رژیم صهیونیستی درباره توافق تبادل اسرا با حماس نظر مثبت دارد

در این گزارش آمده است، در اراضی اشغالی منتظر گشایشی در مذاکرات تبادل اسرا هستند اما به نظر می‌رسد که این روند چند روز طول بکشد.

این شبکه به نقل از یک مسئول ارشد صهیونیست اعلام کرد: در نهایت همه چیز را یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه تعیین می‌کند.

در این گزارش آمده است که صحبت درباره یک آتش بس پنج روزه است اما اگر اسرای بیشتری آزاد شوند، شاید مدت آن بیشتر شود.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز سه‌شنبه اعلام کرد که این جنبش پاسخ خود را به قطر و میانجیگران دیگر اعلام کرده است و حماس به رسیدن به یک توافق آتش بس نزدیک شده است.

تعدادی از خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه اعلام کردند که آنها دوشنبه بعد از اینکه از روند نشست با کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ناامید شدند، این جلسه را ترک کردند.

تعداد دیگری از خانواده‌های رژیم صهیونیستی که این جلسه را ترک کرده بودند، گفتند که احساس می‌کنند آزادی اسرا در زمان کنونی هدف اصلی رژیم صهیونیستی نیست.

دوشنبه منابع رسانه‌ای اعلام کردند که جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس به صورت اولیه با بندهای معامله اسرا موافقت کرده‌اند و موفقیت آن به پایبندی رژیم صهیونیستی بستگی دارد. توافق احتمالی شامل آتش بس پنج روزه و ورود ۳۰۰ کامیون مواد غذایی، پزشکی و سوخت به نوار غزه و آزادی ۵۰ اسیر صهیونیست در ازای آزادی ۳۰۰ اسیر فلسطینی از زنان و کودکان است.

دیدگاهتان را بنویسید