یارانه جدید ریاست جمهوری برای دهک های پایین + شرایط و میزان یارانه جدید

یارانه جدید ریاست جمهوری برای دهک های پایین + شرایط و میزان یارانه جدید

روز جدید : دولت قصد دارد به هفت دهک اول جامعه یارانه جدید پرداخت کند اما اولویت با خانوارهای چهار دهک اول است. میزان این یارانه برای مشمولان چقدر است؟

یکی از نمایندگان مجلس دیروز از پیشنهاد دولت برای پرداخت یارانه جدید خبر داد. آنطور که جعفر گادری به تجارت نیوز گفت، دولت در نظر دارد ۲۷ هزار میلیارد تن را در قالب یارانه جدید پرداخت کند.

چهار دهک اول نیز یارانه بیشتری و سه دهک بعدی کمتر یارانه خواهند گرفت. میزان یارانه جدید چقدر است و مشمولان چه کسانی هستند؟

چهار دهک اول 34 میلیون تخمین زده می شود که معمولاً گروه 34 میلیونی کم درآمد هستند، زیرا پاییز گذشته دولت روحانی اعلام کرد به فقرا یارانه پرداخت می کند. در نهایت در چهار ماهه پایانی سال گذشته 34 میلیون نفر یارانه تاج دریافت کردند.

اگر دولت مجبور باشد این چهار دهم یارانه جدید را بپردازد به 66 هزار تن برای هر نفر می رسد. اما اگر دولت تصمیم بگیرد هفت دهم یارانه بدهد، در واقع خانوارهایی را که برای نگهداری بنزین یارانه دریافت می کنند، پوشش می دهد.

هفت دهک اول درآمدی شامل 60 میلیون نفر می شود که با بودجه 27 هزار میلیارد تنی یارانه جدید به مبلغ ناچیزی برای هر نفر می رسد.

اما امکان افزایش بودجه برای یارانه جدید توسط دولت وجود دارد که در این صورت مبلغ یارانه جدید چه چهار دهک یا هفت دهک را پوشش دهد افزایش می یابد.

ظاهرا دولت قصد دارد از محل حذف 4200 تومان اعتبار پرداخت این یارانه را تامین کند، بنابراین از آنجایی که بحث حذف 4200 تومانی مربوط به بودجه سال آینده است، احتمالا از فروردین ماه یارانه جدید پرداخت خواهد شد. سال آینده.

اما دولت گفت که خبرهای خوبی برای مردم در ماه دسامبر وجود دارد. ابراهیم رئیسی همچنین قول داد به هر خانوار در سه دهک اول 200 هزار تن و در دو دهک بعدی 150 هزار تن با وام ماهانه دو درصد پرداخت شود. بنابراین احتمالاً یارانه یا پرداخت با کارت تامین اجتماعی در آذرماه وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید