کالابرگ مثل مهمانی دهه شصتی نیست / می توان موجودی کالابرگ را فروخت

کالابرگ مثل مهمانی دهه شصتی نیست / می توان موجودی کالابرگ را فروخت

روز جدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اینکه آیا امکان داد و ستد کالا وجود دارد یا خیر، گفت: اگرچه ما با این موضوع موافق نیستیم، اما بستگی به رضایت صاحب کالا و مغازه دار دارد.

معدن و تجارت محمدصادق مفتح گفت: تهیه سبد کالا برای جبران افزایش قیمت مستلزم اقدامات اولیه از جمله ایجاد زیرساخت الکترونیکی، موضوع تحویل، آسایش و رفاه تحویل گیرندگان و واقعیت های توزیع است. شبکه؛ بنابراین باید برنامه ریزی و دقت مضاعف می شد و تصمیم بر این شد که با عجله انجام نشود و ابتدا به صورت نقدی و سپس به صورت سبد کالا انجام شود.

معاون وزیر بازرگانی در امور صمت درباره بلاتکلیفی کالابرگ و اینکه چرا از ابتدا این اقدام صورت نگرفته است، افزود: این کار اشتباه است و چنین نخواهد شد و قطعا از زیرساخت های موجود به عنوان کارت بانکی استفاده می شود. “

وی گفت: اما در قبال افزایش قیمت، سبد کالایی برای کنترل مخارج خانوار و اطمینان از اینکه میزان کالری و غذای مورد نیاز خانواده ها از ابتدا در دستور کار دولت قرار گرفته است، داده شود و برنامه ریزی های لازم انجام شد. ، اما باید از قبل انجام می شد.

امکان فروش موجودی از لیست وجود دارد

مفتک گفت: یکی از مشکلات اساسی این بود که در ابتدای اجرای طرح که مردم به صورت هیجانی در بازار خرید می کنند، با افزایش ساعات کاری و بازگشت به حالت عادی، این موج توسط فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار کنترل می شود. در کل شبکه توزیع باید انجام شود، در حالی که اکنون توزیع در کل شبکه انجام می شود.

وی گفت: مردم همواره بخشی از خرید خود را از مغازه ها و بخشی از فروشگاه های زنجیره ای و غیره انجام داده اند و از این پس نیز همین روند طبیعی ادامه خواهد داشت، تنها بر اساس پیش بینی مواجهه با موجی از خرید از سوی مردم. ابتدا توصیه می شود سازمان ها و مغازه های قابل برنامه ریزی (سازمان میادین و فروشگاه های زنجیره ای) موظف به افزایش ساعات فروش خود باشند تا مردم کالاهای خود را در اسرع وقت خریداری کنند.

معاون بازرگانی وزیر صمت در خصوص امکان فروش یا واگذاری بخشی از یارانه یا امکان هدایت کل مبلغ یارانه به خرید کالاهای اساسی مانند نفت، توضیح داد: ما کار نمی کنیم زیرا مقادیر کالا ( گوشت و مرغ برای تحویل به صورت برگه کالا) بر اساس استانداردهای بهداشتی و تغذیه ای است، اما از آنجایی که این رضایت صاحب کالا و تاجر است، در این معاملات خرده فروشی دخالتی نخواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید