88 درصد مردم چهارمحال و بختیاری یارانه می گیرند / 30 درصد جمعیت استان دهک اول تا سوم هستند.


ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838740

محسن مولوی گفت: بر اساس اطلاعات دقیق مرکز آمار 88 درصد از ساکنان استان یعنی 289 هزار و 932 خانوار برای این طرح یارانه دریافت کرده اند و حدود 9 هزار خانوار نیز کسانی هستند که هنوز برای دریافت سامانه ثبت نام نکرده اند. . “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ محسن مولوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری؛ وی در خصوص طرح جدید یارانه ها نیز گفت: با توجه به تکلیف تعیین شده در سال 89 در مورد دموکراتیزه سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، بسیاری از این قانون به قوت خود باقی ماند و اجرا نشد. امروز با همت دولت سیزدهم و استفاده از فضای اقتصادی. بخصوص در حمایت از فقرا به درستی اجرا می شود.
وی افزود: در طرح توزیع عادلانه یارانه ها، مردم به ده دهک اقتصادی تقسیم می شوند که بر این اساس از 1 تا 9 دهک در میان دهک های پایین تا متوسط ​​و دهک های دهم به بالا در میان افراد پردرآمد قرار دارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری همچنین با بیان اینکه در طرح جدید یارانه دهک اول تا سوم جامعه 400 هزار تن پرداخت می شود، گفت: در بحث توزیع یارانه در دهک اول، دوم و دهک سوم برای هر نفر 400 هزار تن و از دهک چهارم تا نهم به ازای هر نفر 300 هزار تن به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.
مولوی ادامه داد: تاکنون یارانه اردیبهشت و خرداد به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است یعنی ماهیانه 2 میلیون تن برای خانوار 5 نفره دهک اول تا سوم واریز شده است.
وی گفت: مبلغ 35 هزار تن به ازای هر نفر از مبلغ یارانه کسر می شود که این رقم تنها برای کسر قسط وام کرونا است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: تا سه ماه آینده قابل ثبت نام هستند.
مولوی با اشاره به اینکه قبلا افرادی یارانه می گرفتند اما در این راستا به دهمین دهم اقتصادی معروف هستند و یارانه آنها پرداخت نمی شود، ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه ای به نام پشتیبانی به آدرس https دارد: //hemayat.mcls.gov.ir تعریف می کند که مردم می توانند با مراجعه به این سایت اعتراض خود را نسبت به یارانه خود ثبت کنند.
وی همچنین از دو سامانه تلفن گویا دیگر این وزارتخانه خبر داد و گفت: سامانه 09200006369 شماره تلفن گویا دهک های معترض به دریافت یارانه است و همچنین شماره تلفن 6369-021 برای مشاوره و راهنمایی مردم در این طرح جدید یارانه ای است. ایرادات رسیدگی و نتایج ظرف یک ماه یا بیشتر به اطلاع سرپرستان خانوار خواهد رسید.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس اطلاعات دقیق مرکز آمار، 88 درصد از ساکنان استان، یعنی. در این طرح 289 هزار و 932 خانوار کمک بلاعوض دریافت کرده اند و حدود 9 هزار خانوار هنوز برای دریافت این سامانه ثبت نام نکرده اند.
وی گفت: تنها 6 درصد از مردم چهارمحال و بختیاری یعنی 15 هزار و 793 خانوار مشمول طرح جدید یارانه ای نیستند، همین افراد می توانند برای ثبت اعتراض به سامانه مربوطه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند. سی ..
مولوی با بیان اینکه مردم فقط از طریق این سامانه ها باید بر پیگیری های لازم نظارت داشته باشند، گفت: مردم چهارمحال و بختیاری فقط از طریق سامانه های رسمی و اطلاعاتی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای صید دام ارائه می دهد، یارانه ها را رصد کنند. کلاهبردار باشید
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: 30 درصد جمعیت استان از دهک اول تا سوم، 60 درصد از دهک چهارم تا نهم و 10 درصد جمعیت استان هستند. در دهک های بالای دهم و بالاتر، همچنین تاکنون 134 مرحله یارانه پرداخت شده است و این یکصد و سی و پنجمین مرحله یارانه دولتی به مردم است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که صاحب فرزند می شوند نیاز به اقدامات خاصی ندارند و اطلاعات فرزند جدید از طریق ثبت نام به سازمان هدفمندی یارانه ها ارسال می شود و افرادی که ازدواج می کنند باید از پلیس به اضافه 10 جدا شوند تا جدا شوند. «یارانه ها در حال اقدام هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید