ما رژیم صهیونیستی را مجبور به تبادل اسرا می کنیم

ساعت: 05:45
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797339

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: ما اسرائیل را مجبور خواهیم کرد تا توافقنامه مبادله اسرا را امضا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش الجزیره، اسماعیل هنیه تاکید کرد که چهار سرباز اسرائیلی در نوار غزه به اسارت گرفته شده اند.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: اگر اشغالگران برای دستیابی به توافق متقاعد نشوند، حماس و قسام اسرائیل را مجبور خواهند کرد تا از طریق جنگنده های خود در همه جا فشارها را افزایش دهد.

وی همچنین با بیان اینکه 6 زندانی فراری از زندان جلوه که مجدداً دستگیر شده بودند، از جمله زندانیانی بودند که حماس می خواست در چارچوب تبادل اسرای صهیونیست ها آزاد کند، تاکید کرد که آزادی اسرا یکی از اولویت های اصلی حماس است.

چانیا تصریح کرد که هیچ نشانه ای از بازگشت وجود ندارد [آوارگان فلسطینی] وجود ندارد و هیچ کشور یا کشوری حق ندارد از حق بازگشت چشم پوشی کند.

جنبش حماس پیش از این نسبت به رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی با اسرا هشدار داده و تاکید کرده بود که هرگونه فشار بر اسرای فلسطینی می تواند اوضاع را خراب کند.

در حال حاضر نزدیک به 4500 اسیر فلسطینی از جمله 32 زن زندانی در 19 زندان اسرائیل نگهداری می شوند که 544 نفر از آنها به حبس ابد محکوم شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید