رئیس سازمان انرژی اتمی: تسهیل مسیر توسعه از طریق لغو کامل تحریم ها/ گفتگو با رافائل گروسی درباره باقی مانده ها

رئیس سازمان انرژی اتمی: تسهیل مسیر توسعه از طریق لغو کامل تحریم ها/ گفتگو با رافائل گروسی درباره باقی مانده ها

روتر جدید : رئیس سازمان انرژی اتمی: تسهیل مسیر توسعه از طریق لغو کامل تحریم ها / گفتگو با رافائل گروسی درباره موضوعات باقی مانده

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی شرکت کننده در شصت و ششمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین با رافائل گروسی مدیرکل آژانس، هیئتی از روس اتم و وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد. مجارستان.

محمد اسلامی شرکت کننده در شصت و ششمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، با رافائل گروسی مدیرکل آژانس، هیئتی از روس اتم و همچنین وزیر امور خارجه مجارستان دیدار و گفتگو کرد.

محمد اسلامی گفت: با حضور و سخنرانی در شصت و ششمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، بر مواضع صریح و مشروع جمهوری اسلامی ایران تاکید و انتظارات خود را از آژانس و این نشست بیان کردیم.

وی بیان کرد: برای پیشبرد برنامه های توسعه بر اساس سند جامع راهبردی صنعت هسته ای برای ما مهم است که بتوانیم موانع موجود بر سر راه کشور را برداریم.

تسهیل مسیر توسعه از طریق رفع کامل تحریم ها

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: تحریم های سرکوبگرانه علیه ایران اعمال شده است و امیدواریم با تعاملات موثر بتوانیم تحریم ها را که هدف قانون اقدامات راهبردی شورای اسلامی است، لغو کنیم. تسهیل مسیر توسعه

گفتگو با رافائل گروسی در مورد مسائل باقی مانده

اسلامی تصریح کرد: کنفرانس عمومی اساساً می تواند با برگزاری نشست های دوجانبه یا چند جانبه فرصتی را برای بحث در مورد موضوعات مختلف فراهم کند و مانند سال گذشته از فرصت به دست آمده در برگزاری این کنفرانس استفاده کردیم و با کشورهای دیگر دیدارهایی داشتیم.

وی تصریح کرد: یکی از دیدارها با رافائل گروسی و معاونانش بود و با این هیئت در مورد مسائل باقی مانده صحبت کردیم. در دیدار با رافائل گروسی، همکاری بین آژانس و سازمان انرژی اتمی را مورد بحث قرار دادیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره موظف به رعایت پادمان‌ها است و ما نیز به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای متعهد هستیم و نظارت آژانس بر فعالیت‌های آن را مطابق با برجام تسهیل می‌کنیم. مقررات و آن را در آینده تسهیل خواهد کرد. ایران زمینه را برای ادامه همکاری با آژانس در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای فراهم می‌کند و این کار را به شکلی اطمینان‌بخش انجام می‌دهد و آژانس نیز بارها تأیید این موضوع را تایید کرده است.

دیدارهای سازنده با هیئت های روسیه و مجارستان

اسلامی گفت: همچنین در این کنفرانس با هیئت روسیه و روس اتم مذاکراتی انجام شد و در مورد پروژه همکاری مشترک ایران و روسیه و در زمینه تسریع در ساخت نیروگاه دوم و سوم بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: همچنین مذاکراتی با پیتر سییارتو وزیر امور خارجه مجارستان و هیئت همراه انجام شد. ایران و مجارستان سابقه همکاری آموزشی، علمی و پژوهشی در زمینه های مختلف دارند. البته در گذشته و در جریان دیدار اخیر و در زمینه های مورد علاقه دو طرف، تفاهم نامه ای بین ایران و مجارستان امضا و مبادله شد، موضوعاتی که می تواند در زمینه های آموزشی، تحقیقات علمی و توسعه فناوری مورد بحث قرار گیرد. و همچنین راکتورها و نیروگاه ها و همچنین مقررات ایمنی هسته ای. مذاکراتی انجام شد و مقرر شد در آینده هیئت مجارستانی به ایران سفر کند و طبق تفاهم نامه اساسی که رد و بدل شد می توانیم برنامه ریزی کنیم.

تشکیل کمیته های علمی به منظور آموزش و تبادل علمی کارشناسان

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: مجمع عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی عمدتا فرصتی برای برگزاری نشست هایی بین کارشناسان و مسئولان حوزه هسته ای کشورهای مختلف است. این جلسات همواره فرصتی برای تعامل و گفت‌وگو فراهم می‌کند و شرایط را به‌گونه‌ای بهبود می‌بخشد که فرصت تبادل تجربیات را برای همکاران فراهم کند. اساساً برگزاری کمیته های علمی در این کنفرانس باعث شد تعدادی از کارشناسان و پژوهشگران ما در این کمیته ها شرکت کنند.

اسلامی تصریح کرد: کارشناسان ما در این کمیسیون ها موارد و دستاوردهای خود را ارائه خواهند کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: برگزاری این کمیسیون ها با توجه به پروژه های قابل انجام با آژانس فرصت خوبی تلقی می شود و روند اجرای این پروژه ها را تسریع و تسهیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید