آخرین جزئیات مذاکرات تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی


ساعت: 18:00
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1893059

یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس آخرین جزئیات مذاکرات تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته نمایندگان جنبش حماس، هیچ پیشرفتی در تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی مشاهده نمی شود.
ظاهر جبارین، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس و مسئول پرونده شهدا، اسرا و مجروحان گفت: رژیم اشغالگر تنها از طریق رسانه ها به پرونده تبادل اسرا می پردازد و تغییر محسوسی در آن ایجاد نشده است. .

جبارین روز شنبه به خبرنگاران در بیروت گفت که در حال حاضر هیچ مذاکره ای در مورد مبادله زندانیان با رژیم اشغالگر وجود ندارد و از هشت ماه پیش تاکنون هیچ پیشرفتی در این پرونده حاصل نشده است.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، این عضو حماس تاکید کرد که تصمیم این جنبش روشن است و ما تمام تلاش خود را برای آزادی اسرا با استفاده از همه ابزارها و روش ها به کار خواهیم بست.

وی افزود: زندانیان در زندان های رژیم اشغالگر برای پایان دادن به بازداشت اداری وارد درگیری های زیادی می شوند، اما افقی برای حل مشکل بازداشت اداری (بازداشت بدون محاکمه و اتهام) وجود ندارد.

گردان های القسام در ژوئیه 2014 از دستگیری هارون شائول سرباز صهیونیست در جنگ 51 روزه خبر دادند و در آگوست 2015 رژیم صهیونیستی از پایان تماس با هادر گلدن سرباز صهیونیست در رفح واقع در جنوب نوار غزه خبر داد. .

یکی دیگر از سربازان اسرائیلی به نام «آبراهام منگستو» در ژوئیه 2015 هنگام عبور از حصار امنیتی در شمال نوار غزه ناپدید شد و رژیم صهیونیستی از ناپدید شدن یکی دیگر از نظامیان خود به نام «هشام السید» در اوایل سال 2016 در مرزهای غزه خبر داد. غزه القسام تاکنون از دادن هرگونه اطلاعاتی درباره این چهار اسیر صهیونیست خودداری کرده است.

لازم به ذکر است که زندانیان رژیم صهیونیستی به دلیل بدرفتاری با خود تصمیم به اعتصاب غذا گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید