ما رژیم صهیونیستی را مجبور به تبادل اسرا می کنیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ساچر جبارین، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که اسرای فلسطینی به زودی آزاد خواهند شد.

یک سایت خبری حماس به نقل از جبارین نوشت: حماس رژیم صهیونیستی را مجبور به انعقاد توافقنامه مبادله اسیران خواهد کرد که شامل افراد مهم و اسرای زندان جلو می شود.

وی با بیان اینکه مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی در مورد تبادل اسرا جدی نیستند، خاطرنشان کرد: حماس چارچوبی را برای میانجی‌گری پیشنهاد کرده است، اما رژیم هیچ توجهی به این تلاش‌ها نکرده است.

سخنگوی حماس گفت: بسیاری از میانجی‌های سوئیسی، قطری، ترکیه‌ای، مصری و آلمانی برای تحقیق درباره تبادل اسرا مداخله کرده‌اند، اما اکثر آنها به این نتیجه رسیده‌اند که رژیم صهیونیستی در این مرحله در مورد تبادل اسرا جدی نیست.

جبارین همچنین گفت که زندانیان خط قرمز حماس هستند و جنگ را در داخل زندان ها رها نمی کنیم، بلکه آن را به خارج از زندان منتقل می کنیم.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه اجازه رفتار رژیم صهیونیستی را نخواهیم داد، گفت: مردم فلسطین برای کمک به اسرا انتفاضه راه خواهند انداخت.

جبارین با بیان اینکه دوران تجاوز و عدم پاسخگویی به ملت فلسطین به پایان رسیده است، گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال تخریب تصویر پیروزی ملت ما در نبرد شمشیر مقدس است.

در همین راستا، جنبش جهاد اسلامی فلسطین اواخر مهرماه اعلام کرد که اسرای این گروه مقاومت با اداره زندان های اسرائیل به توافق رسیده اند و خصومت ها علیه اسرا متوقف خواهد شد. همزمان فلسطینی ها دست به اعتصاب غذا زدند.

شورای عالی زندانیان جهاد اسلامی گفت: پس از مذاکرات سخت و پیچیده بین زندانیان و مسئولان زندان رژیم صهیونیستی که همزمان با اعتصاب غذا و اعتراض زندانیان بود، توافق شد که اعتصاب غذا پایان یابد.

همزمان با این مذاکرات و اعتصاب غذای زندانیان، جنبش جهاد اسلامی در غزه و خارج از فلسطین نیز آمادگی خود را اعلام کرد و برای هر گونه رویارویی تا برآورده شدن «خواسته‌های زندانیان» که تأثیر زیادی بر موفقیت زندانیان در تحقق مطالباتشان داشت، آماده شد. خودشان داشتند.

بر اساس این توافقنامه، تمامی اقدامات اضطراری و فراقانونی علیه زندانیان جهاد اسلامی باید فورا متوقف شود و انجمن و اتحادیه های کارگری تعلیق شده باید کار خود را از سر بگیرند. همچنین بازگشت تک تک زندانیان به بند عمومی و بهبود شرایط زندگی زندانیان را پیش بینی کرده است.

بیش از 250 زندانی جهاد اسلامی فلسطین از 13 اکتبر در اعتراض به اقدامات وحشیانه مسئولان زندان دست به اعتصاب غذا زده اند. پس از آن که شش اسیر فلسطینی که پنج تن از آنها از اعضای جهاد اسلامی بودند، از 15 شهریور با موفقیت از زندان جلوه گریختند، صهیونیست ها سرکوب اسرای فلسطینی را آغاز کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید