7 دهک اول یارانه گوشت می گیرند


ساعت: 19:39
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819294

نماینده شیراز و زرگان در مجلس از توزیع یارانه گوشت 7 دهک اول خبر داد و گفت: قرار است برای دام هایی که بر قیمت گوشت تاثیرگذار هستند یارانه جداگانه پرداخت شود و این یارانه فقط به 7 دهک اول توزیع می شود. البته جزییات این موضوعات هنوز نهایی نشده و باید به شرکت کنندگانی که مسئول جزئیات هستند اطلاع رسانی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر گادری نماینده شیراز و زرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: یارانه دارو و نان حذف نمی شود و یا تغییری در خرید مردم در داروخانه ها و نانوایی ها ایجاد می شود.

وی افزود: در گذشته یارانه گندم در اختیار واردکنندگان قرار می گرفت اما پس از آن مقرر شد این یارانه در اختیار نانوایان قرار گیرد. بحث داروها حاکی از آن است که یارانه داروها توسط شرکت های بیمه برای خرید افراد توسط افراد به داروخانه ها پرداخت می شود.

عضوکمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه کارت نان نخواهیم داشت و کارت جداگانه صادر نمی شود، ادامه داد: مردم با حساب بانکی عادی خود خرید می کنند و در این شرایط مشخص است که چه کسی خرید کرده و نخواهد کرد. امکان قاچاق مواد مخدر، آرد و … وجود دارد.

گادری با اشاره به عدم حذف یارانه نان و دارو گفت: در توزیع یارانه نان و دارو بین مردم تفاوتی وجود ندارد و فقیر و غنی فرقی ندارند. بسته به عملکرد نانوایی ها و داروخانه ها، یارانه به آنها پرداخت می شود.

وی از پرداخت یارانه گوشت خبر داد و افزود: قرار است برای دام های وارداتی که بر قیمت گوشت تاثیرگذار است یارانه جداگانه پرداخت شود و این یارانه فقط برای 7 دهک اول توزیع می شود.

نماینده شیراز و زرگان در مجلس ادامه داد: در واقع یارانه دارو و نان شامل کل جامعه می شود اما یارانه دام فقط از دهک اول تا هفتم را شامل می شود.

گادری تاکید کرد: در این شرایط نیازی به صدور کارت جدید نیست و افرادی که مشمول یارانه دام و در واقع یارانه گوشت هستند، شماره حساب خود را اعلام و ثبت کنند. البته جزییات این موضوعات هنوز نهایی نشده و باید به شرکت کنندگانی که مسئول جزئیات هستند اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به اعلام افزایش یارانه های دولتی گفت: اگر قرار باشد یارانه مواد اولیه دامی (به نام یارانه گوشت) به صورت مستقیم به مردم ارائه و پرداخت شود، به معنای افزایش یارانه ای است که به دهک های اول یارانه می دهد. به افزایش هفتم.

انتهای پیام/ د

دیدگاهتان را بنویسید