افترا علیه قضات قابل تحمل نیست


ساعت: 15:00
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901935

مدیر اجرایی دپارتمان داوری گفت: با تمام احترامی که برای کارشناسان داوری قائلم، صحنه مشکوک داوری در دیدار استقلال و فوتبال خوزستان پنالتی نبود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، گلمرضا سلیمانی در مورد عملکرد داوران در هفته هشتم گفت: طبق روال تمام مسابقات این هفته را با همکارانمان آنالیز و بررسی کردیم. در تمام مسابقاتی که گزارش آنها به دست ما رسیده است، قضاوت خوبی از سوی آنها دیده ایم و داوران هیچ خطایی بر روی مسابقات نداشته اند.

وی در خصوص عملکرد تیم داوری در دیدار استقلال و باشگاه فوتبال خوزستان گفت: با توجه به حساسیت بازی، این دیدار در شرایط سختی برگزار شد که طبق نظریه اکثر کارشناسان، عملکرد تیم داوری قابل قبول است به جز یک صحنه در دقیقه 80 در محوطه جریمه تیم فولاد خوزستان اتفاق افتاد، اختلاف نظر کارشناسان داوری است. این صحنه را با نرم افزار آنالیز و بررسی داور بررسی کردیم و مشخص شد که هیچ برخوردی وجود ندارد. با سلام و احترام به تمامی کارشناسان داوری باید بگویم که تشخیص چنین اشتباهاتی برای تیم دوپینگ به دلیل سرعت بازی سخت است و با سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) می توان چنین صحنه هایی را تشخیص داد تا تشخیص داد که آیا داور مرتکب می شود یا خیر. اشتباه است یا نه

سلیمانی افزود: شایان ذکر است مسئول باشگاه استقلال بلافاصله پس از بازی با رسانه ها مصاحبه کرد و گفت 4 پنالتی برای تیم ما گرفته نشد. متأسفانه این نوع سخنرانی جای تامل دارد. از او می خواهیم در صورت اطمینان از تصمیم گیری عمدی داور یا داوران، شکایت خود را به کمیته های داوری (اخلاقی و انضباطی) فدراسیون گزارش کند. وی همچنین اتهامات نامناسبی را به تیم داوری وارد کرد و به شنود تلفن های شخصی داوران و خانواده های آنها اشاره کرد. آنچه مسلم است این است که افترا به قضات قابل تحمل نیست. کمیته داوران در راستای حفظ حقوق داوران خود مطابق وظایف و مأموریت خود تلاش می کند. بر این اساس حمیدرضا حاج ملک، داور بازی استقلال و فولاد از این مسئول باشگاه شکایت کرده و کمیته داوران در حال رسیدگی به این موضوع است.

مدیر اجرایی دپارتمان داوری درباره بازی های باقیمانده هفته هشتم اظهار کرد: در دیدار نساجی مازندران و ذوب آهن اصفهان کمک داور به اشتباه آفساید اعلام کرد. در دقیقه 17 دیدار ملوان و صنعت نفت پنالتی به سود ملوان اعلام نشد. همچنین در دقیقه 91 این دیدار گل صنعت نفت با تصمیم داور به درستی آفساید اعلام شد.

سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: نباید شرایط را برای داوران سخت کنیم زیرا باید آرامش داشته باشند. همه به داور فشار می آورند و می خواهند تحت فشار امتیاز بگیرند. تلاش ما این است که در انتخاب داوران بهترین تصمیم را بگیریم و تا حد امکان از اشتباه جلوگیری کنیم. نیاز اصلی ما صلح است که با همکاری متقابل حاصل می شود. نظرات و موارد مشابه در تمرکز قضات برای تصمیم گیری های آتی دخالت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید