خبر مهم اجرای پروژه کالابرگ / قطعا زمان اجرای پروژه کالابرگ است

خبر مهم اجرای پروژه کالابرگ / قطعا زمان اجرای پروژه کالابرگ است

روز جدید علیرضا شهمیرزایی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر جدیدی از اجرای طرح کالابرگ داد و گفت: اگر 50 درصد از 400 هزار مغازه در منطقه کالابرگ آماده ارائه خدمات باشند، این طرح اجرایی می شود.

علیرضا شهمیرزایی با بیان اینکه طرح کالابرگ در حال حاضر در مرحله ای است که قرار است توسط پایلوت های شهری در خارج و سراسر کشور اجرا شود، افزود: زمانی که حدود نیمی از مغازه های مربوطه به پایانه های فروش ویژه مجهز شوند دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت. برای اجرای طرح و برای فروشگاه های باقی مانده نیز راه هایی برای ثبت کالاهای واجد شرایط بدون ایجاد صندوق و با تغییر دستگاه های پوز موجود ارائه شده است.

وی با بیان اینکه متولی اصلی کاتالوگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، افزود: وزارت حراست در تکمیل زنجیره تامین کالا و نصب سامانه در فروشگاه ها مشارکت و همکاری دارد که همچنین به صورت خلبانی انجام شده است. این طرح به صورت پایلوت در چهار شهرستان گرمسار، آبیک، دماوند و فیروزکو اجرا شد.

شاه میرزایی با بیان اینکه ممکن است نمایندگان نظر شخصی خود را در مورد حذف کالابرگ اعلام کرده باشند، تصریح کرد: در مورد حذف طرح کالابرگ چیزی به عنوان نظر عمومی ارائه نشده است. طرح کالابرگ قانون است و باید پس از تصویب مجلس اجرا شود.

به گفته این مقام مسئول اجرای این طرح، این طرح پیچیده و حساس است و باید چندین طرح پایلوت اجرا شود. در حال حاضر این طرح در مرحله ای است که تصمیم گرفته شده پایلوت های خارج از شهر و در سطح کشور اجرا شود و در نهایت در صورت عدم وجود مشکل خاصی اجرایی شود.

بسیاری از فروشگاه ها هنوز به پایانه های فروش مجهز نیستند

شهمیرزایی درباره مشکلات پایانه های فروش نیز بیان کرد: هنوز بسیاری از فروشگاه ها به پایانه های فروش مجهز نیستند. زمانی که بیش از 200 هزار فروشگاه از 400 هزار فروشگاه در منطقه کالابرگ به پایانه های فروش ویژه مجهز شوند، دیگر مشکلی برای اجرای این طرح وجود نخواهد داشت. اما در حال حاضر شاید 50000 فروشگاه به این پایانه ها مجهز باشند.

وی افزود: برای بقیه فروشگاه ها راه هایی وجود دارد که می توانند بدون ایجاد ثبت فروشگاه و با همان دستگاه های POS موجود با تکمیل کوتاه و کار نرم افزاری و بدون نیاز به نصب فروش کامل، چند محصول اساسی مشمول طرح را ثبت کنند. پایانه.

وی در پاسخ به این مسئول پروژه کالابرگ تا چه زمانی اجرا می شود؟ وی بیان کرد: وزارت رفاه اجتماعی اعلام کرده است که با نهایی شدن تصمیم، آمادگی دارد ظرف مدت یک تا دو ماه این سامانه را در فروشگاه ها اجرا و نصب کند. البته این طرح با کمک بخش خصوصی در حال اجراست و در حال حاضر بیش از 10 شرکت خصوصی در حال همکاری هستند و همه آنها اعلام آمادگی کرده اند. اما این مشکل مربوط به دستگاه های مختلف است. مثلاً بخشی از کالاها مربوط به وزارت جهاد است و تامین منابع مربوط به سازمان برنامه و بودجه است. کارگروه های بین سازمانی تشکیل می شود و تصمیم نهایی باید با مشارکت همه دستگاه ها گرفته شود.

محسن زنگنه، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه یازدهم مجلس شورای اسلامی مهرماه امسال گفته بود که یارانه نقدی جایگزین ارز ترجیحی است و ارائه فهرست سهام به دلیل اینکه زیرساختی وجود ندارد و این موضوع مطرح نیست. دیگر موثر نیست اما معاون بازرگانی و خدمات وزارت امنیت در نشست خبری اخیر خود این موضوع را تکذیب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید