مقاومت برای تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی شروطش را اعلام کرد

در سایه افزایش فشارها بر کابینه نتانیاهو برای موافقت با توافق با مقاومت فلسطین، دو مقام ارشد جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی تاکید کردند که تنها در صورت توقف تجاوز و برقراری آتش‌بس، تبادل اسرا را می‌پذیرند.

به گزارش خبرگزاری موج


علی ابوشاهین، عضو دفتر سیاسی نهضت جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: ما حاضریم با تبادل اسرا مقابله کنیم، اما پس از برقراری آتش بس، ما نیز به این شرط پایبند خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در صورت ادامه جنگ، دشمن با مقاومت بیشتری روبرو خواهد شد.

در همین رابطه «اسامه حمدان» یکی از رهبران جنبش حماس گفت که ارتش اشغالگر غزه از یک شکست به شکست دیگر می رود.

وی گفت: ما به رویکرد آمریکا و دولت جو بایدن که در قتل های اشغالگران شریک است، اعتماد نداریم. مناطق شمالی و جنوبی نوار غزه مورد حمله نظامیان رژیم صهیونیستی با سلاح های آمریکایی قرار گرفته است.

حمدان ادامه داد: آنچه امروز اشغالگران در مجتمع بیمارستانی کمال عدوان غزه انجام داده یک کشتار جدید است. حمدان همچنین گفت که بولدوزرهای اسرائیلی ده ها آواره و بیمار را در اطراف و داخل بیمارستان زنده دفن کردند. مردم غزه با وجود کشتار اشغالگران مقاوم و پایدار هستند. تداوم اقدامات دشمن اسرائیل هیچ مشروعیتی برای تصرف سرزمین ما به او نمی دهد.

وی تصریح کرد: هدف قرار دادن خبرنگاران از جمله “سامر ابودافا” تروریسم صهیونیستی است و تا زمانی که تجاوز متوقف نشود و شرایط مقاومت پذیرفته نشود، تبادل اسرا انجام نخواهد شد.

به گزارش الجزیره، تل آویو امروز (شنبه) صحنه تظاهراتی بود که خواستار تلاش دفتر بنیامین نتانیاهو برای آزادی اسرای اسرائیلی از دست مقاومت فلسطین بود.

تظاهرات در تل آویو

رادیو رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که در پی کشته شدن سه اسیر اسرائیلی در منطقه الشجایه، این رژیم در حال بررسی معامله تبادل اسرا است.

تلویزیون رژیمی اسرائيل اعلام کرد، این رژیم در حال بررسی پیشنهاد جدیدی برای آزادی گروگان ها است.

در این زمینه، گوینده ارتش صهیونیست‌ها گفتند: در مرحله سخت و پیچیده‌ای قرار داریم و مشکلاتی وجود دارد که تاکنون با آن‌ها مواجه نبوده‌ایم.



آیا این خبر مفید بود؟