کندی اینترنت به دلیل فیلترشکن است/ همه پیام رسان ها باید تا دهه فجر متصل باشند


ساعت: 11:26
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919491

وزیر ارتباطات به مضرات استفاده از فیلترشکن و نقش آن در ایجاد تداخل و کاهش سرعت اشاره کرد و گفت: بخشی از تجربه کاربری نامناسب هموطنان در استفاده از اینترنت مربوط به روشن شدن فیلترشکن است که باعث کند شدن سرعت می شود. سرعت و حتی قطع استفاده از خدمات داخلی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خدمات دولتی یکپارچه، سریع و آسان را به عموم مردم ارائه می دهد که اکنون در مرحله آماده سازی و بهره برداری است.

دستورالعمل اجرایی اتصال دستگاه های اجرایی به «پنجره واحد خدمات دولت هوشمند» شامل اولویت ها، اصول راهنما و ضوابط سازمانی با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و به هیئت اجرایی فناوری اطلاعات برای تایید نهایی طبق قانون.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اولویت را اتصال و راه اندازی این پنجره با دستگاه های دولتی دانست و گفت: وزارتخانه ها و سازمان های مختلف زیرمجموعه این دستگاه ها ابتدا باید فروشگاه واحد خود را ایجاد کنند. بر این اساس برای تحقق دولت هوشمند واحد، در لایحه بودجه 1401 پیشنهادی وزارت ارتباطات، اقداماتی برای اجرای این امر مطرح شد که با مساعدت مجلس به قانون تبدیل شد.

بر اساس «بند و تبصره هفت قانون بودجه»، کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی موظفند پنجره خدمات هوشمند خود را تا پایان شهریورماه سال جاری راه‌اندازی کنند و حداقل 30 درصد از پرمصرف‌ترین خدمات خود را به مردم به‌صورت کاملا آفلاین ارائه کنند. و آنلاین.

در همین راستا، عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به تنوع ماموریت های این وزارتخانه در زمینه توسعه زیرساخت های ارتباطی، اقتصاد دیجیتال، دولت هوشمند، صنعت فضایی و دفاتر پست و … بانک های پستی گفت: راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مقدمه ای برای ارائه خدمات هوشمند است که در سال جاری انجام شد و تاکنون بیش از 90 درصد دستگاه ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و مابقی متصل شده اند. تا پایان ژانویه سال جاری متصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه با هوشمندی می توان بدون ارسال مدارک و مراجعه حضوری و حتی بدون درخواست از مردم به صورت هوشمند خدمات ارائه کرد، افزود: به عنوان مثال زمانی که کودکی به دنیا می آید، اگر فکری به وجود بیاید، می شود. امکان صدور و ارسال شناسنامه بدون نیاز به مراجعه والدین به دستگاه ها و ارائه درخواست، زندگی مردم را آسان می کند.

زارع پور با اشاره به اینکه پنجره ملی خدمات هوشمند دولت با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور راه اندازی شد، تصریح کرد: امسال هر سازمانی باید حداقل یکی از خدمات خود را هوشمند کند و این روندی است که در نهایت منجر به انعطاف دولت خواهد شد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوبی در شبکه های اجتماعی ایجاد شده است که باید قدردان آن باشیم، اظهار داشت: در روزهای اخیر با محدودیت های ناخواسته ای مواجه بودیم که نتیجه تصمیم نهادهای امنیتی مرجع بود و نتوانستیم. هیچ کاری نکنید و مانند سال 2018 هنگام فیلتر کردن تلگرام، مردم به پلتفرم های داخلی مراجعه کردند و پاسخی دریافت نکردند، بیایید رفتار کنیم. اما همه همکاران من در کنار پلتفرم‌های ایرانی قرار گرفتند و کمک کردند تا شغل مردم در زمین باقی بماند و کسب‌وکارها در بسترهای محلی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید پاسخگوی نیازهای مردم بودیم، افزود: در آن سه ماه اجازه ندادیم با کار شبانه روزی مشکلی داشته باشند، به همین دلیل شخصا بر عهده گرفتم که مشکلات را حل کنم و امکانات مناسب را فراهم کنم. زیرساخت برای کار پلتفرم های داخلی و از طریق روز پیگیری و برگزاری جلسات حل مشکل حتی در روزهای تعطیل.

زارع پور با اشاره به اینکه تنوع پیام رسان های داخلی هم فرصت است و هم تهدید، گفت: تنوع پیام رسان ها یک فرصت است زیرا هرکسی حق انتخاب دارد. تهدید این است که همه افراد نمی توانند در همه جا حضور داشته باشند تا بتوانند با همه ارتباط برقرار کنند.

وزیر ارتباطات از برنامه این وزارتخانه برای رفع این مشکل خبر داد و گفت: برای رفع این مشکل کار ویژه ای در حال انجام است و تلاش داریم انشاالله تا پایان سال همه پیام رسان ها را به هم متصل کنیم.

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی تصور قطعی اینترنت با اجرای شبکه ملی اطلاعات را رد کرد و گفت: شبکه ملی اطلاعات یک شبکه پرسرعت و باکیفیت در کشور است. جمهوری اسلامی ایران که خدمات باکیفیت ارائه می کند و اینترنت یکی از خدماتی است که در این بستر به مردم ارائه می شود.

زارع پور افزود: هر چه سرعت و کیفیت این شبکه بیشتر باشد سرعت و کیفیت اینترنت نیز بالاتر می رود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به گزارش اخیر وبسایت Speed ​​Test درباره وضعیت سرعت اینترنت در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس همین گزارش، اگرچه سرعت اینترنت موبایل کاهش یافته است. دو پله ای نسبت به ماه گذشته، سرعت اینترنت نسبت به یک سال قبل کاهش یافته است. این شرکت در ایران 34 پله نسبت به سایر کشورها پیشرفت کرده است

وی به مضرات استفاده از فیلترشکن و نقش آن در ایجاد تداخل و کاهش سرعت اشاره کرد و توضیح داد: بخشی از تجربه کاربری نامناسب هموطنان هنگام استفاده از اینترنت مربوط به روشن بودن فیلترشکن است که باعث کاهش سرعت و کاهش سرعت می شود. حتی استفاده از خدمات داخلی را قطع می کند

زارع پور در پایان به برنامه این وزارتخانه برای افزایش سرعت و کیفیت شبکه ارتباطی کشور اشاره کرد و طرح منازل و مشاغل فیبر نوری و ایجاد ستون های مرکز داده در کشور را از جمله این طرح های در دست اجرا برشمرد.

دیدگاهتان را بنویسید