شرایط فعلی انتخاب قاضی را محدود کرده است / افترا و اتهام قاضی هرگز قابل قبول نیست!


ساعت: 19:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822420

دستور داوران لیگ بالاخره با من است، اما چگونه یک داور با لیست سیاه انتخاب کنیم؟!

رئیس کمیسیون داوران فدراسیون فوتبال گفت: اگر ببینیم داوری بهم ریخته است، او را قضاوت نمی کنیم اما شرایط فعلی انتخاب را محدود کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، هداد افشاریان، رئیس کمیسیون داوران فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات و حواشی چند روز اخیر گفت: ما می خواهیم این موضوع بر کیفیت تصمیمات دادگاه تاثیر بگذارد.
رئیس کمیسیون داوران فدراسیون فوتبال گفت: داوران برای قضاوت صحیح و منصفانه بیش از هر چیز به آرامش و تمرکز نیاز دارند. از ابتدای فصل شاهد بودیم که اظهارات و اظهارنظرها چقدر مشکل ساز بود و داوران ما در مسابقات مختلف مورد انتقاد باشگاه های مختلف قرار گرفتند. اگر هر باشگاهی چندین داور را در لیست سیاه قرار دهد و هیئت داوران در این زمینه محدود باشد، توافق داوری چگونه امکان پذیر است؟
افشاریان ادامه داد: اعضای هیئت داوران در خصوص رتبه بندی داوران بر اساس شایستگی و توانایی هر داور مشورت می کنند اما تصمیم نهایی به عنوان رئیس کمیته با من است. هر باشگاهی نسبت به برخی داوران حساسیت دارد که کار را سخت می کند. باید باور داشت که اگر مشکلی پیش بیاید، کاملا تصادفی است.
این داور پیشکسوت گفت: اشتباهات داوری در همه جای دنیا وجود دارد، اینطور نیست که داوران و کمیته داوران برای این یا آن تیم کار کنند یا به ضرر آن تیم باشند. حقوق تیم ها حقوق مردم است و هیئت منصفه بدون شک تمام تلاش خود را برای اطمینان از بی عیب و نقص بودن قضاوت ها انجام خواهد داد. وقتی قاضی را از نظر روحی ناراحت می بینیم، او را قضاوت نمی کنیم، اما شرایط فعلی انتخاب ما را محدود کرده است.
رئیس هیئت منصفه تاکید کرد: هیئت منصفه به هیچ وجه توصیه نمی شود و خلاف قانون نیست. سعی می کنیم در انتخاب داوران بهترین تصمیم را بگیریم و تا حد امکان از اشتباه جلوگیری کنیم. البته در بحث تجهیزات مشکلات و کاستی هایی داریم. مطلوب است که همه داوران با تجهیزات کامل قضاوت کنند اما در شرایط فعلی و با کمبودهایی که داریم سعی کردیم در دیدارهای حساس داوران با تجهیزات کامل وارد زمین شویم.
افشاریان در خصوص نامه مصطفی آجورلو درباره داوران اذعان داشت: اخیرا مدیرعامل باشگاه استقلال نیز مشکلاتی را بیان کرده و حتی نامه ای به فدراسیون ارسال کرده است، اما پیام من به ایشان و همه مدیران باشگاه این است که هدف شما و ما قضاوت عادلانه است. به ما کمک کنید تا تیم های خود را آرام نگه داریم و رویکردی حرفه ای داشته باشیم تا بتوانیم داوران منصف و دوستانه را ببینیم. همه باید به فوتبال کشور و جامعه داوری کمک کنند. بهترین کارگروهی که می تواند برای کمک به فوتبال و داوری آرامش باشد. و کارگروه متمرکز داوران فوتبال.
افشاریان گفت: اجازه ندهید داوران ما تحت فشار روحی و روانی قرار بگیرند، همچنین تاکید می کنیم که هرگونه اقدام حاشیه ای اعم از اظهار نظر در قالب مصاحبه و یا در فضای مجازی محکوم است زیرا در نهایت به ضرر داوران خواهد بود. . باید شاهد اظهارات و موضع گیری های منطقی و حرفه ای با احترام متقابل چه از سوی مربیان و چه از سوی داوران و داوران پیشکسوت باشیم. نقد قابل تحمل و پذیرفتنی است، اما تهمت و توهین به قضات قابل قبول نیست.
افشاریان گفت: نیاز اصلی ما صلح است که با همکاری دوجانبه محقق می شود. از همه باشگاه‌ها می‌خواهیم اگر نظر یا مشکلی دارند، اگر اعتراضی دارند به فدراسیون فوتبال و کمیسیون داوری اطلاع دهند، اما اجازه ندهید این گونه اقدامات، اظهارنظرها و مواردی متوجه داوران ما شود که اخیرا تحت فشار بوده‌اند. هفته ها با ذهن های آشفته. هواداران باشگاه و افکار عمومی نمی توانند کار خود را به درستی انجام دهند و خدای ناکرده اشتباه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید