وزیر اقتصاد: وزارت رفاه اجتماعی قول داده است که طرح نان کالابرگ در شهریور ماه حتی در زمان قطع اینترنت برای کل کشور اجرا شود.

وزیر اقتصاد: وزارت رفاه اجتماعی قول داده است که طرح نان کالابرگ در شهریور ماه حتی در زمان قطع اینترنت برای کل کشور اجرا شود.

روز جدید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد درباره وعده های محقق نشده برای توزیع فرآورده های نانوایی توضیح داد: برای این منظور مجبور شدیم تمام کارت های بانکی مردم کشور را در تمامی بانک ها با کد ملی یکپارچه کنیم که این کار بسیار سختی است. باید کل کشور را بسیج کند. اگر بخواهیم این کارت را به روش سنتی و ساده معرفی کنیم، بتوانیم به صورت یکپارچه این کار را انجام دهیم تا مردم متضرر نشوند، این موضوعی بود که زمان می برد، اما قولی که وزارت رفاه داده بود. این است که در شهریور ماه برای کل کشور حتی در مواقعی که اینترنت کار نمی کند می توان این طرح را اعمال کرد.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به 77 میلیون نفر یارانه دریافت می کنند، تصریح کرد: مردم از تعیین عشر نارضایتی زیادی دارند و این یکی از مواردی است که باید در تهیه آن سخت گیری و دقت می شد تا مردم احساس نکنند. مشکلات .

«احسان خاندوزی» در برنامه «بدون توقف» با اشاره به وجود نظرات مثبت و منفی درباره ارز ترجیحی گفت: ما در حوزه سیاست های اقتصادی مقوله های فکری و نظری مختلفی داریم، در این موضوع خاص ساماندهی یارانه ها و ارز ترجیحی، واقعیت این است که اکثریت کارشناسان اقتصادی اصل این سیاست را قبول دارند و در اغلب موارد خود فعالان اقتصادی نیز اعلام می کنند که ما با این سیاست موافق هستیم.

وی ادامه داد: ما اکنون جدای از اجماع حداکثری تکلیف قانونی داریم و طبق قانون موظف به انجام این کار هستیم و معتقدیم با خواست خداوند اگر نتایج این امر قرار است وابستگی ما به واردات و افزایش تولید داخلی که سال آینده نمایان خواهد شد.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه درست است که سخنگوی دولت هستم، اما قبول دارم که در جزئیات و در برخی از بخش‌های توزیع کمک‌های نقدی ضعف وجود داشت، تصریح کرد: از حمایت 100 درصدی حمایت نمی‌کنیم. همه چیز، مردم نیز در برخی از بخش ها ناراضی هستند. مثلاً ما جزء دهک خاصی نیستیم. این یکی از نقاط ضعفی است که در ماه های آینده سعی داریم آن را به حداقل برسانیم. در کل فکر می کنم راه برای سود بیشتر تولیدکننده داخلی و کاهش وابستگی ما به واردات شکل می گیرد و توده مردم به این خوبی آماده می شوند، هر دلاری تا زمانی که منقبض نشود باز است و اگر برسیم یک قدرت داخلی که به غذای مردم بستگی ندارد، آن وقت باید دید چه کسی می تواند با تحریم این همه فشار را به اقتصاد ایران وارد کند.

هندوزی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 77 میلیون نفر یارانه دریافت می کنند و در حال حاضر با وجود کد ملی، صحت سنجی این موضوع کار سختی نیست، تاکید کرد: مردم از تعیین دهک نارضایتی زیادی دارند و این یکی از مواردی بود که باید با جدیت آماده شود و مراقبت می شد که مردم سختی آن را احساس نکنند، اما از طرفی از آن کارهایی بود که چندین سال انجام نشده بود، حتی برخی از قسمت های آن چند سالی بود که سیستم باز نشده بود تا مردم بتوانند اطلاعات جدید را وارد کنند و این اتفاق افتاد و ما باید عقب ماندگی سال های گذشته را جبران کنیم.

وی درباره وعده های محقق نشده برای توزیع محصولات نانوایی نیز توضیح داد: برای این کار باید تمام کارت های بانکی مردم کشور را در همه بانک ها با کد ملی یکپارچه می کردیم که کار بسیار سختی است، باید کل کشور را بسیج می کردیم. بتوانیم باید این کار را به صورت یکپارچه انجام دهیم تا مردم متضرر نشوند، اگر بخواهیم این کارت را به روش سنتی و ساده ارائه کنیم، این موضوع زمان بر است، اما قولی که وزارت داده است. بهزیستی این است که در شهریور ماه برای کل کشور حتی در دوره پایانی اینترنت این طرح قابل اعمال است.

سخنگوی اقتصادی دولت با یادآوری ضرورت توزیع کالابرگ خاطرنشان کرد: این یکی از مواردی است که در لایحه دولت نبود اما زمانی که در مجلس تصویب شد ما هم از آن استقبال کردیم زیرا در زمان خرید مردم فکر می کنند که می توانند. کالاهایی را که دو ماه پیش گرانتر بودند را با نیم بها بخرید. برای خرید چیزی که می‌خریدند، این تصور اجتماعی را ایجاد می‌کردند که در زمان خرید با وجود افزایش قیمت‌ها، دولت شریک است که نیمی از این خرید برای ما بسیار مهم بود.

خاندوزی همچنین بیان کرد: اما در خصوص تاخیر در اجرای طرح نان می خواهیم از طریق سیستم نان و آرد انحراف را به حداقل برسانیم، در صورت افزایش قیمت، فرض کنیم از همه ابزارهای دیگر استفاده کرده ایم، در گذشته تقریبا 30 مورد درصد آرد توزیع شده در کشور به مشتریان فروخته نمی شد و الحمدلله در دو سه ماهه ای که این طرح اجرا شد، بدون اینکه به مردم فشار بیاوریم این میزان را شناسایی کردیم و امروز می توان گفت چه کسی یک کارت ملی از کویا است نانوایی نان می خرید اما در واقع نان نمی خرید فقط آرد می خرید.

وی در پایان یادآور شد: امروز به استانداران همه استان ها این اختیار را داده ایم که هر روز در رایانه خود ببینند کدام یک از نانوایی های استان مرتکب این تخلف شده است، بستر فنی را ایجاد کرده ایم و امیدواریم به طور کامل انجام شود و بزودی سوال بین آرد خبازی و فانتزی حل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید