برگزاری دومین اجلاسیه شهدای طلاب و روحانیون استان مرکزی در ایام الله دهه مبارک فجر / ایجاد وحدت، ایجاد امید و جهاد تبیین برنامه های دهه فجر استان مرکزی است.


ساعت: 20:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1805565

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اعلام کرد.

کریمی ایجاد وحدت، امید و خنثی سازی توطئه ها و آشوب های دشمن در جنگ نرم با رویکرد جهادی را یکی از رویکردهای برنامه های دهه فجر در استان مرکزی عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; گلمرضا کریمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی امشب در جلسه ستاد مرکزی یادواره دفاع مقدس و استان مرکزی با موضوع برنامه های دهه فجر گفت: علیرغم همه توطئه ها و سنگسار دشمنان پس از آن 43 سال عمر به برکت او قد علم کرد و درختی بزرگ شد و امروز شاهد جهانی شدن فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی هستیم.

وی افزود: ایام الله دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای 43 ساله انقلاب است و رویکرد به این موضوع باید مقایسه ایران قبل از انقلاب با ایران بعد از انقلاب باشد و امروز ایران قدرتمند باید باشد. به خوبی برای نسل جوان توضیح داده شده است.”

سرهنگ کریمی ادامه داد: ستاد استانی دفاع مقدس و مقاومت استان از ابتدای سال جاری تشکیل شده و در مناسبت های مختلف با محوریت مردم و با استفاده از تجربیات ارزنده کنگره شهدای استان فعالیت می کند.

وی افزود: یکی از مهمترین مقاطع برنامه ریزی شده در ستاد حفاظت و مقاومت استان مرکزی، ایام الله دهه فجر است که با مشارکت و هم افزایی دستگاه های مختلف استانی برنامه ها اجرا و اجرا می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه برنامه های دهه فجر امسال از 12 باخمن آغاز شده و تا پایان بهمن ماه ادامه دارد، گفت: تمرکز ما بر این است. اینکه برنامه ها به خاطر انقلاب اسلامی پرمخاطب است چون با نقش مردم پیروز شد و به این درجه از قدرت رسید، برای رسیدن به اهداف و آرمان ها باید مردم روی صحنه باشند.

وی افزود: 25 کمیسیون و 16 کارگروه تخصصی در ستاد بزرگداشت مصادیق دفاع مقدس و مقاومت به مناسبت ایام الله از دهه فجر فعال هستند و اتاق فکری نیز برای بحث و بررسی محتوای ایده ها راه اندازی شده است. . .

سرهنگ کریمی تاکید کرد: رویکرد همه برنامه ها مردمی بودن و تبیین نقش ولایت در انقلاب اسلامی است و باید به خوبی اندیشیده شود و البته استفاده از ابتکار و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری یک ضرورت مهم است. .

وی ایجاد وحدت، امید و خنثی سازی توطئه ها و آشوب های دشمنان در جنگ نرم با رویکرد تبیین جهاد را یکی از رویکردهای برنامه های دهه فجر در استان مرکزی عنوان کرد و گفت: امسال شعار سال 1400 جشن ملی است. دستگاه های اجرایی و اداری، مساجد، هیئت های مذهبی و مجتمع های فرهنگی برنامه ها را در قالب ستاد یادواره استان اجرا می کنند و تمامی برنامه ها در سامانه این ستاد ثبت می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های مقدس استان مرکزی در تشریح برنامه های دهه فجر گفت: و جایگاه های خدمات رسانی، محله بقعه و افتخارات کوچه، نشست های بصیرتی و مجازی، تجلیل از اهالی خانواده های معظم شهدا، اجرای طرح های محرومیت زدایی، ادامه رزمایش یاری دینی، اجرای برنامه های فرهنگی در موزه دفاع مقدس استان، کاشت نهال، نشست پاسخگویی به شبهات، آزادی زندانیان مالی و جرائم غیرعمد، برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای انقلاب، اسکن نذورات خون، خاطرات جانبازان دفاع مقدس با تاکید بر تبیین عملیات، افتتاح کتاب در عرصه انقلاب و مقدس و حفاظت و تولید محتوا در فضای مجازی عبارت «ایران قوی» و «من ملت دارم» از مهمترین برنامه های دهه فجر است.

وی با اشاره به برگزاری دومین اجلاسیه شهدای دانش آموز در استان افزود: یکی از مهمترین برنامه های دهه فجر که به منظور ادامه نشست های تخصصی کنگره شهدا در استان مرکزی و لبیک برگزار می شود. مقام معظم رهبری، دومین اجلاسیه شهدا هستند، «ایشان شاگرد و روحانی هستند و استان مرکزی بیش از 110 شاگرد و شهید روحانی دارد.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: تبیین نقش موثر طلاب و روحانیت در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از مهمترین اهداف برگزاری دومین اجلاسیه 110 شهید است که 22 طرح راهبردی اجرا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید