ما کسب و کاری نداریم که با اینترنت سر و کار نداشته باشد. اگر روزگاری دنیا روی فانوس و چراغ زنبوری می چرخید، امروز دیگر چنین چیزی را نمی پذیرد/ با قطع و کندی اینترنت، همه سیستم ها خوابند; ما می بینیم که خسارت وارد شده و چند ده میلیون نفر در دام افتاده اند

ما کسب و کاری نداریم که با اینترنت سر و کار نداشته باشد.  اگر روزگاری دنیا روی فانوس و چراغ زنبوری می چرخید، امروز دیگر چنین چیزی را نمی پذیرد/ با قطع و کندی اینترنت، همه سیستم ها خوابند;  ما می بینیم که خسارت وارد شده و چند ده میلیون نفر در دام افتاده اند

علیرضا منکبی، رئیس انجمن واردات، در خصوص تاثیرات فیلترینگ شبکه های اجتماعی و اختلال در اینترنت بر کسب و کار می گوید بسیاری از مبادلات ما از طریق پلتفرم هایی مانند تلگرام و اینستاگرام انجام می شود. ارتباط و مکالمات روزانه ما به جای تلفنی به صورت آنلاین انجام می شد. فقط برای کشورمان فضا آماده کنیم کافی نیست، آیا می خواهیم دور خود دیوار بکشیم؟ چند سالی است که بحث زیرساخت ها شعار و حرف زده می شود، اما تا امروز عملش را ندیده ایم، چرا که اگر بود، به جایی نمی رسید که مردم اعتراض کنند و مسئولان بگویند: شما باید از همان ابتدا به این موضوع فکر می کردید و از اینستاگرام استفاده می کردید. آیا ما حتی چنین فضای درونی برای دادن چنین شعارهایی داریم؟ یا اینکه رزرو میز و رزرو شخص یا افراد صرفا جنبه تبلیغاتی دارد؟

رئیس انجمن واردات در خصوص تاثیرات فیلترینگ شبکه های اجتماعی و قطع اینترنت بر کسب و کار می گوید بسیاری از مبادلات ما از طریق پلتفرم هایی مانند تلگرام و اینستاگرام انجام شده است. ارتباط و مکالمات روزانه ما به جای تلفنی به صورت آنلاین انجام می شد. فقط برای کشورمان فضا آماده کنیم کافی نیست، آیا می خواهیم دور خود دیوار بکشیم؟ چند سالی است که بحث زیرساخت ها شعار و حرف زده می شود، اما تا امروز عملش را ندیده ایم، چرا که اگر بود، به جایی نمی رسید که مردم اعتراض کنند و مسئولان بگویند: شما باید از همان ابتدا به این موضوع فکر می کردید و از اینستاگرام استفاده می کردید. آیا ما حتی چنین فضای درونی برای دادن چنین شعارهایی داریم؟ یا اینکه رزرو میز و رزرو شخص یا افراد صرفا جنبه تبلیغاتی دارد؟

علیرضا منکبی در گفت وگو با «انتخاب» درباره تاثیرات قطعی اینترنت بر کسب و کار گفت: اکنون کسب و کاری نداریم که با اینترنت سروکار نداشته باشد؛ هم در حوزه مشاغل خانگی که در چارچوب شبکه های اجتماعی است. و در بخش بزرگ و کلان، اگر زمانی دنیا با فانوس و چراغ زنبور عسل کار می کرد، اما امروز دیگر چنین چیزهایی را نمی پذیرد و ادبیات همه چیز تغییر کرده است، زمانی بچه های ما در مدرسه روی کاغذ می نوشتند و با هم ارتباط برقرار می کردند. اما آموزش کودکان امروزی اینترنت است، «بیایید از شعارهای دروغینی که داده می شود چشم پوشی کنیم که فضای مجازی از بسیاری از مشکلات جلوگیری می کند و به اعتقادات مردم آسیب می زند، در صورتی که اینطور نیست و همه چیز خوب و بد دارد و باید آموخت.

رئیس مجمع واردات افزود: در دنیای امروز اگر اینترنت قطع شود یا سرعت اینترنت قطع شود یا ارتباطات مجازی قطع شود، کل سیستم به خواب می رود. ما در واقع شاهد آسیب های وارد شده به اقتصاد در سطح کلان هستیم و ده ها میلیون نفر تحت تأثیر قرار می گیرند.

مناقبی همچنین درباره تاثیر فیلترینگ شبکه های اجتماعی بر کسب و کار گفت: زمانی که با اختلال در کانال هایی که برای ارتباط با خارج از کشور استفاده می کردیم، طبیعتا با مشکلات قابل توجهی مواجه شدیم. بسیاری از مبادلات ما از طریق پلتفرم هایی مانند تلگرام و اینستاگرام انجام شد. ارتباط و مکالمات روزانه ما به جای تلفن از طریق فضای مجازی و سرعت انجام می شد، اما امروز با مشکل مواجه شدیم.

وی تاکید کرد: هیچ اصراری برای استفاده از اینستاگرام وجود ندارد اما اگر مسئولان به مردم می گویند با این شبکه ها کار نکنید باید زیرساخت هایی را فراهم کنند تا مردم بتوانند کار خود را به آنجا منتقل کنند و همچنین باید به نوعی راهی برای کسب و کارها داشته باشند. برای برقراری ارتباط با دنیای بیرون نیز.”

رئیس مجمع واردات گفت: اینکه فقط برای کشور خودمان فضا آماده کنیم کافی نیست، آیا می خواهیم دور خودمان دیوار بکشیم؟ ما باید با دنیا تعامل داشته باشیم و برای این تعامل اگر قرار است زیرساخت ملی داشته باشیم باید این نکته را در نظر بگیریم. البته بحث زیرساخت ها سال هاست که مطرح بوده اما فقط یک شعار و حرف بود اما تا امروز عملش را ندیده ایم چون اگر اینطور بود اوضاع به جایی نمی رسید که هم مردم اعتراض کنند. و مقامات گفتند، “باید در مورد آن فکر کرد و اینستاگرام را از ابتدا حذف کرد.” شما از آن استفاده نکردید. آیا ما حتی چنین فضای درونی برای دادن چنین شعارهایی داریم؟ یا اینکه رزرو میز و رزرو شخص یا افراد صرفا جنبه تبلیغاتی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید