نظرات عضو کمیته مشترک در مورد یارانه نان و دارو / روند پرداخت یارانه تغییر می کند

نظرات عضو کمیته مشترک در مورد یارانه نان و دارو / روند پرداخت یارانه تغییر می کند

روز جدید یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 1401 گفت: حذف ارز ترجیحی به معنای حذف یارانه نیست، بلکه هدف از بین بردن بستر رانت و فساد است.

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به جزئیات بودجه 1401 در کمیته تلفیق، اظهار داشت: تصویب شد.

وی افزود: به عنوان مثال در بحث دارو اگر این روند در سال آینده ادامه پیدا کند حدود 90 هزار میلیارد تن یارانه پنهان باید پرداخت شود که حداقل 10 هزار میلیارد تن فضای اجاره ای ایجاد می کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 ادامه داد: امروز ارز ترجیحی در دایره های مختلف به دست مردم و مصرف کننده نهایی می چرخد ​​و در دایره های مختلف جذابیت تجارت، رانت و فساد وجود دارد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با تاکید بر اینکه در بحث ارز ترجیحی دارو حداقل 200 شرکت در تعزیرات معرفی شده اند، گفت: هدف ما رهایی از بستر رانت و فساد و حلقه نهایی است. مردم باید این را دریافت کنند فرم و یارانه لبنیات، گوشت، مرغ و نان باید متفاوت باشد.

وی گفت: در مورد گندم نیز دولت اعلام کرده است که قیمت نان افزایش نمی یابد، بلکه فقط روند اصلاح می شود و مردم همان قیمت قبلی را می پردازند و دولت مابه التفاوت را به نانوایان پرداخت می کند. “

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: یکی از شروط ما این است که همه کسانی که بیمه نیستند بیمه سلامت داشته باشند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی گفت: با حذف ارز ترجیحی، یارانه ها مشخص می شود و کارت های اعتباری در اختیار مردم قرار می گیرد و هر ماه مبلغی از این کارت ها شارژ می شود که فقط برای خرید کالا است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در پایان گفت: حدود 20 تا 25 قلم برای استفاده از این کارت ها شناسایی شده و فقط از مغازه ها قابل خرید است اما هنوز توافقی صورت نگرفته و در حال بحث هستیم که چه زمانی. برای ورود به بازار تحویل مدیریت می شود و کالا در بازار فراوان است از گران فروشی جلوگیری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید