امیرعبداللهیان: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با گروسی برای سفر به وین در خصوص نقشه راه پاسخگویی به سوالات آژانس به توافق رسید/ حدود سه هفته پیش درباره نحوه تبادل اسرا با آمریکا به توافق رسیدیم.

امیرعبداللهیان: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با گروسی برای سفر به وین در خصوص نقشه راه پاسخگویی به سوالات آژانس به توافق رسید/ حدود سه هفته پیش درباره نحوه تبادل اسرا با آمریکا به توافق رسیدیم.

روز جدید وزیر امور خارجه ایران گفت: بر اساس مذاکراتی که انجام خواهد شد، با طرف آمریکایی برای تبادل اسرای ایرانی و آمریکایی به توافق رسیده ایم. آمریکایی ها نماینده کشور ثالثی را منصوب کردند و حدود سه هفته پیش بر سر تبادل زندانیان به عنوان اقدامی بشردوستانه به توافق رسیدیم.

وزیر امور خارجه ایران گفت: بر اساس مذاکراتی که انجام خواهد شد، با طرف آمریکایی برای تبادل اسرای ایرانی و آمریکایی به توافق رسیده ایم.

حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه ایران عصر امروز در دیدار با سران اعضای OANA گفت: آژانس مدعی است سه سایت مشکوک اورانیوم در ایران مشاهده شده است. رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در هفته های اخیر در سفر به وین با آقای گروسی بر سر نقشه راه برای پاسخ به سوالات آژانس به توافق رسید.

وی افزود: ما به سه کشور اروپایی و طرف آمریکایی اعلام کرده ایم که حاضر نیستیم اجازه دهیم چندین پرونده ادعایی بی اساس علیه ایران در آژانس باز بماند. امیدواریم بتوانیم در قالب نقشه راه توافق شده با آژانس به این ادعاها به صورت فنی پاسخ دهیم.

وزیر امور خارجه ایران گفت: در عین حال با طرف آمریکایی بر اساس مذاکراتی که انجام خواهد شد، برای تبادل اسرای ایرانی و آمریکایی به توافق رسیده ایم. آمریکایی ها نماینده کشور ثالثی را منصوب کردند و حدود سه هفته پیش بر سر تبادل زندانیان به عنوان اقدامی بشردوستانه به توافق رسیدیم.

وزیر امور خارجه ایران امشب در دیدار با مدیران اعضای OANA با اشاره به شایعه فروش پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین گفت: ما هیچ سلاح و پهپادی برای استفاده در روسیه نداده و نخواهیم داد. جنگ با اوکراین».

امیر عبدالخیان وزیر امور خارجه افزود: همکاری روسیه و ایران به جز جنگ اوکراین ادامه خواهد داشت.

ورود: ما با روسیه همکاری های مختلفی از جمله در زمینه دفاعی داریم. ما در گذشته از روسیه سلاح گرفته و در اختیار روسیه قرار داده ایم، اما در زمان جنگ اوکراین نه.

وزیر امور خارجه گفت: در گفتگو با آقای جوزف بورل گفتم آماده هستم تا تیمی متشکل از کارشناسان نظامی ایران و اوکراین درباره ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین تحقیق کنند.

وی ادامه داد: طی چند روز گذشته طرف آمریکایی با پیام های دیپلماتیک تلاش کرده تا احتمال توافق را زنده نگه دارد. البته در همان زمان در برخی جاها سعی در ایجاد هرج و مرج و رعب و وحشت در ایران داشتند.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: برخی مداخله جویان خارجی به جایی رسیدند که جیش العدل با حمایت مالی یک کشور شناخته شده و چند نهاد امنیتی خارجی چند ساعتی در زاهدان دست به اقدامات تروریستی زد و خبری از دختر متوفی نشد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: آماده رسیدن به توافق خوب و پایدار هستیم و تلاش ها در حال انجام است. در طرف آمریکایی ما می خواهیم جلوی رفتارهای ریاکارانه را بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید