اگر یک دلار اشتباه کرده باشم 100 دلار می دهم/ خیانت وضعیت فعلی فوتبال است/ اخراج من هرگز قانونی نبوده و نیست!


ساعت: 13:09
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880810

اعضای هیئت مدیره فدراسیون به اندازه یک پوست خیار کمکی نکرده اند.

رئیس سابق اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: برکناری بی سابقه من از ریاست فدراسیون فوتبال تحت فشار خارج از فوتبال بود و هرگز قانونی نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ شهاب الدین عزیزکادم رئیس سابق و معلق فدراسیون فوتبال در اولین مصاحبه تلویزیونی خود پس از مجمع فدراسیون فوتبال گفت: به اندازه کافی در رسانه ها و حتی رسانه ملی به من و فوتبال ملی ظلم شده است. فدراسیون فوتبال آقایان دادکان، مهندس عابدینی، آقای کفاشیان، آقای مهندس داریوش مصطفوی و خانواده فوتبال آقایان محمد مایلیهان، حسن آقا روشن، علی آقا پروین که لطف کردند و صحبت کردند. به هر حال، فوتبال متعلق به آنهاست. بگذارید بیایند و صحبت کنند.

وی همچنین گفت: ایجاد فضایی برای صحبت دیگران باعث کاهش اعتماد مردم به رسانه ملی می شود بیایند صحبت کنند. این اولین بار است که از مشکلات و تردیدهایم صحبت می کنم. البته در فضاهای دیگر از ظلمی که در حق فوتبال ملی و مردم شده است صحبت کرده ام. وقتی می گویید ابهام مشکل بزرگی است. وقتی رسانه ای درست می کنند، آن را تخریب می کنند و بعد می گویند «کی بود، کی بود، من نبودم». زمانی که حریف در خانه توپ را لمس می کند و کسی مسئولیت آن را بر عهده نمی گیرد. وقتی یکی دو متخصص از جاهای مختلف وارد فوتبال می شوند و اعضایی که در فدراسیون فوتبال هستند با خیانتشان همراهی می کنند.

عزیزکادم درباره معنای کلمه خیانت گفت: معنای خیانت وضعیت فعلی فوتبال است. تقلب یک بازی کثیف است. یک مشکلی وارد شد و فضا را به سمتی برد که امروز نه افتخار ملت بزرگ ایران است و نه افتخار کشور بزرگ ما. متأسفانه این اتفاقات رخ داد و اتفاقی بی سابقه را در دنیا به وجود آورد. اگر در سال گذشته با عزیزی خادم مشکل داشتند، همه فدراسیون را یکی از بهترین فدراسیون ها می دانستند. از فدراسیون فوتبال تشکر ویژه ای دارم. چرا از مجلس؟ متاسفم برای هیئتی که به فوتبال ملی خیانت کرد. من در مصاحبه اخیرم گفتم که باید هر کدام را امتحان کنند.

وی در خصوص انتقادات به شورای رئیسه فدراسیون گفت: برکناری که نشان دادید برگه A4 گرفت. حالا من به شما نامه می دهم. قبل از 8 بهمن به دبیر کل فدراسیون فوتبال آقای کامرانی فر گفتم این جلسه غیرقانونی است چون مدارک لازم ضمیمه نشده است. او هم قبول کرد اما از من خواست که بیایم و به آنها احترام بگذارم. من هم وارد جلسه شدم و بعد با گریه و فشار صحبت کوتاهی کردند. در هر حال انسان است و گاهی از کاری که می کند و شرایط وجدانی که دارد پشیمان می شود و گاهی هم موقعیت هایی پیش می آید که نمی تواند کاری انجام دهد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال با تاکید بر این موضوع گفت: به همین دلیل برکناری من غیرقانونی بود چرا که در یک برگه A4 نوشته بودند فلانی برکنار شده است. نامه را نشان می دهم. این یک اخراج غیرقانونی بی سابقه است. تیم فوتبال و فدراسیونی که با اقتدار به جام جهانی رفتند… اگر با عزیزی هادیم مشکل داشتید در یک سال گذشته یک کاغذ می نوشتید. شما که تا روز آخر هر کاری کردید که این فدراسیون بهترین فدراسیون دنیاست. یک شبه چه می شود… نامه ای از فیفا نیامد. در کل می خواهم بگویم این اخراج غیرقانونی است.

عزیزخادم دلیل این برکناری را اینگونه بیان کرد: در این اخراج غیرقانونی و موقت این کار بی سابقه را انجام دادند، کار دیگری هم کردند که به کمیته اخلاق ارسال شد. اگر عزیزی خادم مشکل دارد، مضامین من روشن است. یک بار در همین برنامه گفتند 40 مورد. گفتیم اگر از زمان احمدشاه قاجار تا الان جمع کنید 30 مورد نمی شود. عزیزی خادم کجاست؟ عزیزی دزد و نوکر فاسدی نیست و کارش را درست انجام داده است. اگر با عزیزی خادم، یک سازمان رسانه ای، یک جریان از مجلس و جاهای دیگر مشکل دارید و هیات مدیره فضایی ایجاد کرد که رویای ملت جای خوشحالی برای ملت بود، اتفاق بی سابقه ای افتاد… در جهان سریعترین صعود در بین این تقویم ها رخ داده است.

وی همچنین بیان کرد: همین رسانه 50 سال فوتبال و عزیزی خادم را در 5 ماه نابود کرد. حالا که 20 دقیقه به ما وقت دادید و به ما احترام گذاشتید، بیایید صحبت کنیم. آنها به اندازه کافی موضع دارند و نظر خود را بیان می کنند. بله، هر 8 نفر از اعضای هیئت مدیره این کار غیرقانونی را انجام دادند. یکی با حسادت یکی با خیانت یکی با ترس یکی با مشکل. بار قانونی کافی برای من ایجاد کردند. بگذار حرف بزنم بار قانونی را انجام داده اند. من از این دوستان به کمیته اخلاق شکایت کردم. چرا درست نکردی؟ چون تحت فشار بود. او رسما به من گفت که تحت فشار هستم.

رئیس محروم فدراسیون فوتبال در خصوص تشکیل کمیسیون اخلاق گفت: جو متفاوتی ایجاد شد که انگار این هیئت را عزیزی خادم انتخاب نکرده است. آنها در روند دموکراتیک خود رای دادند. حتی صلاحیت را هم به من ندادند و عزیزی خادم حتی دو معاون هم نداشت. این شک به وجود می آید. شاید بعضی از اینها را دو یا سه بار دیده باشم. برخی از آنها را قبلا می شناختم اما برای این افراد تلاشی نکردم. آن 44-45 مورد کجا رفتند؟ در کمیته اخلاق 4-5 مورد از 40 مورد را مطرح کردند، اینها را یکی یکی می گویم تا مردم بدانند. ایرانیان مردمانی بسیار آگاه و با بصیرت هستند و با وجود همه مشکلات، تفاوت خدمت و خیانت، خدمتگزار بودن و خیانتکار بودن را به وضوح تشخیص داده و درک می کنند.

وی در این خصوص گفت: 4-5 مورد را مطرح کردند; یکی باشگاه 10 میلیاردی پرسپولیس بود. آقای سجادی وزیر محترم ورزش را بیاورید. 10 میلیارد برای خودشان بود چون دولت نمی تواند به ورزش قهرمانی کمک کند معمولا از کانال فدراسیون کمک می شود. چه استقلال، چه پرسپولیس و چه فولاد، وظیفه من است که به سرمایه اجتماعی کمک کنم. اولین بار نیست و همیشه اینطوری می شود. 10 میلیارد بود و خودشان دادند و به حساب پرسپولیس شما رفت و اتفاقاً سفته را گرفتیم. هزاران نفر از پرسپولیسی ها بیرون وزارت ورزش تجمع کرده بودند و آقای وزیر با من تماس گرفتند و از من خواستند این کار را انجام دهم و این کار غیرعادی نبود. یکی اینکه شما از هیئت مدیره برای این کار مجوزی دریافت نکرده اید.

عزیزکادم درباره نامه فیفا خاطرنشان کرد: مورد بعدی یافتن اسپانسر است که جا دارد از برادر عزیزم در موسوی زاگرس تشکر کنم. مطابق با کیفیت بالایی است که تیم ملی فوتبال ایران با صعود قدرتمند و بی نظیر خود برای اولین بار پروازهای رایگان داشت. با درخواست من در سفر آمده بود و 1000 تا 1500 یورو هزینه داشت. چیزی که ده ها میلیارد به ما کمک کرده است. در تمام دنیا اسپانسرها با تیم ملی خود هستند. همین را آوردند. موضوع سوم جوایز و تاییدیه هاست. شما می گویید اگر عزیزی خادم یک دلار خارج از مصوبات داد، بگویید او را بیاورید و حسابرس بگیرید. بنابراین هیچ کار غیرقانونی انجام نشد. ما اصلا نامه ای از فیفا نداریم، چه شفافیتی، هر کاری کرده ام وظیفه من است.

وی با اشاره به اظهارات سایر اعضای هیات مدیره گفت: به اندازه کافی گفته اند. یکی از شفاف ترین، سالم ترین و پاک ترین فدراسیون های تاریخ ایران است. کارهای مالی انجام داده ام، ده ها جلسه در مراکز صنعتی برگزار کرده ام. همه حسابرسان و بازرس های مملکت را بیاورید تا گزارش بدهند، ببینید اگر بنده عزیزی یک دلار شکسته است، صد دلار می دهم. حق بیمه و هزینه و حق بیمه تیم ملی نسبت به 10 سال گذشته به نصف کاهش یافته است. من نمی گویم، از یک حسابدار بپرس. برای ایجاد فضای رسانه ای تبلیغاتی. من هم می توانم دروغ پخش کنم. با مربی ای که دستمزدش یک دهم مربیان قبلی بود به جام جهانی رفتم. مربیان قبلی 4 میلیون دلار در سال حقوق می گرفتند. ما با یک مربی 200 هزار دلاری رفتیم و هزینه های مالی کاهش یافت.

عضو سابق شورای حکام فدراسیون فوتبال درباره وضعیت نایب رئیس خود تاکید کرد: اینجا هیچ اتفاقی نیفتاده و این یکی از تمیزترین، شفاف ترین و سالم ترین فدراسیون های کشور است و قضاوت با مردم است. از زنان گرفته تا مردان تا استعدادیابی و تشکیل تیم امید. عزیزی خادم 11 سال است که آنجا نیست، 11 ماه است که اینجاست. ما می خواهیم عملکرد مردم را گزارش کنیم. در حوزه پزشکی و سالمندان موفق ترین فدراسیون فوتبال و مطلوب ترین فدراسیون فوتبال بودیم. فراموش نکنید سال گذشته فوتبال ایران کجا بود. فوتبال ایران از سقوط آزاد بالا رفت. این بازیکنان با ویلموتس نیستند؟ مدیریت باید تاثیر داشته باشد. می توانید امکانات رفاهی بازیکنان را ببینید. 50 میلیون اسپانسر کردیم، گفتند چرا؟ اسپانسر ده ها پرواز رایگان در مهرآباد به ما داد.

عزیزخادم در ادامه این بحث تصریح کرد: جواب همه را می دهم و تخطی نکرده ام; می خواستند فضای تبلیغاتی ایجاد کنند. اعضای هیأت مدیره پاداش و حقوق دریافت کردند و حق الوکاله نیز دریافت کردند. کمکی نکردند و پوست خیار را نیاوردند. من در دوره گذشته عضو هیئت مدیره فدراسیون بودم، از پرواز کره که من و گل گوچانژاد رفتیم، یک پرواز خصوصی گرفتم و حتی یک سفر هم با تیم ملی نرفتیم. شما می توانید در مورد وضعیت زنان بگویید. فوتبال بانوان در این 5 ماه چه شد؟ فقط استرالیا با پرواز ویژه به جام جهانی رفت و ما رفتیم. فوتبال ایران وارد چشم اندازی مبتنی بر دانش و توسعه شده است. باید با شریک اول قرارداد می بستیم و با دانشگاه آزاد قرارداد بستیم. در قطر توافق کردیم که هزینه های ما به مدت چهار سال رایگان باشد.

رئیس برکنار شده فدراسیون فوتبال در نهایت به خبر صداوسیما گفت: اولاً کجای دنیا با رئیس فدراسیون فوتبال اینطور رفتار می کند؟ اگر من دزد هستم، بگذارید محاکمه شوم. مجمع تصمیم نگرفت و مجبور شدند اجازه دهند از خودم دفاع کنم. آنها حتی 10 دروازه نصب کردند و فضا را ایمن کردند. یکی از بهترین مکان های کشور فدراسیون فوتبال بود. چرا با وجود دستور رئیس جمهور از مقصران مشهد صحبت نمی کنید…

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید