سوئیچ دارم اما شک دارم چرا کلید فیلتر نصب کردند. یکی از کارشناسان گفت سوئیچ های فیلتر توسط سازمان های امنیتی برای اطلاع از نتیجه باقی مانده است. برخلاف تصور عموم، استفاده از فیلتر سوئیچ به معنای خارج شدن از کنترل نیست، بلکه ورود به دایره کنترلی نیروهای امنیتی است.

نماینده خرم آباد در مجلس گفت: کلید فیلتر دارم اما شک دارم که چرا کلید فیلتر نصب کرده اند. یکی از کارشناسان گفت سوئیچ های فیلتر توسط سازمان های امنیتی برای اطلاع از نتیجه باقی مانده است. برخلاف تصور عموم، استفاده از فیلتر سوئیچ به معنای خارج شدن از کنترل نیست، بلکه ورود به دایره کنترلی نیروهای امنیتی است.

مهرداد ویس کرمی، عضو و دبیر کمیسیون تلفیق حفاظت از فضای مجازی درباره ایرادات مرکز پژوهش‌های مجلس و واکنش تعدادی از اعضای کمیسیون حفاظت از فضای مجازی به این نامه گفت: بار به مرکز تحقیقات رفت و اعمال شد و برگردانده شد، آنچه در تیرماه نهایی شد و آخرین نسخه بود حداقل دو بار از مرکز کنترل عبور کرده بود. انتقاد اصلی من این بود که عملکرد مرکز تحقیقات قابل قبول و از نظر علمی مثبت باشد.

وی ادامه داد: نکته بعدی که مورد انتقاد بوده و شده این است که قبل از اینکه نامه به دست رئیس کمیسیون برسد در فضای مجازی منتشر می شود که این شبهه را به وجود می آورد که موضوع هدفمند است. البته آقای نگارداری توضیح دادند و معتقدند که نظر واقعی مرکز همین است که الان هست، اما من ناظر بیرونی نمی‌توانستم اینطور فکر کنم، می‌فهمم که چه چیزی گفته می‌شود.

ویس کرمی افزود: این موضوع را به دفتر آقای کلیباف و به ایشان منتقل کردیم. چرا که باید بدانیم وقتی یک مرکز تحقیقاتی به موضوعی می پردازد، به اصول و مبانی کارشناسی نگاه می کند، نه سلیقه فردی، عواطف و مسائل سیاسی.

دبیر کمیته طرح دفاع اضافه کرد: به هر حال قدرت کار با کمیته است و همه باید به این موضوع توجه داشته باشند، طبق قانون و آیین نامه مجلس تنها فردی که می تواند حرف آخر را بزند. این موضوع کمیته است. در همین راستا کمیته صلاحیت ها از کسانی که نظرات مثبت یا منفی داشتند و یا به آن علاقه داشتند دعوت کرد و جلساتی داشت. دیروز ارائه شد و از این پس این طرح جدید که در جلسه روز دوشنبه ارائه شد، مبنای کار کمیته خواهد بود.

ویس کرمی در پاسخ به این سوال که «مواضع شما در جلسات و همچنین واکنش به نامه مرکز پژوهش ها این گونه به نظر می رسد که در مقابل هر نظر انتقادی و مخالف جانبداری می کنید.» دو را جداگانه ببینید. سوال، اینجا بحث و انتقاد ما در مورد عملکرد پژوهشگاه است، محقق قبل از نتیجه گیری نباید پیش فرض و ذهنیتی داشته باشد، این انتقاد به مرکز آمد و پذیرفتند. حتی تصمیم گرفته شد با افرادی که این متن را منتشر کرده اند به خاطر شیرینی خودشان رفتار درستی شود. چون وقتی چیزی رسما به دست رئیس کمیسیون نرسیده نباید در فضای مجازی منتشر شود. تذکر ما در واقع هم برای این نوع نشر بود و هم برای دوگانگی که در مرکز به نظر می رسد.

وی ادامه داد: اما در مورد دیگر انتقادات شما قانون مجلس این است که طبق اساسنامه هیچکس حق ندارد به جای نماینده بنشیند. کمیسیون در سالن در حال تشکیل است و ما انضباط می خواهیم. از طرفی می خواهیم جلسات هماهنگ باشد تا نحوه جلسه ما طوری نباشد که محل نماینده و میهمان جلسه از هم جدا شود. از طرفی دوستانی که از خارج از مجلس می آیند وضعیت حقوقی خود را نمی دانند. مثلا تذکر حق نماینده است.

ویس کرمی افزود: تذکر من این بود که میهمانان با احترام در صندلی خود بمانند و توجه داشته باشند که مثلاً میهمان عزیزی که به عنوان کارشناس به جلسه دعوت شده است، خواه موافق باشد یا نباشد، طبق مقررات حق دارد. ارائه پیشنهاد نمی دهد و پیشنهاد باید توسط نماینده ارائه شود، اما میهمان دعوت شده می تواند طرح خود را به یکی از نمایندگان ارائه دهد و توسط این نماینده ارائه شود.

وی گفت: نشستن و نشستن نماینده جدا از میهمان یک امر مقرراتی است، چرا که در علنا ​​حتی نایب رئیس مجلس یا دولتمردان حق ندارند به جای نماینده بنشینند و اگر علنی نباشد. مشاهده شده است، اما به دلیل حساسیت به این طرح، گاهی اوقات برداشت های متفاوتی ایجاد می شود.

نماینده مردم خرم آباد اضافه کرد: اتفاقا من با برخی از این موضوعات مانند تعطیلی فضای مجازی و … که مطرح می شود موافق نیستم. من خودم توییت می کنم، کانال تلگرام دارم و از اینستاگرام استفاده می کنم.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا از کلید فیلتر استفاده می‌کنید؟» گفت: «بله، من سوئیچ فیلتر دارم». من شک دارم که چرا سوئیچ روی فیلتر گذاشتند. یکی از کارشناسان گفت سوئیچ های فیلتر توسط سازمان های امنیتی برای اطلاع از نتیجه باقی مانده است. برخلاف تصور عموم، استفاده از فیلتر سوئیچ به معنای خارج شدن از کنترل نیست، بلکه ورود به دایره کنترلی نیروهای امنیتی است.

ما باید بر اساس واقعیت زندگی کنیم، باید قوانین و مقرراتی برای حکومت در شرایط سخت کشور داشته باشیم، اما تاکید می کنم در شرایط سخت کشور. جاهایی هست که باید کشور را اداره کرد، باید اشراف داشته باشیم، اما محدود کردن آن به پیشرفت فناوری های موجود، چندان کاربردی نیست و به نوعی انسان شده است. اگر تصمیمی بگیرید که غیرممکن است و اجرا نمی شود یا بیهوده اجرا می شود، تصمیم عاقلانه ای نیست.

دیدگاهتان را بنویسید