آیا پرداخت یارانه گوشت تا 7 دهک اول / یارانه نان لغو می شود؟

آیا پرداخت یارانه گوشت تا 7 دهک اول / یارانه نان لغو می شود؟

روز جدید : عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: برای نهادهای دامپروری که بر قیمت گوشت تاثیر می گذارند یارانه جداگانه پرداخت می شود و این یارانه فقط برای ۷ دهک اول توزیع می شود.

جعفر گادری خواستار لغو ارز 4200 تومانی مشروط به صدور کارت اعتباری و اقدامات انجام شده برای تهیه و صدور این کارت ها برای اعطای یارانه به مشمولان شد: ابتدا باید تاکید کنم که یارانه دارو و نان به هیچ وجه نمی باشد. از بین بردن یا هنگام خرید افراد در داروخانه یا نانوایی تغییر می کنند.

وی افزود: در گذشته یارانه گندم در اختیار واردکنندگان قرار می گرفت اما پس از آن مقرر شد این یارانه در اختیار نانوایان قرار گیرد. بحث داروها حاکی از آن است که یارانه داروها توسط شرکت های بیمه برای خرید افراد توسط افراد به داروخانه ها پرداخت می شود.

عضوکمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه کارت نان نخواهیم داشت و کارت جداگانه صادر نمی شود، ادامه داد: مردم با حساب بانکی عادی خود خرید می کنند و در این شرایط مشخص است که چه کسی خرید کرده و نخواهد کرد. امکان قاچاق مواد مخدر، آرد و … وجود دارد.

گادری در پاسخ به این سوال که یارانه دارو و نان شامل کدام دهک ها می شود، گفت: در قسمت توزیع یارانه نان و دارو بین مردم تفاوتی وجود ندارد و فقیر و غنی تفاوتی ندارد. بسته به عملکرد نانوایی ها و داروخانه ها، یارانه به آنها پرداخت می شود.

وی از پرداخت یارانه گوشت خبر داد و گفت: قرار است برای موسسات دامپروری که بر قیمت گوشت تاثیرگذار است یارانه جداگانه پرداخت شود و این یارانه فقط برای 7 دهک اول توزیع می شود.

عضوکمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: در واقع یارانه دارو و نان شامل کل جامعه می شود اما یارانه موسسات دامپروری فقط دهک اول تا هفتم را شامل می شود.

گادری تاکید کرد: در این شرایط نیازی به صدور کارت جدید نیست و افرادی که مشمول یارانه موسسات دامپروری و در واقع یارانه گوشت هستند، شماره حساب خود را اعلام و ثبت کنند. البته جزئیات این موضوعات هنوز نهایی نشده و نهادهای مسئول باید جزئیات را اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به اعلام افزایش یارانه های دولتی گفت: اگر یارانه مواد اولیه دامی (به نام یارانه گوشت) به صورت مستقیم به مردم ارائه و پرداخت شود، به معنای افزایش یارانه هفتم است.

دیدگاهتان را بنویسید