آموزش: در روزهای 10 تا 11 امتحان نهایی کلاس 12 تقاضا داریم اینترنت بین المللی در حوزه های امتحانی به مدت 35 دقیقه قطع شود/وزارت ارتباطات: اینترنت حتی برای یک دقیقه قطع نمی شود.

آموزش: در روزهای 10 تا 11 امتحان نهایی کلاس 12 تقاضا داریم اینترنت بین المللی در حوزه های امتحانی به مدت 35 دقیقه قطع شود/وزارت ارتباطات: اینترنت حتی برای یک دقیقه قطع نمی شود.

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درباره قطعی اینترنت گفت: ما به دنبال قطعی اینترنت بودیم نه به صورت ملی و دائمی، اینترنت در حوزه های امتحانی 35 دقیقه در 10 11 روز برگزاری کنکور برای کلاس دوازدهم و ما بین المللی می خواهیم.

نشست خبری محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش امروز یکشنبه 4 اردیبهشت 1402 برگزار شد.

وی درباره سازوکارهای امنیتی امتحانات نهایی گفت: مصوبه 863 شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1402 تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری 40 درصد بود، همچنین در سال 1403 تأثیر سوابق تحصیلی 50 درصد و در سال 1405 بود. تأثیر سوابق تحصیلی به 60 درصد می رسد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با طرح این سوال که آیا این امر در آموزش و پرورش تأثیر دارد؟ وی بیان کرد: معیار ارزشیابی دانش آموزان مربوط به نظام آموزشی قبلی بود که مدرسه اقتدار خود را از دست داده بود و این مصوبه می تواند فرصتی طلایی برای جلوگیری از توجه دانش آموزان به کتاب و حفظ و تاکید بیشتر دانش آموزان باشد. بالاتر از آن، پرورش حافظه وجود دارد و این تصمیم می تواند دانش آموزان را به سمت آموزش و یادگیری عمیق سوق دهد.

رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری آزمون کنکور پایه یازدهم در سال گذشته گفت: امسال کنکور رقابتی شده است.

ارزیابی بانک سوالات به صورت سراسری بود بنابراین همه معلمان طرح سوال را برای همه ارائه کردند و آن سوال دو بار ارزیابی می شود و سپس به طراحان مسئول که مسئول افراد متخصص هستند داده می شود و برای طراحان سوالات اول این کار انجام می شود. در قرنطینه و برای طراحان طرح سوالات امتحانات داخلی و خارجی این کار باید در قرنطینه انجام شود و پس از طراحی سوالات کد گذاری شده و این کدها شکسته نمی شود و در روز آزمون این کد به رئیس گروه داده می شود. ، و دقایقی قبل از آزمون انفرادی سوالات در اتاق کپی کپی می شود و پلمپ شده و احتمال نشت سوالات را به صفر رسانده ایم و به اولیاء قول می دهم که امکان نشتی وجود ندارد.

زارعی در خصوص تصحیح مقالات نیز گفت: تصحیح الکترونیکی در خرداد ماه با تصحیح دستی تلفیق می شود و تصحیح الکترونیکی انجام می شود و اوراق آزمون برای استان دیگری تصحیح می شود و پاسخ دانش آموزان خواهد بود. توسط سه مصحح ساخته شده و نتیجه نهایی توسط سیستم جمع‌بندی می‌شود.”

وی با بیان اینکه سازمان سنجش یک کد منحصر به فرد به داوطلبان می دهد گفت: سوابق تحصیلی را بر اساس کد در سازمان سنجش بارگذاری می کنیم. برای کسانی که سوابق تحصیلی شان ناقص است، دستورالعمل ها از آذرماه به مراکز آموزشی ارسال شد و محدودیت ها برداشته شد.

وی درباره تصحیح نمرات گفت: به تمامی داوطلبان امکان تصحیح نمرات داده شد و همچنین کسانی که در گذشته در تصحیح نمرات شرکت کرده اند می توانند در دی و خرداد در تصحیح نمرات شرکت کنند. همزمان با امتحانات نهایی برگزار می شود.در امتحان شهریور ماه شرکت کنید.

رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: این آزمون یک آزمون کشوری است و عزم ملی می طلبد، رئیس جمهور همچنین به سازمان ها و وزارت کشور با فرمانداران مناطق برای همکاری در امر آموزش و پرورش تاکید کرد. و روز دوشنبه با وزارت کشور با فرمانداران برگزار شد.

وی در خصوص امنیت آزمون پایان ترم نیز گفت: جلسه ای با نیروی انتظامی در استان داریم و تمامی حوزه های آزمون مجهز به دوربین های بسته و دستگاه کپی پرسرعت و دستگاه های سیگنال دهی سالانه و فلزیاب هستند. بیا باور نکن

زارعی تصریح کرد: با هر نوع تخلفی برخورد قاطع می شود و از دادستان خواسته ایم برای این تخلفات شعبه ای در نظر بگیرد و کانال ها رصد شود و هر داوطلبی که مرتکب این تخلفات شود دانش آموزان متخلف از یک تا 10 سال مشارکت مجازات خواهند شد. در امتحان نهایی محروم خواهند شد و از آنجایی که این آزمون رقابتی است دستورالعمل رسیدگی به این تخلفات به منطقه ارسال شده است.

رئیس مرکز سنجش درباره تغییر سؤالات از خرداد 1401 گفت: این سؤالات مفهومی شده است تا دانش آموزان بیشتر به کتاب توجه کنند و برای تشخیص عمیق دانش آموزان از سطح سؤالات پایین و بالا به کتاب مراجعه کنند.

زارعی ادامه داد: گروه ویژه ای برای دانش آموزان پایه دوازدهم تشکیل می شود تا دیدگاه ها و دغدغه های دانش آموزان در حوزه امتحانی، سوالات امتحانی، شرایط امتحانی و تخلفات مطرح شود و در اسرع وقت پیگیری می شود.

رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درباره قطعی اینترنت گفت: ما به دنبال قطعی اینترنت بودیم نه قطعی اینترنت سراسری در حوزه های امتحانی به مدت 35 دقیقه در مدت 10 تا 11 روز از زمان برگزاری آزمون. امتحان نهایی پایه دوازدهم اینترنت خارجی و بین المللی می خواهیم.

وی در خصوص تعداد تخلفات در سال گذشته تصریح کرد: در دی ماه ۹ مورد تخلف در طرح سوالات داشتیم و مابقی تخلفات جزئی بوده است.

تکمیلی / وزارت ارتباطات: اینترنت در هیچ امتحانی حتی برای یک دقیقه قطع نمی شود
مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات تاکید کرد: همانطور که سال گذشته اعلام شد، وزارت ارتباطات برای هیچ آزمونی حتی یک دقیقه اینترنت را قطع نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید