ماتریس 100 میلیون دلار فروخت / امیدی به ادامه نیست

ساعت: 13:10
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797530

فیلم جدید ماتریکس در 10 روز قبل از نمایش در چین 100 میلیون دلار فروخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کولایدر، فیلم Resurrection of the Matrix، چهارمین فیلم ماتریکس، با بودجه 190 میلیون دلاری در 10 روز، 100 میلیون دلار جمع آوری کرد.

این فیلم که محصول جدیدی از برادران وارنر است، آخر هفته گذشته نمایش جهانی خود را آغاز کرد، اما هنوز در سینماهای چین اکران نشده است.

طبق گفته برادران وارنر، چهارمین فیلم از این مجموعه علمی تخیلی که هم نقدهای مثبت و هم منفی دریافت کرد، می‌تواند در سرویس پخش HBV Max نیز مشاهده شود. 2021، و مشترکین این پلتفرم می توانند آن را بدون پرداخت هزینه اضافی تماشا کنند.

اعتقاد بر این است که این نحوه نمایش فیلم به فروش باکس آفیس لطمه می زند، هرچند برخی دیگر از فیلم هایی که به این شکل اکران شدند مانند «گودزیلا علیه کونگ» و «شنی سندی» از این نظر آسیبی ندیدند و بینندگان آنها او را دید. در سینماها نگهداری می شد.

البته این استراتژی اکران در سال 2022 محدودتر خواهد شد و فیلم های بعدی این شرکت از جمله «بتمن» 45 روز پس از اکران سینمایی آن در شبکه HBO Max در دسترس خواهند بود.

با این حال، ماتریس تنها 13.6 میلیون دلار در آخر هفته در 76 بازار بین المللی به دست آورد و در کل 106 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. این رقم بیش از 50 درصد کمتر از هفته گذشته و اولین آخر هفته اکران فیلم است، اما همچنان بالاتر از فروش فیلم های Fast and Furious 9، Blade Runner 2049 و Shang Chi and the Legend of The 10 rings است. آنها با فروش یک میلیون دلار در اولین یکشنبه نمایش در ایتالیا شروع کردند.

چین قرار است این فیلم را در 14 ژانویه اکران کند و هلند نیز کشور دیگری است که هنوز ماتریکس چهارم را منتشر نکرده است. مخاطبان چینی ممکن است امید زیادی به فروش فیلم داشته باشند، اگرچه در ماه های اخیر بیشتر به تماشای فیلم های محلی می پردازند و علاقه کمتری به عناوین هالیوودی دارند.

می توان گفت که «رستاخیز ماتریکس» پس از فروش حدود 30 میلیون دلاری این آخر هفته، امید چندانی به ادامه اکران ندارد و قابل مقایسه با سه گانه اصلی «ماتریکس» از سال 1999 تا 2003 نخواهد بود. رکورد باکس آفیس را شکست. سه گانه قبلی ماتریکس در مجموع بیش از 1.5 میلیارد دلار در سراسر جهان در گیشه فروش داشت.

فیلم چهارم بدون همکاری یکی از دو خواهر واچوفسکی به نام لیلی ساخته شد و لانا واچوفسکی با همکاری دیوید میچل و الکساندر فیلمنامه را نوشت.

در این فیلم کیانو ریوز و کری آن ماس دو بازیگر اصلی فیلم اصلی و یحیی عبدالمتین دوم، جاناتان گروو، جسیکا هانویک، نیل پاتریک هریس، جیدا پینکت اسمیت و پریانکا چوپرا ایفای نقش می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید